recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kinnect eller Move?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKinnect eller Move?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
1Flemming Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Kinnect eller Move?
    Sendt: 07-November-2010 kl. 10:35
Hej
Står over for julegavetid, er der nogen som har gjort overvejelser om PS3 Move eller XBOX360 Kinnect er bedst?
 
Mine børn 4-7 år, spiller pt på ps2 med lego star wars/batman/indie, fifa 10, gran turismo
 
udover spil er det rart at PS3 afspiller bluray, men ikke afgørende for valg.
 
Hvilke spil er der på vej til Move og Kinnect?
 
Kinnect spås vist at være WII spil, da der ikke er knapper som på en kontroller...
 
Nogen siger xbox360 kontrolleren kan komme til at anvendes sammen med Kinnect, så man har knapper, men det er jo ikke til at sidde med de 2 hænder på denne kontroller og samtidig bevæge sig.....
 
PS3 move skulle have nøjagtige bevægelser.
Kinnect har stemme genkendelse udover bevægelserne.
 
Det er jo nok altid, at nogle foretrækker den ene frem for den anden.
 
Har Kinnect bestemt målgruppe i modsætning til PS3 Move? Tænker på om PS3 Move er til gamers med skydespil o.l. og om Kinnect er til mindre børn?
 
Hvor er Nintendo henne i kampen? de skal vel komme med modtræk, har mistet førerpladsen mange steder, de nye Move og Kinnect vil jo nok trække dem endnu mere ned. Men Nintendo kommer jo nok snart med modtræk.....????
 
 
 
 


Redigeret af 1Flemming - 07-November-2010 kl. 10:36
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 10:48
Kinect virker til at gå efter de mere casual spillere, hvor MOVE henvender sig til alle (min mening).

Her er en liste med Kinect spil:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Kinect_games

Her er en liste med MOVE spil:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_compatible_with_PlayStation_Move

Om jeg så havde begge konsoller, ville jeg vælge MOVE (hvis jeg SKULLE vælge), da der kommer flere interessante og voksne spil til MOVE end der gør til Kinect.

F.eks. er der Resident Evil 5, MAG, Socom 4, Killzone 3 - og det er bare dem vi ved nu.

Der kommer selvfølgelig også alle de almindelige/casual spil til MOVE samt  Little Big Planet 2 og et nyt Rachet and Clank spil.

Men eftersom dine børn er 4-7 må du lige selv undersøge hvad du mener er ansvarligt og købe.

Og eh, Nintendo ligger så langt foran at de kan være ligeglade med hvad Sony og Microsoft gør. Så nej, de har ikke mistet førerpladsen. Desuden kommer Nintendo også hele tiden med en masse interessante nye spil.
Til top
Gelardi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Status: Offline
Point: 574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 14:12
helt bestemt Move...man kan IKKE undvære knapper...
SONY KDL-46HX855
SONY STR-DN 1000
ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1
SONY PS3 500 GB
PANASONIC DMP-BDT310
iPhone 5+5s16+32 GB
iMac 27"
iPad4,32GB3G,white
iPad Air 64GB3G,white
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 14:56
jeg er ingen spille nørd, men har valgt at gå xbox kinect vejen.
Grunden til at det blev kinect er 2 - dels syntes jeg det er genialt at man kan undvære kontroller (ingen batterier, kontrollere som bliver væk, i stykker m.m.) - uden nogen sinde at have ejet en wii kan jeg jo se at man kan købe sig fattig i alt mulig plastik skrammel til sine kontrollere....
Den anden overvejselse som gør xbox mest oplagt i mine øjne er at den 100% understøtter MCE - hvilket pt. er det som jeg benytter i stuen. - XBOX'en kan således erstatte min nuværende MCE i stuen.

Jeg kan se at en del anmeldelser skriver omkring funktionen ikke altid virker - det kan jeg ikke forstå - motion delen virker 100% og figurene i spillene gør nøjagtig som dig - løfter du et ben, følger figuren med (med det korrekte ben, og i den korrekte højde)
adventure spillet som følger med er udemærkede, men vil hurtigt blive "slidt" - så der SKAL andre titler til.
mig og min 7 årige datter har dog allerede haft rigtig mange gode timer - og et er sikkert, man bliver fysisk træt.

i øvrigt kan jeg oplyse at der følger en traditionel trådløs controller med - den kan benyttes til de "gamle" xbox 360 spil
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 21:37
Har selv lige fået Move og det virker rigtig godt.
Hvis det kun er til at spille på er det sikkert primært en smagssag.
 
Det der gjorde at jeg valgte PS3 er at den kan lidt af det hele. Bruger den som DVD/BD afspiller, harddiskoptager (med Playtv), sommetider som musiktjeneste (Vidzone) og selvfølgelig til spil.
Derfor har har jeg nu kun en maskine stående.....
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 22:08
Begge har store problemer. Primært er der ikke mange spil som gør at de er værd at købe og dels fordi de har deres begrænsninger. Move er ganske enkelt er man behøver en fysisk controller i hånden for at spille. Desto flere som skal spille, desto flere controllere skal man bruge og desto flere penge koster det. Kinect er på papiret en genistreg, men desværre kræver de fleste spil at man har ihvertfald 3 meter fra kameraet for at det kan fange ens bevægelser. Herudover er der forlydener om at Kinect har svært ved at fange høje mennesker, samt folk som klæder sig i mørkt tøj. 

Min egen mening er at det er fornuftigt at vente og se om fremtidige titler gør anskaffelsen uundværlig. Wii havde enorm succes da den kom ud, men alle jeg kender, som har den, siger den samler støv da "det ikke er nyt længere". Måske burde du kaste et blik på Eyetoy til PS2 - det var den som startede det hele og den giver garanteret en masse sjov for de små - og så er der massere af spil til den. Det kræver dog du skal finde en brugt Eyetoy!
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 22:10
Vær opmærksom på at Kinect kræver væsentlig mere plads end Move. Flere anmeldelser nævner rent faktisk plads behovet som et problem. 
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Begge har store problemer. Primært er der ikke mange spil som gør at de er værd at købe og dels fordi de har deres begrænsninger. Move er ganske enkelt er man behøver en fysisk controller i hånden for at spille. Desto flere som skal spille, desto flere controllere skal man bruge og desto flere penge koster det. Kinect er på papiret en genistreg, men desværre kræver de fleste spil at man har ihvertfald 3 meter fra kameraet for at det kan fange ens bevægelser. Herudover er der forlydener om at Kinect har svært ved at fange høje mennesker, samt folk som klæder sig i mørkt tøj. 

Min egen mening er at det er fornuftigt at vente og se om fremtidige titler gør anskaffelsen uundværlig. Wii havde enorm succes da den kom ud, men alle jeg kender, som har den, siger den samler støv da "det ikke er nyt længere". Måske burde du kaste et blik på Eyetoy til PS2 - det var den som startede det hele og den giver garanteret en masse sjov for de små - og så er der massere af spil til den. Det kræver dog du skal finde en brugt Eyetoy!
Du glemmer da vist et "efter mening" i ovenstående....
Det er jo rimelig normalt at udvalget af spil/film etc. er begrænset når ny teknologi præsenteres og det skal de jo nok få rettet op på.
Mht at det er et problem at have en controller i hånden? Efter min mening ikke et problem og ja grej koster penge....
 
Det er selvfølgelig et problem hvis Kinect ikke virker, men er det fakta?
 
Har ikke prøvet Kinect, men kan ihvertfald anbefale Move (men selvfølgelig kun  hvis man kan overskue "problemet" at have en controller i håndenWink)
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 09:26
Har prøvet begge dele.

Move vinder klart på præcision - f.eks. i eyepet og det andet børnespil som er i demo i storen er det for de små faktisk sjovest at man tegne præcist.

Kinect er meget sjovt - men når man er høj som jeg (ca. 2 m) så føler man sig ekstra ledløs og sprællemands agtigt - og jeg føler hele tiden jeg vælter noget når jeg spasser rundt foran det.

Men begge er vildt sjove - men personligt foretrækker jeg Move.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 09:29
Hov, jeg følger vist med her med mit spm. Smile

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88813&PID=901653&title=ps3-eller-wii-til-brn#901653

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 11:13
Jeg vil give Anima ret - vent (hvis det altså ikke haster), da der kommer flere spil.

Men.. Jeg undrer mig lidt over hvorfor Nintendoen ikke er nævnt sammen med de andre? Den er jo både billig og har mange børnevenlige spil, specielt eftersom den også har været ude i langt tid.

 
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

...

Har ikke prøvet Kinect, men kan ihvertfald anbefale Move (men selvfølgelig kun  hvis man kan overskue "problemet" at have en controller i håndenWink)

Læs det lige igen - det er kun et problem ift. Kinect da man ved Move skal købe et antal controllere, hvorimod Kinect ikke behøver det. Det er kun et problem når man laver en direkte sammenligning.

Og ja, prøv at læse op på de tråde der er oprettet af utilfredse brugere af Kinect. Den har vittertligt  et problem med at fange dem som har mørk hud.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu