recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra optagelse til computeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra optagelse til computeren

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hopper78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Fra optagelse til computeren
    Sendt: 21-November-2010 kl. 17:00

Hejsa

Jeg har en dvd optager der skaber lidt problemer...
 
Jeg vil gerne have mine optagelser ind på min computer, min plan var at optage det på en dvd skive og så lægge det ind på computeren, men det kan ikke lade sig gøre...
 
Nu har jeg prøvet at tage HD ud og sætte den direkte i computeren og det virker også delvist.
Jeg kan ikke kopir filerne direkte til computeren, men jeg kan brænde det der er optaget ned på en skive og så lægge det ind på computeren...
 
Men jeg kan ikke åbne filerene, det er .mpg filer, men den skriver noget med at det kan være jeg ikke har det codec filmen er optaget i.
 
Er der nogle der kan være behjælpelig med hvad jeg kan gøre i den her situation?
 
 
MVH Hopper
 
Hopper
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 17:13
 
 Enhver hjemmeoptaget DVD er lige til at ligge ind på PCen, hvilket program anvender du til det.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 17:39
Prøv at hente et program der kan sige hvilken codex du mangler, det kan du søge efter på nettet.
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 18:39
Der kan brændes DVD på to måder fra harddiskrecorderen. Du har måske brændt dem over i VR-mode. Prøv at brænde dem i video-mode, så burde du kunne trække dem over på PC-en.
Til top
fink Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-November-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 22:47
Jeg har en LG optager (RH199H), hvor DVD drevet ikke virker mere. Jeg vil også lige høre om der er nogen der har erfaringer med at tage Harddisken ud, sætte den i et kabinet og derefter kopiere optagelserne gennem usb til en computer?

anyone??
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 02:31
 
 En PC kan ikke nødvendigvis læse det propritære system der bruges i en Recorder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hopper78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 07:12
Hej igen og tak for svarende ;-)
 
Fink er nok lidt bedre til at formulere spørgsmålet ;-)
 
Mit drev er også gået i stykker, jeg har taget Harddisken ud af optageren og sat den til computeren.
Min computer kan se HD, men jeg kan ikke hive filerne ud af HD, men fandt ud af at jeg kunne brænde filerne direkte fra HD som en "data dvd" og så lægge dem ind på min computer fra den brænde dvd skive...
Det er .mpeg filer, men når jeg prøver at åbne .mpeg filen i en afspiller på computeren kommer den med en fejlmeddelse
"Programmet understøtter muligvis ikke filtypen elller det codec, som filen blev comprimeret med"
 
Med alt det man kan i dag, burde der være nogle programmer/codec som kan bruges til at åbne og konvetere/redigere filerne
Hopper
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 08:11

Dvs.s du har sat harddisken over i PC-en fra en harddisk/dvd-optager og PC-en kan se harddisken.

Harddisken kan være formateret på en anden måde end den metode der anvendes i windows..
 
Filerne skal, hvis de kan læses, være tilgængelig som andre filer..
 
Jeg forstår ikke det med at brænde en data-dvd, filen vil være uændret ved denne overførsel...
 
Spørgsmålet er hvad disse mpeg2-filer kan læses med...
Det kan være et codecs problem...
Den nødvemdige codecs skal være installeret, hvis de kan findes, det kan godt være noget propriotært... 
Prøv f.eks. VLC  (videolan.org)
 
Kunne det være en mulighed at gå en anden vej?
 
Kunne det tænkes at DVD-drevet kunne erstattes med et nyt, jeg forstår det er DVD-drevet, der er gået i stykker?
 
Ellers er der vel den analoge vej, overføre til PC, via scart stik i hd-optager...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 09:10
- For at finde ud af hvilke Codec din PC skal have for at kunne afspille div. mediefiler anbefaler jeg dig at hente et lille Windows-program der hedder GSPOT, det giver et detaljeret billede over hvilke codec dine Mediefiler er indspillet i.
 
En simpel google-søgning på Gspot skulle gøre det.


Redigeret af mhv_omjk - 22-November-2010 kl. 09:12
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
hopper78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 10:29
Jeg har prøvet VLC afspilleren den kan heller ikke åbne filen...
Jeg har også prøvet GSPOT, der siger den at "file type unknown, mime type unknown"
 
Jeg har min fil mpeg fra dvdoptageren på min pc, det burde da ikke være så besværligt ;-)
Jeg har arbejdet med indkodning/redigering i mange år, men det her problem giver mig hovedbrud.
 
Efter hvad jeg kan forstå er filen komprimeret ved optagelsen fra dvd optageren, men er der ikke et program eller noget der kan ophæve den komprimering så den kan læses på min pc?
Hopper
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 10:43
 
 Så længe at filsystemet er ukendt, og derved ikke kan læses af PCen, så er der ikke noget du kan gøre. Der kan først arbejdes med det når det kan læses, hvis det da kan lade sig gøre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 11:22

Kan de filer fra harddisken håndteres normalt af windows, f.eks. kopieres til en anden mappe?

Også se egenskaber for filen med stifinder?
 
Altså fastslå at filen kan håndteres af windows... (dvs. den må være formateret som FAT32 eller NTSF)
 
Hvis det er tilfældet så filen kodet på en måde, hvor der kræves særlig indsigt i fabrikantens udstyr (og codecs) for at udføre...
 
Havde f.eks. et TV-kort på windows maskine fra Kiss Nordic, de brugte deres egne codecs og det var ikke muligt at afspille filerne uden brug af deres særlige afspillerprogram med tilhørende codecs...
 
De besværligheder du har her, synes jeg viser, det er lettere at anvende en regulær HTPC løsning med kendte programmer of codecs...


Redigeret af avh - 22-November-2010 kl. 11:26
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu