recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af Waoo TV  - intet billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af Waoo TV - intet billede

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af Waoo TV - intet billede
    Sendt: 25-December-2010 kl. 23:39
Halløj i stuen!

Jeg har forsøgt at tilslutte min tv-boks fra Waoo (model Amino Mood400), og alt ser tilsyneladende rigtigt ud - jeg har bare ikke noget billed på skærmen!

Mit setup er dette:

Fiberboks -> Cat6-kabel -> Linksys WRD400 router -> Cat 6-kabel -> Amino tv-boks -> HDMI-kabel -> Panasonic 42PX80E tv

Jeg sætter tv'et på den rigtigt HDMI-kanal (her HDMI2), men der er bare sort skærm.

Dioden på tv-boksen lyser blåt, og når jeg trykker på fjernbetjeningens knapper, blinker dioden kortvarigt, så den ser ud til at modtage signal.

Jeg har prøvet at flytte netværkskablet fra tv-boksen over i en laptop, og der er fint hul igennem. Jeg har også prøvet med et andet HDMI-kabel (som jeg ved fungerer), og en anden HDMI-kanal, men lige lidt hjælper det - skærmen er bare sort!

Eftersom tv-boksens diode lyser blåt og den reagerer på tastetryk fra fjernbetjeningen, så hælder jeg til, at problemet ligger i forbindelsen mellem tv-boksen og fjernsynet - men hvad pokker kan det være? Har endda forsøgt med et SCART-kabel, men også uden held.

Har jeg overset noget helt åbenlyst ...??

Mvh. Mikkel
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 00:33
Skal netkablet ikke gå direkte fra fiberboks til IPTV-boksen? Er der ikke tale om en fiberboks med mere end én tilslutningsmulighed?


Redigeret af Vilhelm - 26-December-2010 kl. 00:35
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 01:14
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Skal netkablet ikke gå direkte fra fiberboks til IPTV-boksen? Er der ikke tale om en fiberboks med mere end én tilslutningsmulighed?


Det har jeg også overvejet - men ifølge deres installationsvejledning (http://www.tre-for.dk/media/waoo/installationsvejledning.pdf - side 3), så kan man også køre det over routeren.

Jeg har lige prøvet at sætte et kabel direkte fra fiberboksen i tv-boksen, men med samme (manglende) resultat.

Edit: Så lige dit tillægsspørgsmål. Nej, der er kun ét netværksstik og ét stik til det analoge tv-signal på fiberboksen (en Comega FTTH CPE).

Mvh. Mikkel

Redigeret af Pokersut - 26-December-2010 kl. 01:32
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 18:32
Vilhelm -- nej det er ikke et L2 netværk som Tre-For benytter, men et L3 netværk, og det er derfor de har en linksys router ind i mellem.

Pokersut - Først så prøver du lige at sæt din Amino tv boks direkte til din fiberboks uden om routeren, og se om du så får billede på, hvis det ikke hjælper, så er du nød til at kontakte deres tekniske support for at få sparket lidt liv i din tv boks. :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Pokersut - Først så prøver du lige at sæt din Amino tv boks direkte til din fiberboks uden om routeren, og se om du så får billede på, hvis det ikke hjælper, så er du nød til at kontakte deres tekniske support for at få sparket lidt liv i din tv boks. :)


Jeg havde prøvet den direkte forbindelse til fiberboksen, og det gav heller ikke resultat.

Derfor kontaktede jeg Profiber, og vi fandt (forhåbentlig) løsningen: Boksen jeg havde har jeg haft stående i et års tid uden at have den tilsluttet, da jeg først skulle ud af mit gamle tv-abonnement.

I mellemtiden har Profiber så opgraderet deres serversoftware så meget, at min gamle firmware ikke kunne tilsluttes - løsningen er derfor en ombytning til en ny boks med opdateret firmware. Den kommer i dag, og så skulle problemet være løst.

Tak for hjælpen.

Mvh. Mikkel
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu