recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Downloade fra DR.dk/nu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Downloade fra DR.dk/nu

 Besvar Besvar Side  <1 56789 31>
Forfatter
Besked
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marlar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 21:10
Hej alle sammen

Jeg har nu opdateret scriptet til download fra DR TV, men inden jeg opdaterer Userscripts.org må I godt lige lave en hurtigt test:


Det virker på de steder hvor det gamle svigtede, fx Rytteriet og Broen II.

Hilsen
Martin


Redigeret af marlar - 16-Oktober-2013 kl. 21:14
Til top
Featherwell Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Oktober-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Featherwell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 21:22
Hej marlar, det javascript du linker til,det skal vel bruges sammen med et HTML dokument eller noget i den stil?
-Simon
Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marlar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 21:28
Der er en vejledning længere oppe i tråden (har ikke lige tid til at finde det nu), men meget kort så skal du installere Greasemonkey til Firefox eller Tampermonkey til Chrome. Klik så på linket i indlægget og installer scriptet. Derefter skal du bare gå ind på DR TV og vælge et program, så sker resten af sig selv.

For almindelige brugere er det lettest at benyttet muligheden "Hent via browser".

"Generer kommandolinje" er mere avanceret og kræver det ille program wget, til gengæld får man nogle flere
 muligheder.
Til top
Featherwell Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Oktober-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Featherwell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 21:51
Fedt nok, det lyder ikke alt for indviklet. Jeg siger mange tak! Thumbs Up

Jeg har tidligere rippet fra Bonanza, der har URL'er som eks. rtmp://vod-bonanza.gss.dr.dk/bonanza/mp4:bonanza/osv..., først med Firefox DownloadHelper, senere med programmer som StreamTransport og Orbit Downloader, og senest med der der script man skulle eksekvere fra bogmærkelinjen men det svigter på dr.dk/tv. Kører de pågældende servere med noget andet end RTMP protokol?
Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marlar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 22:57
Ja, bl.a. rtsp

Det script fra bogmærkelinjen opdaterer jeg i morgen! Det er som sagt som klart, skal bare lige have nogle andre til at teste først.

Du kan bruge dette link midlertidigt
Til top
Featherwell Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Oktober-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Featherwell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 23:46
Perfekt! Det varmer altid, når folk bruger tid og kræfter på den slags, til glæde og gavn for os alle. Tak
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 06:16

Hej Marlar.

Jeg vil høre om det er muligt at få fordoblet hastigheden på downloadene?

Man kender størelsen på filen. Vil det så være muligt at dele den op og downloade første halvdel og anden halvdel hver for sig,
Og så til sidst at sammenføje dem igen? 

Det vil halvere download tiden. Det er sådan visse download acceleratorer gør, deler filen op i 2 eller endda 4 dele.

Jeg kan bekræfte at wget sagtens kan køre 2 samtidige downloads fra DR. Det er prøvet flere gange, men så med to forskellige videofiler.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 17-Oktober-2013 kl. 06:17
Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marlar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 10:06
Det er rigtigt at man kan køre flere samtidige downloads, det er faktisk hele ideen bag afkrydsningsfeltet "Kør i baggrunden". For at kunne hente dele af programmerne ned hver for sig kræver det at DRs server understøtter "http range" - og det gør de!

Jeg lavede følgende simple test: Downloadede et program med wget, afbrød det undervejs og kørte kommandoen en gang til med --continue parametren. Og så fortsatte wget bare med at downloade den halvdel der manglede. Så dermed er vejen banen.

Nu er det sådan at man ikke i wget kan specificere en bestemt del af en fil til download, men det kan man i curl. Så jeg vil lige undersøge hvad der skal til for at bruge curl i stedet.

Og husk lige at melde tilbage når/hvis I har testet, så jeg kan opdatere det officielle userscript :-)

Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marlar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 10:25
Det fungerer med curl!

Disse kommandoer vil downloade to halvdele af Broen afs. 4:

curl --range 0-250000000 -o 'broen-4.mp4.1' 'http://vodfiles.dr.dk/CMS/Resources/dr.dk/NETTV/DR1/2013/10/3425a624-071d-4d2c-83bf-cdbb1832f484/7b7c4e1c-e7a5-4de3-9d0f-2f4d71798227_1126.mp4?ID=1604413'

curl --range 250000001- -o 'broen-4.mp4.2' 'http://vodfiles.dr.dk/CMS/Resources/dr.dk/NETTV/DR1/2013/10/3425a624-071d-4d2c-83bf-cdbb1832f484/7b7c4e1c-e7a5-4de3-9d0f-2f4d71798227_1126.mp4?ID=1604413'

Den første curl downloader de første 250MB af filen, den næste de resterende.

De to resulterende filer kan i Linux og OSX let samles således:

cat broen-4.mp4.* > broen-4.mp4

Kommandoen virker også selv om fx har delt download op i 4 dele. Hvordan man samler filerne i Windows har jeg ingen ide om :-)
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mm-bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af marlar marlar skrev:



...... Hvordan man samler filerne i Windows har jeg ingen ide om :-)

copy /b broen-4.mp4.1+broen-4.mp4.2 broen-4.mp4


Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mm-bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af mm-bob mm-bob skrev:

Oprindeligt skrevet af marlar marlar skrev:



...... Hvordan man samler filerne i Windows har jeg ingen ide om :-)

copy /b broen-4.mp4.1+broen-4.mp4.2 broen-4.mp4



Ser også ud til at virke med wildcard

copy /b broen-4.mp4.* broen-4.mp4

Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marlar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 11:07
Tak for info !
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 31>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu