recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Downloade fra DR.dk/nu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Downloade fra DR.dk/nu

 Besvar Besvar Side  <1 34567 31>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 10:21
Sakset fra reglementet her på siden:

"Det er endvidere ikke tilladt, at benytte eller henvise til ophavsretligbeskyttede materiale eller debattere handlinger og/eller fremgangsmåder der strider mod gældende lovgivning, f.eks. omgåelse af kopispærringer på medier."

Just sayin'.
Til top
peter16651 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-November-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peter16651 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 11:34

Her er den enkle løsning: Flash Stream Hunter fra http://www.mplaze.com/

Der er en begrænset gratis-version men den fulde version koster kun 25$. Jeg ved at man kan gøre en masse ting gratis ved at gøre det manuelt, men der er grænser for hvor meget tid og liv man kan bruge på kedelige ting. 25$ er ren foræring, så støt udvikleren.

Ganske enkelt, så henter FSH en kopi af hvad man afspiller og gemmer den lokalt. Det kan ikke gøres simplere, men eftersom FSH gemmer dem realtime, så kan det godt gøres noget  hurtigere: 

Skal det gå stærkt så lader jeg FSH starte med at downloade flv-filen. Når man højreklikker på navnet, så kan man kopiere rtmp-addressen, så som: "rtmp://vod-prio3.gss.dr.dk/cms/mp4:CMS/Resources/dr.dk/NETTV/DR1/2012/11/befd4f7a-ede2-4c8e-a081-e92f5afe52db/Forbrydelsen-III--9-10-_d98e438481f04d90a470ba270a7be95e.mp4?ID=1318084"

Den kopierer jeg så ind i aTubeCatcher ( http://atube.me/video/), mit favoritprogram til at skrælle YouTube videoer, og derfra går det rigtigt stærkt med download.

God vind. 

mvh Christian

Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marlar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 12:48
Samme fremgangsmåde kan benyttes på Linux. Ganske gratis i øvrigt. Jeg skal senere komme med en anvisning (har ikke tid nu).
Til top
dvd-dyr Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dvd-dyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 00:02
Jeg bruger dette lille shell-script (under Cygwin) til at hente DR2s julekalender:

#!/bin/bash

if [ $# -lt 1 ]; then
echo "Needs day"
exit 1
fi
day=$1
wget "http://www.dr.dk/tv/se/jul-i-kommunen/jul-i-kommunen-$day-24" -O out.txt
resource=`sed -n '/resource: /s/.*"\(.*\)".*/\1/p' out.txt`
wget $resource -O resource.txt
url=`sed -e 's/[^\\]*\\([^"]*\\).*/rtmp:\\1/' -e 's/\\\\//g' -e 's-cms/mp4:-CMS/Resources/-' resource.txt`
./rtmpdump -r $url -o vod/Jul$day.mp4

Kataloget "vod" skal være oprettet.

/Kjeld
Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marlar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 00:32
DR NU scriptet på http://userscripts.org/scripts/show/117108 er opdateret så det nu kan gemme programmerne direkte fra browseren. Det er altså ikke længere nødvendigt med eksterne programmer (selv om det dog giver nogle fordele).
Til top
Madelen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-December-2006
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madelen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 00:02
Hej. Ser du skriver at du har opdateret det gamle DR nu skrift som jeg har brugt flittigt før hen da det gjorde det lettere at finde koden til rtmp programmet, en fed bookmark, men den nye version ser ikke ud til at virke på dr.dk/tv Hvis jeg prøver at gå ind på dr.dk/nu bliver jeg omstilt til dr.dk/tv, prøver jeg at starte et tv program som jeg gjorde med den gamle koder og åbner bookmark, så siger den bar at den ikke klare at læse adressen.

Er det mig der bruger det forkert?



Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marlar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 10:43
Du har ikke opdateret bookmarkletten, det er derfor du får fejlen. Jeg har nemlig ikke udgivet den som bookmarklet endnu, kun som userscript til fx Greasemonkey. Tumblr tillader ikke længere bookmarklets i deres indlæg, og jeg har ikke fundet et andet sted at placere den.

Installer Greasemonkey i Firefox og gå derefter in på http://userscripts.org/scripts/show/117108 og klik på "Install" øverst til højre.
Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marlar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 21:43
Bookmarkletten er nu opdateret. Fremover vil bookmarkletten opdatere sig selv når der er ændringer :-)

Til top
Madelen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-December-2006
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madelen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 18:17
Så fik jeg det til at virker. Takker mange gange for fedt script...... 
Til top
Crayon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2013
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crayon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 01:49
Voldsomt hjælpsomt!
MANGE TAK :D


Redigeret af Crayon - 04-Februar-2013 kl. 02:06
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 13:28
Rigtig flot arbejde!

Mange tak!

vh. Thomas
Til top
fmm1000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2011
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fmm1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 00:02
Kanoooooooooon.
1000 tak. Har brugt flere dage og alt for mange penge på at finde en løsning og så var den her. Mange mange tak :-))))).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 31>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu