recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DCB-109HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denver DCB-109HD

 Besvar Besvar Side  123 19>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denver DCB-109HD
    Sendt: 02-November-2012 kl. 19:27
Hej
Jeg har en 109HD, modtager som jeg har en del problemer med. Jeg modtager kabel-tv via seas-nve's multirumsløsning.
Balladen er at jeg ved en fuld søgning, kun finder 44 kanaler, og jeg ved at der skal være mange flere.

Jeg har indlæst nyeste firmware, så det er ikke der balladen ligger.
Jeg har også en Bluetinum-tuner, og den kan finde mange flere kanaler, på den samme opsætning, så det er altså ikke mine kabler det er galt med...
Jeg har prøvet at bytte rundt på dem, og samme resultat...
 
Jeg har skrevet til deres support, men er der andre der har oplevet noget lignende?
Til top
mkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2012
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 17:35
Det er glenten, på en sprit ny ledning og kable går direkt fra splitter på loftet og ned i boksen, det er glenten selv der har opsat alt, vi har fået testet linjen flere gange grundet dårligt internet men som de selv siger så er det et skole eks vi har...

Alle andre HD kanaler kommer skam også med, bare ikke lige animal planet HD
Til top
mrmox Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrmox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 17:40
Jeps ... T-stykker tager en del af signalet.
Prøvede lige at fjerne mit, så enten TV eller boksen fik direkte signal.
 
YouSee brugere kan prøve med KSportHD (Kanal Sport HD), som
af en eller anden grund ligger lige på vippen mht. signalstyrke.
 
Her gik boksen fra intet (!) signal til ca. 30%.
TV'et gik fra signal-styrke LAV (= masser af klodser i billedet)
til OVER MIDDEL med fejlfrit billede.
 
 
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pannen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 13:57
T-stykker er bandlyst når vi snakker DVB-C.. hvis man har behov for at fordele sit signal så skal man istedet bruge en god fordeler med F-connectors. 

mkh, hvordan er din signalstyrke? hvis dit signal er for svagt, så kan du risikere ikke at få de korrekte kanaler ind.  har du evt. prøvet at lave ny netværkssøgning efter kanaler (husk korrekt netværksid som er 00100 i hele landet nu ved Yousee, og 00000 hvis det er stofa. 

hvis dit signal er ok, og du søger korrekt, så bør du ikke mangle nogle kanaler. Heller ikke HD kanaler. 
Til top
mkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2012
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 12:28
Kunne godt snart bruge en ny update. der er flere HD kanaler den ikke gider vise :(

animal planet HD fx... vises fint på TV men boks fatter det ikke :(
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 12:00

Sætter jeg et T-stykke ind, forsvinder signalet til både tv og bokse.

Har du prøvet at køre signalet gennem boksen og videre op i tv'et? Så undgår du T-stykket og burde få et stærkere signal. Det kører fint her, og jeg har endda et par bokse tilkoblet forud.

Mvh. Jørgensen

Til top
BBH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Februar-2011
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 09:46
Hej netsi1964. Jeg har haft samme problem. Den ville ikke finde alle kanalerne. Brug 00120 i stedet. Du skal også sætte indstillingen til GRATIS KANALER.
Til top
BBH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Februar-2011
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 09:43
Til top
netsi1964 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér netsi1964 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 09:10
Hej,
Jeg har lige købt en Denver DCB-109HD og anvender den på YouSees netværk. Jeg bruger netværks id 00100 som foreskrevet af Yousee (og bruges også på mit TV), men den finder intet.

Jeg har koblet den på lige hvor signalet kommer ind i lejligheden udefra med et "T" stik. Mit TV er på den ene gren af T-stiket og det virker fint, så min box burde også have fint signal.

Noget bud på hvad jeg gør forkert?


/Sten
Til top
mkh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2012
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 16:43
Ja det ville være dejligt hvis Devner snart gad lave en auto scroll funktion i deres visning, alle de tal giver NADA mening...

Men kig på dette HER kan være det kan hjælpe dig lidt køre du windows kan man ret nemt smide en lokal apache server op (xampp) og den vej tilslutte sin disk og tilgå en lokal hjemmeside der fixer ens navne så det er til at holde ud at se på....

Redigeret af mkh - 16-April-2012 kl. 16:47
Til top
Knuddi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Januar-2012
Sted: Viby, Danmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knuddi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 23:15
Det med navnene har jeg også haft som problem.
Løsning: omdøb dem med Denver boksen, så kan de læses på PC'en.
Til top
Ney Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-November-2010
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ney Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 23:01

Hjælp! Jeg har et par problemer.

Det største er at nogle optagede programmer en gang imellem pludselig bliver vist som værende ca 2 minutter (er vidst 2:05) lange og der er sort skærm, selvom de stadig fylder flere giga på disken. (man kan nognegange overføre filen til en pc og afspille dem derfra, men kan kan ikke afspille dem fra disken, og ja jeg har tjekket om disken virker fint, jeg har opdaget problemet på flere diske og kun med de optagede programmer).

Det andet er at boksen nognegange automatisk navngiver foldernavnene med navne der ikke overholder standarne, f.eks med : eller andre ulovlige tegn i filnavnet, hvilket gør at man ikke kan åbne folderen på en pc, og ej heller kan omnavngive den. (hvis folk vil teste det så prøv at optage formel1 kvalifikation på 3+, det er et mega langt EPG navn med : i som hverken min win7 eller Mac kan læse eller omdøbe.).

Jeg har måske en mistanke om at når min pc prøver at læse de foldere med ulovlige navne at det går galt og nogle af filerne bliver kurrupte. Det er ihvertfald irriterende. Er der mulighed for at indstille sådan at filnavnende overholder de gængse standarder?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 19>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu