recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide på X10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide på X10

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Ja, så skulle der gerne være den fulde EPG.
 
måske man lige sku prøve det engang, og så lige skrive indstillingerne ned først ..LOL   ,   sletter den mon osse alt på hdmi og component indstillinger ??
 
 


Redigeret af bulk - 20-November-2010 kl. 20:16
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 20:20
 
 Alle indstillinger går jo tilbage til hvad de var da det blev købt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 20:25
[QUOTE=bulk]
fandt dog nogle billeder af det du tænkte på , men tror som sagt ikke det er muligt uden ca modul...QUOTE]

Ja, en tv-guide eller EPG skal se ud som på billedet. Det har intet med et CA-modul at gøre.

Hvis du og trådstarter allerede har fundet DVB-C-kanaler, og tv'et ikke kan vise en EPG, så tyder det på at tv'et ikke kan vise en sådan. Det er jo ikke alle tv der har EPG, og jeg henviste i mit tidligere indlæg til at specifikationerne tydede på at Pan X10Y kun havde EPG på DVB-T (modtagelse via egen antenne).

Hvis du allerede har fundet dine DVB-C-kanaler, nytter det ikke at søge igen med Sverige som land.

Hvis det bliver bekræftet, at Pan X10Y ikke af sig selv kan vise en EPG på DVB-C-kanaler, kan man kun få det ved en digital modtagerboks der kan.




Redigeret af Vilhelm - 20-November-2010 kl. 20:27
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Alle indstillinger går jo tilbage til hvad de var da det blev købt.
 
jep har lige taget billeder af indstillingerne.  Og nulstillet...
 
satte den til sverige..  men sku måske have skrevet et id for den fandt 0 på dvb-c
 
men tilgengæld ser det sådan her ud nu , hvis man trykker på guide i analog godt nok ..
 
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 20:47
den skriver sådan under netværks id ved valg af sverige og fandt ingen kanaler på dvb-c
 
 
 


Redigeret af bulk - 20-November-2010 kl. 20:48
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 20:47
 
 Der er jo ikke EPG på Analog TV, det vil se ud på samme måde ved Digital, men med alle programmerne i de tomme bjælker.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Der er jo ikke EPG på Analog TV, det vil se ud på samme måde ved Digital, men med alle programmerne i de tomme bjælker.
 
men den fandt ingen på dvb-c    ....   prøver lige finland nu jeg er igang med det .. LOL
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 20:52
Hej
Jeg har nulstillet i fabriksindstillinger og valgt sverige som land når TV'et starter op igen.
Jeg får også mulighed for at skrive mit netværksid ind samt søgefrekvens og Modulation (143000 og 6875 iflg. yousee).
Når jeg så starter søgningen skriver den at den opdaterer netværks ID og efterflg kan jeg kun vælge noget den kalder 0 og standardnetværk.
Derefter finder den 7 kanaler der alle hedder noget med canal +, de 6 er krypterede og den eneste jeg kan se er en trailerkanal.
Så jeg er gået tilbage til DK som land, der har jeg ingen problemer med at finde mine kanaler men må leve uden guide. Når jeg trykker på guide kommer der kun en kanalliste hvor kanalerne er listet ligesom på Bulks billede ude til venstre, men uden EPG.
 
Mvh. Jacob 
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Hej
Jeg har nulstillet i fabriksindstillinger og valgt sverige som land når TV'et starter op igen.
Jeg får også mulighed for at skrive mit netværksid ind samt søgefrekvens og Modulation (143000 og 6875 iflg. yousee).
Når jeg så starter søgningen skriver den at den opdaterer netværks ID og efterflg kan jeg kun vælge noget den kalder 0 og standardnetværk.
Derefter finder den 7 kanaler der alle hedder noget med canal +, de 6 er krypterede og den eneste jeg kan se er en trailerkanal.
Så jeg er gået tilbage til DK som land, der har jeg ingen problemer med at finde mine kanaler men må leve uden guide. Når jeg trykker på guide kommer der kun en kanalliste hvor kanalerne er listet ligesom på Bulks billede ude til venstre, men uden EPG.Mvh.
 Jacob


Men hvilke kanaler finder du når du bruger Danmark? Er det DVB-C-kanaler eller kun analoge kanaler?  Har du sådanne kanaler som DR Update, Folketinget, TV4, NRK1, der kun sendes digitalt?


Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 21:20
Ja, jeg søger kun på DVB-C tuneren og finder alle de nævnte kanaler.
 
Mvh. Jacob
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Ja, jeg søger kun på DVB-C tuneren og finder alle de nævnte kanaler. 
Mvh. Jacob

Så tyder alt på at dit tv ikke kan vise en EPG på DVB-C kanaler.

Når vi i øvrigt snakker Sverige, skyldes det at Panasonic tv sædvanligvis ikke kan tilgå DVB-C kanalsøgning når man vælger Danmark som land.


Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 21:26
Hvilken antenneforening er du medlem af? Og har de eget udbud eller er de på YouSee regionsudbud?

Alle X10Y modeller kan vise fuld EPG på både DVB-C og DVB-T tuner, men der kan til gengæld være faktorer på det netværk hvorpå fjernsynet er tilkoblet der gør at EPG ikke fungerer.


Redigeret af Nexeren - 20-November-2010 kl. 21:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu