recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med retur i Bilka ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med retur i Bilka ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kip James Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med retur i Bilka ?
    Sendt: 07-November-2010 kl. 22:12
Jeg har det meste af dagen i dag knoklet med at få et LG 42PJ350 til at modtage digitale signaler. Fra klokken 11 til 20, og intet er lykkedes.
 
Kontaktede først Bilka pr. telefon - flink radio/tv-mand. Han forsøgte at afhjælpe problemet ved at give mig nogle specifikke indtastninger til Stofa, da de formentligt var problemet (bilka havde havde store problemer med kunder der ringede med problemer som mit og så Stofa)
 
Det hjalp ikke...
 
Jeg kørte ud i forretningen og fandt samme venlige radio/tv-mand der så ville vise mig indstillingen på en skærm magen til. Han fik slettet alle kanaler på skærmen, og gik så igang med at genindstallere - trin-for-trin, skåret ud i pap for mig. Det hjalp heller ikke på hans skærm (mens vi testede tv ringede nok en kunde og fik oplyst stofa,s "tal" for frekvens og modul.tal etc.)
 
Så tjekkede han de digitale frekvens/modul indstillinger på et andet LG-tv i forretningen. Det tastede han ind på det magen til mit....og til både min og ekspedientens store undren, så fandt fjernsynet nu alle de digitale kanaler. Stofas info var altså ubrugelig..
 
Nå, optimistisk kørte jeg hjem med disse nye tal - nu skulle mit tv indstilles
 
Men ak... frem til klokken lidt i 17 lykkedes intet. Jeg ringede igen til Bilka, og fortalte venligt at jeg altså ikke havde købt et tv for at bruge på det tidspunkt over 5 timer på bare at få kanalerne til at virke. Den igen flinke radio/tv-mand sagde at det "godt nok var noget pis" og jeg sagde at jeg godt nok var træt af det, og at jeg agtede at komme ud og returnere tv.et og få mine penge igen. Han sagde at vi nok skulle finde ud af noget, og jeg bare kunne kontakte hans kollega da han selv havde fri imorgen.
 
Nu spørger jeg (efter denne lange smøre) - BØR jeg ikke kunne få mine penge igen, selvom jeg udemærket godt kender til loven vedr. returret i fysisk butik ? Tv,et er forsøgt afhjulpet over flere omgange, og sælgeren antyder også at vi "finder ud af det". Samtidig mener jeg da at have hørt at netop Bilka er ganske velvilllige til at tage retur og betale tilbage uden større brok ?


Redigeret af Kip James - 07-November-2010 kl. 22:13
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 22:42
der burde ikke være problemer at returnere den... jeg har aldrig haft problemer med at returnere ting tilbager i bilka som jeg ikke var hel tildreds med
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 22:47
Jeg ville sige, at det ikke er Bilka's problem, at du ikke kan finde ud af det.  Derimod er det nok Stofa, du skal skælle ud på.
Til top
Kip James Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 22:49
Nej - det mente jeg nok. Og kan også se at de har en effektiv returret. Og selvom der står ubrudt og intakt emballage, så beroliger dette svar sakset fra deres egen side mig yderligere:
 
Tak for din henvendelse.

Som reglerne er sat op på Bilka.dk og på bonerne, så er kriteriet ikke om varen har været brugt (skal naturligvis være i væsentlig samme stand som ved købet). Varen skal kunne returneres med bon og i intakt og original emballage. Der er varer som ikke må være taget i brug (tøj, sko, husholdningsprodukter) men man bør ikke afvises på baggrund af at man har haft strøm på et tv.
I forhold til returneringer af TV handler det om: Er poser med tilbehør brudt, manualen krøllet, batterier til fjernbetjeningen isat osv.

Hvis du kan skrive, hvilket Bilka varehus du har handlet i vil jeg sende din besked videre til Elektronikafdelingen.

De bedste hilsner
Serviceguiden
 
Detter var ikke et svar til mig, men det bekræfter mig i at de yder en fin fin service
Til top
Kip James Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Jeg ville sige, at det ikke er Bilka's problem, at du ikke kan finde ud af det.  Derimod er det nok Stofa, du skal skælle ud på.
 
 
Nu skælder jeg ikke ud på nogen og har slet ikke gjort det i dag. Bilka har været flinke og hjælpsomme i dag, og det kan jeg efterhånden også læse mig til rundt omkring at de også nok skal være i morgen når jeg vil have pengene igen. Og ret beset kom de også til kort i Bilka mht at finde ud af det, da først indstalleringen begyndte at gøre knuder
 
Ja, det er noget bøvl fra Stofas side - man kan så vende den om og sige, at da jeg kontaktede Bilka første gang i dag var de 100% klar over Stofa-problematikken, så skulle man være lidt tvær kunne man jo skælde ud over den manglende info INDEN man købte tv-et...
 
Men....som nævnt. Bilka har været flinke og ydet en bedre service pt. en mange andre steder jeg har handlet diverse ting, så stor ros til dem for i det mindste ihærdigt at prøve at hjælpe mig. Når jeg nu kan se at de yder returret med pengene tilbage, samt ingen krav om at emballagen ikke må være brudt på et tv (jvf. mit citerede svar fra Bilka, hvor de bla. siger at man ikke gør noget forkert ved at have haft strøm til et tv) så er jeg nu ganske fortrøstningsfuld.


Redigeret af Kip James - 07-November-2010 kl. 22:55
Til top
reneAalborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 23:25
Bilka har længe haft en 30 dags returret - så længe emballagen er i fin stand, får du ingen problemer.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 23:36
Men hvorfor ikke kontakte Stofa først og se om de kan afhjælpe problemet?

Du får måske samme problem med dit næste TV!
mvh Infinity
Til top
Kip James Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 08:13
Det Panasonic fjernsyn der hang på væggen før fandt kanalerne indefor 5 minutter uden bøvl. Kald mig bare tvær, men jeg bruger ikke penge for at få et fjernsyn hjem der 9 timer efter købet stadig ikke er funktionelt. Slet ikke når forretningen i forvejen kendte til problemet. Stofa oplyser på deres hjemmeside at jeg skal gøre sådan og sådan...det har jeg gjort - det virker ikke...
 
Så... Panasonic retur på væggen - kanaler fundet - wupti - ingen problem.
 
Ingen kritik af Bilka ellers. Som sagt - de har været yderst servicemindede.


Redigeret af Kip James - 08-November-2010 kl. 08:14
Til top
SteffenM Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Status: Offline
Point: 281
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 14:48
Har du sat landet til at være "Sverige" ? Den profil dur ofte bedre.

Ved dette har været nødvendigt på mange LG
Til top
stoier Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-April-2010
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 15:14
Hedder dette tv evt. 42PJ350 eller 42PJ350N ? 
Til top
Kip James Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 19:24

Det hedder 42PJ350N - og også Sverige-finten er forsøgt.

Stor ros til Bilka - jeg fik uden at blinke mine penge retur.
 
Købte en X20,er i 50" fra Panasonic hos min ellers sædvanlige forhandler. Lad mig bare sige... Det fandt kanalerne under 30 sekunder. Jeg nåede kun lige at se at frekvensen var den samme som den jeg forsøgte at pumpe LG-tv,et med...
 
Well... Service, hjælpsomhed og bytte/retur-venlighed i top hos Bilka. De kan varmt anbefales.
 
.


Redigeret af Kip James - 08-November-2010 kl. 19:25
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Kip James Kip James skrev:

Købte en X20,er i 50" fra Panasonic hos min ellers sædvanlige forhandler. Lad mig bare sige... Det fandt kanalerne under 30 sekunder. ...
 
Clap  Clap  Clap
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu