recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma går i el nettet :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma går i el nettet :(

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma går i el nettet :(
    Sendt: 19-November-2010 kl. 13:08
Mange mange tak

Jesper
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Jeg har det samme problem som dig, men det kan jeg leve med, hvad jeg ikke kan leve med er, at jeg ikke kan få min Harmony900 remote til at fungere sammen med lysdæmperen, så kan du ikke forklare hvad man gør for at programmere lysdæmperen.

Det ville være surt, at skulle ud og købe den eksterne fjernbetjening, når Harmony900 har LK 350 i databasen.

Mvh. Jesper
Det har vi diskuteret i denne tråd, god læsning :-)
 
BS
Til top
VC10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Marts-2007
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 10:34
Jeg har også B&O lysdæmpere og dem tænder jeg før skærmen. Har jeg behov for at ændre lysniveauet derefter, sætter jeg blot skærmen over på en indgang uden signal, så den går i sort. Lyset kan nu ændres uden problemer. Bagefter sættes skærmen tilbage på den ønskede indgang.
Til top
HenrikKH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 09:34
 
Jeg var selv ved at blive frustreret da min B&O fjernbetjening ikke ville tænde lyset på mine 3 lysdæmpere. Jeg troede længe det var batterierne. Det kan løses ved at tænde lyset først, og derefter G20. Men den "løsning" virker jo bedst om vinteren....
 
Henrik
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 22:13
Jeg har det samme problem som dig, men det kan jeg leve med, hvad jeg ikke kan leve med er, at jeg ikke kan få min Harmony900 remote til at fungere sammen med lysdæmperen, så kan du ikke forklare hvad man gør for at programmere lysdæmperen.

Det ville være surt, at skulle ud og købe den eksterne fjernbetjening, når Harmony900 har LK 350 i databasen.

Mvh. Jesper


Redigeret af jespermart - 18-November-2010 kl. 22:14
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
lading Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 16:29
Ja det havede jeg lige overset, ja så er der kun en wireless løsning!
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 16:15
Det må Sbht svare på, men der står i allerførste indlæg, at det er en LK Touch med IR, det kunne være sådan en:

http://www.wattoo.dk/shop/lk-fuga-lysdaemper-34240p.html

Og den kører ikke IHC, så jeg tror ikke, der er en controller i forvejen. Men Sbht, korrigér mig hvis jeg har uret - du har ikke IHC-styring i forvejen antager jeg?
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
lading Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 16:09
Ved godt hvordan det køre, bruger det selv tit på arbejde, men  der må næsten være en controller med når der er en ir-modtager, og hvis der er det og det visual 2 controllere er det måske lidt voldsom både at skifte dæmper og fjernbetjening, det vil være rart at vide hvad inst. består af?
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 16:03
Men problemet var jo bare at finde en "plasmakompatibel" fjernbetjent lysdæmper, ikke at Sbht skal til at lægge hele hytten om til IHC... og det kan man netop løse med de to ovennævnte produkter koblet sammen direkte.

Jeg bruger selv flere af disse lysdæmpere, og styrer dem fra den større udgave af fjernbetjeningen (8-knappers-udgaven) og fastmonterede batteritryk. Alle koblet direkte sammen trådløst uden central IHC-controller, og det virker perfekt.

Noget andet er så, at min tekniske nysgerrighed nok får mig til at investere i en controller en dag, men det er en anden sag...
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
lading Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 15:55
Ja det er rigtig, men hvis man har ihc, er der ingen grund til både at skifte dæmer og købe ny fjernbetjening, det smarte går jo lidt af det hvis man køre uden om controlleren, og køre det direkte
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 15:50
Nu er jeg ikke IHC-ekspert, men der er ikke behov for visual 2 (software) endsige en controller (så bliver det vist meget dyrt og er dybt overkill)?

De to ovennævnte produkter kan tale sammen, så fjernbetjeningen styrer dæmperen direkte, men via RF i stedet for IR.

Øst, vest, ::1 bedst
Til top
lading Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 15:45
Den billigeste løsning vil være og bruge et wireless tryk, forudsat at det er visual 2 man køre med?
Hvorfor skifte dæmper?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu