recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke finde Mux2-kanaler, men Mux1 går fint ind
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke finde Mux2-kanaler, men Mux1 går fint ind

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sittingduck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke finde Mux2-kanaler, men Mux1 går fint ind
    Sendt: 03-December-2010 kl. 11:41
Jeg har et LG LH7020 med indbygget Mpeg4-dekoder.  I går prøvede jeg at sætte en femten år gammel stueantenne, som ikke kan siges at være lavet til digital modtagelse. Men til min overraskelse fangede den nemt de fem Mux1-kanalerne (DR1, DR2, TV2, Synstolkning, lokal) fra Århus-senderen (jeg bor i lejlighed på Trøjborg). Men Mux2-kanalerne (DR HD, DR K, Ramasjang, Update, Folketinget) fanger den ingen af, og jeg kan ikke lige komme videre. Har prøvet at indstille tv'ets landeindstillinger til både Sverige, Finland, Tjekkiet og Danmark, men jeg fanger kun de fem Mux1-kanaler. Så vidt jeg har kunnet læse mig til, burde jeg kunne fange Mux2, når jeg kan fange Mux1. Jeg spekulerer over, om det er antennen, der er problemet, men det håber jeg at en venlig sjæl kan sætte på plads for mig. Når jeg søger, får jeg valget mellem at søge på antenne- og kabel-frekvenser. Her vælger jeg antenne.
 
Til reference er her oplysninger om DVB-T-frekvenser: http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/frekvenser.asp


Redigeret af sittingduck - 03-December-2010 kl. 11:48
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 11:47
 
 Der findes IKKE en Digital antenne, en antenne et TOTALT ligelad med hvad den modtager, det er kvaliteten af den og modtageforholdene der er afgørende, så anskaf en bedre antenne, og forberdre modtageforholdene, så vil det være i orden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sittingduck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 11:53
Tak for det lynhurtige svar. Jeg køber gerne en ny antenne, hvis det er det, der skal til. Så vidt jeg har kunnet læse mig til her http://www.digi-tv.dk/Forbrugerudstyr_og_antenner/faq.asp burde jeg dog også kunne modtage Mux2, hvis jeg kan modtage Mux1. Hvis du kan forklare mig, hvad problemet er, vil jeg sætte pris på det, for så har jeg da lært lidt undervejs.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 12:01
 
 Selv om MPEG4 udsendes med samme styrke som MPEG2, er den lidt vanskeligere at modtage, hvis det er en dårlig antenne og vanskelige modtageforhold, og indendørs antenne er ikke det bedste. Har du ikke KabelTV eller anden fælles forsyning.? Der er vel næppe lejligheder i dag der ikke har det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sittingduck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 12:10
Jo, jeg har haft YouSee i mange år, men vil gerne spare pengene og samtidig mindske indtaget af fjernsyn. Tak for forklaringen - jeg må ud og finde mig en fornuftig, aktiv antenne og se om den kan klare opgaven.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 12:19
 
 Hvordan når du bor i en lejlighed kan du slippe for at betale til KabelTV.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sittingduck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 12:36
Det er jo bare en almindelig aftale, jeg har indgået med YouSee - vi har ikke et fælles signal, der går ud til alle i bygningen. Jeg har også mulighed for at vælge tv fra Dansk Bredbånd, eftersom de også har installeret en boks i lejligheden. Men det ville sikkert passe YouSee meget godt, hvis man ikke kunne fravælge dem :-) Jeg har en måneds opsigelse på mit kabel-tv.
 
Har i øvrigt lige forsøgt at danne mig et hurtigt overblik over udvalget af antenner. Er der stor forskel på kvaliteten af signalet med hhv. en stavantenne (selv om den er aktiv, ser den ikke ud til at skulle bruge strømforsyning???) og de antenner, som har form som en plade (ved ikke hvad man kalder dem).
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 12:51
En retningsbestemt stavantenne er at foretrække Smile 
 
Hvor ser du den er aktiv? Den kræver ingen strøm Confused


Redigeret af Kampus - 03-December-2010 kl. 12:52
Til top
sittingduck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 13:03
Hej Kampus. Det var denne antenne, jeg kiggede på: http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=67644&type=0
Jeg går ud fra, at den ikke er aktiv, som der står, men at den bare har intern forstærkning af en art. Den er godt nok ikke retningsbestemt - kender du en, der er det?
Alternativt kunne jeg købe en i stil med denne: http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=67645&type=0
Gode råd modtages gerne.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 14:04
 Strikkepinden får du ikke meget ud af, måske heller ikke den anden. Som Kampus skrev: En retningsbestemt stavantenne er at foretrække. De fås i forskellige størrelser, kan f.eks se sådan ud: Se billede.
 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sittingduck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 14:05
Så er jeg med. Tak, begge to - fedt at der er så kort vej til fine svar. God weekend.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af sittingduck sittingduck skrev:

Hej Kampus. Det var denne antenne, jeg kiggede på: http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=67644&type=0
Jeg går ud fra, at den ikke er aktiv, som der står, men at den bare har intern forstærkning af en art. Den er godt nok ikke retningsbestemt - kender du en, der er det?
Alternativt kunne jeg købe en i stil med denne: http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=67645&type=0
Gode råd modtages gerne.
Det er altsammen "no go". En alm stavantenne i stil med den Radiomanden har afbilledet er at foretrække. Fåes overalt i faghandelen, Harald Nyborg og lign steder Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu