recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Panasonic BDT100 blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Panasonic BDT100 blu-ray

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af Panasonic BDT100 blu-ray
    Sendt: 07-November-2010 kl. 15:59

 

 


 
 
 
Panasonics nye "lille" blu-ray både imponerer og skuffer. Læs anmeldelsen her.


Spørgsmål herunder >>>

  /Lars


Redigeret af Lars - 07-November-2010 kl. 16:11
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 16:42
Rigtig god anmeldelse Hother.

Jeg har selv BDT100, og er rigtigt glad for den. Jeg fik Panasonic Center til at fjerne regionsbeskyttelsen på DVD delen uden omkostning, og det syntes jeg gør den endnu bedre.

Jeg er enig omkring manglen på 2 x HDMI, men jeg valgte at indkøbe en ny forstærker med HDMI 1.4 med det samme, så jeg havde 1:1 forbindelse med mit Pana TV.

Jeg syntes iøvrigt at det er frygteligt at man taler om opstartstider på 30-40 sekunder som noget af det bedste. Blu-ray er en farce på det område. Det er der de bør stramme op. Brug HTML5 til menuer osv.

Men som sagt. Jeg er meget glad for BDT100 afspilleren.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Rigtig god anmeldelse Hother.

Jeg har selv BDT100, og er rigtigt glad for den. Jeg fik Panasonic Center til at fjerne regionsbeskyttelsen på DVD delen uden omkostning, og det syntes jeg gør den endnu bedre.

Jeg er enig omkring manglen på 2 x HDMI, men jeg valgte at indkøbe en ny forstærker med HDMI 1.4 med det samme, så jeg havde 1:1 forbindelse med mit Pana TV.

Jeg syntes iøvrigt at det er frygteligt at man taler om opstartstider på 30-40 sekunder som noget af det bedste. Blu-ray er en farce på det område. Det er der de bør stramme op. Brug HTML5 til menuer osv.

Men som sagt. Jeg er meget glad for BDT100 afspilleren.
Enig Jens, det er ganske forrykt i princippet, at vi i vore dage sidder og smågaber over loadtidenLOL
 
Og tro mig, det glædede mig at du faldt til "Patten" omkring Panasonic - og jep jeg skiftede såmænd også til en HDMI 1.4 receiver, men det var nu mere fordi jeg ikke ønskede at være "låst" i AV enheder i forhold til mit nuværende setup - tro det hvem som kanLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 23:13
Panasonics nye "lille" blu-ray både imponerer og skuffer


Ahh det vil jeg da ikke sige.!! Hvor skuffer den henne.?

Ejer ikke selv maskinen, men den kan jo det, den skal.
Udemærket anmeldelse iøvrigt.

 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af Fakker Fakker skrev:

Panasonics nye "lille" blu-ray både imponerer og skuffer


Ahh det vil jeg da ikke sige.!! Hvor skuffer den henne.?

Ejer ikke selv maskinen, men den kan jo det, den skal.
Udemærket anmeldelse iøvrigt.

 
Skuffer, er måske på det område, hvor der stadig er en del loadtid på visse BD´er, selv om den ikke er så slem som sine ældre søskende - og det er sådan set hvad Hummelmose og jeg "Pludre" om ovenoverTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 13:02
Meget fin anmeldelse! Men en komponent indgang?

"Bagpanelet er monteret med et antal tilslutningsmuligheder (HDMI 1.4 udgang, 2 analoge RCA udgange, komponent indgang, en digital lydudgang (optisk), en LAN indgang og endelig en S-video). Jeg er usikker på om afspilleren er monteret med en blæser, og jeg har da heller ikke hørt en sådan i drift under min brug af afspilleren."

Fremhævelsen er min.Wink



Redigeret af joern.loenborg - 08-November-2010 kl. 13:05
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Meget fin anmeldelse! Men en komponent indgang?

"Bagpanelet er monteret med et antal tilslutningsmuligheder (HDMI 1.4 udgang, 2 analoge RCA udgange, komponent indgang, en digital lydudgang (optisk), en LAN indgang og endelig en S-video). Jeg er usikker på om afspilleren er monteret med en blæser, og jeg har da heller ikke hørt en sådan i drift under min brug af afspilleren."

Fremhævelsen er min.Wink

Hej Jørn, jamen det har du da ret i, det er naturligvis en Komponent udgang. Desværre har jeg ikke adgang til at rette emner på forsiden, men med lidt held, så tror jeg de fleste vil læse fejlen, og mene at det naturligvis er en udgangSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
snadepind Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2010
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 02:52
Tak for en god gennemgang. Er jeg den eneste der er skuffet over, at producenterne ikke kan forbedre opstartstiden. 70 sek opstart.

Køn er den bestemt ikke imo og jeg ville aldrig have den stående fremme i mit hjem. Er Bluray logoet i venstre side og 3d Full HD mærket i højre side klistermærker? Hvis glasuren kunne tages af, så ville det hjælpe en smule?
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded
PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box
Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af snadepind snadepind skrev:

Tak for en god gennemgang. Er jeg den eneste der er skuffet over, at producenterne ikke kan forbedre opstartstiden. 70 sek opstart.

Køn er den bestemt ikke imo og jeg ville aldrig have den stående fremme i mit hjem. Er Bluray logoet i venstre side og 3d Full HD mærket i højre side klistermærker? Hvis glasuren kunne tages af, så ville det hjælpe en smule?
Nu er opstarttiden på 70 sec altså også for en af de mest træge BD´er du kan loade - formentlig fordi der er meget Java indlagt.
 
Nej det er ikke klistermærkerSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu