recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af tv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tv-seer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2010
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til køb af tv
    Sendt: 30-December-2010 kl. 23:41
Kære Recordere-brugere

Jeg har brug for hjælp til køb af tv og soundbar.

Jeg har gavekort på kr. 10.000 til Expert.

Mine krav er at tv'et skal være på 40-42 tommer og være LED. Desuden skal den være teknologisk fremme.

Kom med jeres input!
Til top
Tuckercase Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-September-2010
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 00:01
Hvis den skal være teknologisk fremme, så vent indtil de nye modeller bliver lanceret i januar 2011.
Til top
tv-seer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2010
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af Tuckercase Tuckercase skrev:

Hvis den skal være teknologisk fremme, så vent indtil de nye modeller bliver lanceret i januar 2011.

Du har selvfølgelig ret.

Dog kunne jeg godt tænke mig at tage udgangspunkt i hvad de har i butikkerne lige nu.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af tv-seer tv-seer skrev:

Jeg har gavekort på kr. 10.000 til Expert.

Mine krav er at tv'et skal være på 40-42 tommer og være LED. Desuden skal den være teknologisk fremme.


Så billedkvalitet er lige meget?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tv-seer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2010
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af tv-seer tv-seer skrev:

Jeg har gavekort på kr. 10.000 til Expert.

Mine krav er at tv'et skal være på 40-42 tommer og være LED. Desuden skal den være teknologisk fremme.


Så billedkvalitet er lige meget?

Klaus

Nej selvfølgelig ikke. Jeg har jo ca. kr. 10.000 som skal bruges til tv og en soundbar. Jeg vil derfor gerne have mest muligt ud af pengene.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af tv-seer tv-seer skrev:

Nej selvfølgelig ikke. Jeg har jo ca. kr. 10.000 som skal bruges til tv og en soundbar. Jeg vil derfor gerne have mest muligt ud af pengene.


Spørger du mig får du mest muligt ud af det ved at undlade at købe LED tv og Soundbar.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tv-seer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2010
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 00:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af tv-seer tv-seer skrev:

Nej selvfølgelig ikke. Jeg har jo ca. kr. 10.000 som skal bruges til tv og en soundbar. Jeg vil derfor gerne have mest muligt ud af pengene.
Spørger du mig får du mest muligt ud af det ved at undlade at købe LED tv og Soundbar.Klaus


Jeg betragter ovenstående som et forsøg på at være morsom. Dog ændrer det ikke på at jeg skal købe mig et led tv samt en soundbar.

Jeg håber at der er nogen som kan vise fra en mere seriøs side og komme med nogle brugbare input.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 00:47
Klaus er faktisk dybt seriøs.

Hvorfor tror du han tager pis på dig ved at sige du skal fravælge LED og soundbar? 

Han siger jo ikke du ikke skal købe et tv og noget lyd, men at du måske skulle udvide udvalget lidt til andet end LCD-LED og Soundbar hvis det er max kvalitet du søger. Måske Plasma eller LCD-CCFL sat sammen med et super stereo-setup.


Redigeret af MartinJohansen - 31-December-2010 kl. 00:55
Til top
tv-seer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2010
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Klaus er faktisk dybt seriøs.

Hvorfor tror du han tager pis på dig ved at sige du skal fravælge LED og soundbar? 

Han siger jo ikke du ikke skal købe et tv og noget lyd, men at du måske skulle udvide udvalget lidt til andet end LCD-LED og Soundbar hvis det er max kvalitet du søger. Måske Plasma eller LCD-CCFL sat sammen med et super stereo-setup.
 
Der var ikke konstruktivt i hans svar. Han kunne jo have kommet med eksempler på hvad jeg i stedet kunne kigge efter.
 
Nå, men grunden til at jeg er interesseret i LED er billedet og strømforbruget bare for at nævne nogle ting. Lydmæssigt ønsker ikke et stereo-setup da jeg har et anlæg og fordi jeg synes at en soundbar er fin løsning med pænt design og det fylder ikke så meget.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af tv-seer tv-seer skrev:

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Klaus er faktisk dybt seriøs.

Hvorfor tror du han tager pis på dig ved at sige du skal fravælge LED og soundbar? 

Han siger jo ikke du ikke skal købe et tv og noget lyd, men at du måske skulle udvide udvalget lidt til andet end LCD-LED og Soundbar hvis det er max kvalitet du søger. Måske Plasma eller LCD-CCFL sat sammen med et super stereo-setup.
 
Der var ikke konstruktivt i hans svar. Han kunne jo have kommet med eksempler på hvad jeg i stedet kunne kigge efter.
 
Nå, men grunden til at jeg er interesseret i LED er billedet og strømforbruget bare for at nævne nogle ting. Lydmæssigt ønsker ikke et stereo-setup da jeg har et anlæg og fordi jeg synes at en soundbar er fin løsning med pænt design og det fylder ikke så meget.
 
Et svar af den type du er utilfreds med med kan du godt vænne dig til på denne side. Lige meget hvor specifikke krav du stiller (denne gang LED og soundbar), er der nogle der vil prøve at omvende dig til Plasma.
 
Det undrer mig lidt at ingen endnu har informeret dig om at strømforbruget ved et kalibreret plasma tv ikke er meget større end ved at LED tv, og at det i det lange løb ikke vil betyde meget. Når du nævner at du er interesseret i billedet og derfor vil have en LED skærm, er der sikkert nogle der vil ryste på hovedet og igen sige at du skal have plasma.
 
Ovenstående er det typiske scenarie.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af tv-seer tv-seer skrev:

Der var ikke konstruktivt i hans svar. Han kunne jo have kommet med eksempler på hvad jeg i stedet kunne kigge efter.

Tjah, jeg vil akke på noget tidspunkt pege på et enkelt tv, uden at have fået at vide, hvad du skal bruge dit tv til. Det ville være for useriøst.


[QUOTE=tv-seer]
Nå, men grunden til at jeg er interesseret i LED er billedet og strømforbruget bare for at nævne nogle ting.

Altså ikke verdens bedste billede til pengene, men det kompromis er okay, for at spare på strømmen?

Vi er heldigvis forskellige. Jeg vil til enhver tid prioritere billede over strømforbrug. Skal jeg så være "økologisk" kan jeg vælge at slukker fjernsynet ½ time før hver dag - så er forskellen hjemme. Til gengæld behøvede jeg ikke at være ked af at skulle "nøjes" med et ringere billede.


[QUOTE=tv-seer]Lydmæssigt ønsker ikke et stereo-setup da jeg har et anlæg og fordi jeg synes at en soundbar er fin løsning med pænt design og det fylder ikke så meget.


Igen er en soundbar et kæmpe komprimis, du vil gerne have den på grund af at den er pæn, ikke på grund af lyden den kan spille.. Hvorfor ikke bare bruge dit nuværende stereoanlæg til lyden og så have endnu flere penge til rådighed til en god skærm?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 14:37
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu