recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Downloade fra DR.dk/nu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Downloade fra DR.dk/nu

 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 31>
Forfatter
Besked
Perugio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Juni-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perugio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 14:43
Ahh Jeppo er her :). Meget fint værktøj du har lavet og kan godt forstå det ikke bare sådan kan konvertere. Fint nok - men kunne du overveje at lave et kø system? Eller måske aflevere linken så download managers kunne bruge dem? Spørger bare venligt :)

Til top
Jeppo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-April-2012
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Perugio Perugio skrev:

Ahh Jeppo er her :). Meget fint værktøj du har lavet og kan godt forstå det ikke bare sådan kan konvertere. Fint nok - men kunne du overveje at lave et kø system? Eller måske aflevere linken så download managers kunne bruge dem? Spørger bare venligt :)


Jeg er ved at lave en online-version igen, men det bliver ikke lige så smart som den forrige version, desværre..
Ang. kø, så er det også på tegnebrættet Wink
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 15:11
Tak Jeppo.

Og mange tak for XP versionen. Den er prøvet og virker.

Jeg tror at vi er flere der ikke har kunnet downloade i de sidste 4 uger.

Kunne det være en ide at at give os mulighed for at liste linkene  i en simpel tekst fil
og så at lade programmet downloade dem en ad gangen i bedst muligt kvalitet?

Tak igen.

Hilsen Carsten.






Redigeret af csell - 21-Juni-2014 kl. 16:41
Til top
Madelen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-December-2006
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madelen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 16:29
Angående TS filen, det er ikke et problem, brukte bare VLC til at lave den om, og kvaliteten blev helt som originalen. Coverterede 510mb TS fil til 340mb mkv file, uden synbart forskel.
I VLC kan man lave kø convatering så det er ikke noget problem.

Synes faktisk at den nye downloader er kanon, men som en anden skrev, kunne det være godt med en kø funktion.
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 20:57
Jeppo, hvis jeg skriver http://www.dr.dk/tv/se/partiets-mand/partiets-mand-5-8 i link, så får jeg at vide at program ikke er fundet.

Hvad gør jeg galt ?
Til top
Jeppo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-April-2012
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af python python skrev:

Jeppo, hvis jeg skriver http://www.dr.dk/tv/se/partiets-mand/partiets-mand-5-8 i link, så får jeg at vide at program ikke er fundet.

Hvad gør jeg galt ?

Du gør ikke noget galt.. Det ser ud til at DR ikke har styr på deres links. Alle de andre afsnit har det sædvanlige navn.

Af én eller anden grund hedder linket til Partiets Mand (5:8)
http://www.dr.dk/tv/se/partiets-mand/partiets-mand-pgm-5-xd-prog-00921215610
i stedet for
http://www.dr.dk/tv/se/partiets-mand/partiets-mand-5-8
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 21:28
Slettet


Redigeret af csell - 21-Juni-2014 kl. 21:29
Til top
Jeppo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-April-2012
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 01:33
Så er programmet opdateret med kø-funktion Wink

Til dem der ikke bruger Windows, har jeg også opdateret http://jeppo.dk/dr, så man kan hente filerne med en download manager.
Til top
Perugio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Juni-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perugio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 01:36
Holy Batman - det var hurtigt. Mange tak Jeppo. 

Det må testes ...

UPDATE : 
Dude - you rock. Meget smuk funktion.

2 stk mikro-ønsker ved lejlighed :
1) Når cursor sættes i Link feltet ... blankes dette felt automatisk (jeg er bare doven :))
2) GEM folderen huskes fra gang til gang (stadig bare doven :))

Perugio


Redigeret af Perugio - 22-Juni-2014 kl. 02:09
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 00:02
Hej Jeppo

Tak, for dit dejlige software til, at kunne downloade DR udsendelser med.  Virker super fint!

At jeg så foretrækker MKV formatet, og derfor er nødsaget til, at konvertere en given TS fil i Freemake Video Converter, er blot noget jeg må leve med.

At Danmarks Radio så har en elendig oversigt, hvor man skal finde hver enkelt tv program særskilt på den dag programmet blevet sendt er en tåbelig indeksering. Det burde være muligt, at finde alle afsnit i en given programserie på "EN" side, hvorefter man kan klikke sig på det afsnit man vil se/downloade.  Sådan var det på det gamle DR NU.




Redigeret af Gromit - 26-Juni-2014 kl. 00:14
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Jeppo Jeppo skrev:

Så er programmet opdateret med kø-funktion Wink

Til dem der ikke bruger Windows, har jeg også opdateret http://jeppo.dk/dr, så man kan hente filerne med en download manager.

Hej Jeppo

Det ser spændende ud. Jeg bruger Mac og Firefox og har prøvet at bruge din side. Jeg får en lang stribe links, som jeg kan smide ind i en download helper og få hentet måske 100 små videofiler. Disse kan jeg godt smide ind i en konverter og få lavet til én videofil.

Men er det virkelig sådan man skal gøre det, eller er der en smartere måde.

vh. ThomasP
Til top
revgaf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juni-2014
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér revgaf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2014 kl. 00:38
TIL MAC-BRUGERNE:

Jeg har, ved hjælp af applescript og K-S-V AdobeHDS-scriptet, lavet et mac-program, der med ét klik downloader et DR-program til en FLV-fil. En anden version konverterer desuden FLV-filen til MP4 (kræver FFmpeg), som iTunes kan spise.

Jeg har ikke erfaring med at distribuere applescript-programmer til andre, så jeg er ikke klar over, om der evt. kan opstå problemer med stier til mapper osv - det må vi se.

Her er i hvert fald et link til programmet:

http://bit.ly/DR-download

Mvh.
Allan
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 31>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu