recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DCB-109HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denver DCB-109HD

 Besvar Besvar Side  <1234 19>
Forfatter
Besked
fh68 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fh68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 07:19
Hvilke erfaringer har I med optagelser - optages der i FAT32 eller NTSF?
Til top
kimspur Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2011
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimspur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 18:16
Har en 109HD som har kørt ok....
Opdaterede lige firmware, og nu vil den kun finde 4 kanaler på Stofa kabelTV, og der skulle være ca. 40.....
Nogen der ved, hvor man kan finde en ældre firmware ??
 
Til top
fh68 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fh68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af kimspur kimspur skrev:

Har en 109HD som har kørt ok....
Opdaterede lige firmware, og nu vil den kun finde 4 kanaler på Stofa kabelTV, og der skulle være ca. 40.....
Nogen der ved, hvor man kan finde en ældre firmware ??
 
Har du brugt de rigtige koder, mere kan ses her http://www.denver-electronics.com/UploadetFiles/154/25/FAQ_-_DVB-C(1).pdf
Til top
kimspur Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2011
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimspur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 18:55
[/QUOTE]
Har du brugt de rigtige koder, mere kan ses her http://www.denver-electronics.com/UploadetFiles/154/25/FAQ_-_DVB-C(1).pdf[/QUOTE]
 
Ja ja da Smile
109HD har osse en præ-indstilling til Stofa-søgning
 
/Kim
Til top
walker1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2010
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér walker1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2011 kl. 07:47
Jeg fik sådan en sag ind ad døren i går.

Sat til og i gang med at skanne på YouSee's udbud.

Den fandt det meste + et par krypteringer, selvom den var sat op til alene at tage 'Gratis-kanaler'.
Der er enkelte kanaler med pixelering, men antenneforbindelsen er kun lige smidt i den gamle harddiskoptagers udgang. Ikke noget med dobbelskærm det sidste stykke eller lign.

Og kanalerne ligger i en meget sær rækkefølge, men det er måske en speciel feature ved Denver?
Mit første forsøg med fladskærm (Lumatron) gav også meget sære resultater!
Skanneren VAR sat til YouSee!
Jeg kan ændre det til at være alfabetisk, hvilket muligvis er bedre. Jeg kan også flytte rundt på dem manuelt, men YouSee skifter jo udseende 3-12 gange om året, hvilket kræver genskanning, så ...

Men...
Den fandt IKKE DR HD!CryAngry

Jeg forsøgte så at lade kassen søge efter alle kanaler, og så kom DR HD med!? Uden kryptering vel at mærke.

Den kørende firmware ser ret original ud. Hæng mig ikke 100% op på datoen, men noget med 18/3 2010 eller så?

Jeg har forsøgt at finde noget opdatering hos Denver, men alle sider hos dem (reklame- og inventarsider undtaget) går ned med en eller anden fejl. For det meste 500 (intern server fejl)
(linket til en dansk manual, nævnt tidligere i denne tråd gør det samme!)

Har nogen et link til firmware, der fungerer?
(både link og update Wink)

OK, jeg har ikke prøvet fjernbetjeningen på afstand endnu, men 45 grader off-center så da ikke ud til at være et problem.
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokkeole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 13:13
Er det den samme Denver der er på tilbud i Netto i næste uge?
Kvickly har også en dvb-c boks på tilbud i næste uge. Det er en Ennovia EDC-11R.

Hvad er lige forskellen på de 2?

/Ole


Redigeret af kokkeole - 30-Januar-2011 kl. 13:15
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
walker1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2010
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér walker1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 13:24
Jeg har fået min 109'er til at spille meget bedre, efter Denver sendte mig en update.
De står åbenbart i et vadested mellem 2 servere, så der er ikke meget at hente der.

Og tingesten kan endda håndtere en NTFS disk!!!ClapBig smile

Det kan 105 til T-nettet ikke!

Men 109 er ret kræsen med hvilke filmformater den vil afspille. Åbenbart ikke DIVX.
Mit LG TV har dog ikke den type nykker.

Oprindeligt skrevet af Kokkeole Kokkeole skrev:

Er det den samme Denver der er på tilbud i Netto i næste uge?

Den ligner i mistænkelig grad min, også fjernbetjeningen, men min har en krom-stribe i forlængelse af afbryderknappen.


Redigeret af walker1 - 30-Januar-2011 kl. 13:35
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Kvickly har også en dvb-c boks på tilbud i næste uge. Det er en Ennovia EDC-11R.

Hvad er lige forskellen på de 2?
 
Jeg kender ikke Denver, men Ennovia'en har sammen indmad og firmware som BlueTinum BT-DC110.
 
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
jbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2011
Status: Offline
Point: 187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 14:45
Der er ny opdatering til Denver DCB - 109HD. http://www.denver-electronics.com/update-for-denver-dcb-109hd/
Jeg havde version 1.01.04 fra 29-11-2010.

Ny version 1.01.07 fra 15-01-2011.

Det pudsige er at efter opdatering hedder buksen så DVBC - 109HD i stedet for DCB109HD.



Til top
palmelund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér palmelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 13:15
Er der nogen der kan fortælle mig om 109 har time shift ?
kan afspille en optagelse samtidig med at den optager en anden ?
Hvilket fil format optager den i ?
 
mv LP.
Til top
mrmox Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrmox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af fh68 fh68 skrev:

Hvilke erfaringer har I med optagelser - optages der i FAT32 eller NTSF?
 
Der kan optages på begge typer filsystem, blot bliver der konsekvent delt op i 2 GB klumper.
 
Har anvendt flere størrelser USB sticks som lager-medie.
En HP på 1 GB og en MicroMedia på 4 GB USB, nærmere betegnet.
Begge disse hakkede i det, hvadenten det var film optaget vha boksen selv,
eller det var en MKV film kopieret fra PC.
 
Før jeg nåede at dømme boksen "ude", så prøvede jeg med en Kingston USB stick på 16 GB.
SÅ VIRKEDE DET !
Optog f.eks. hele VM finalen i håndbold (10 GB *.ts filer) fra DRHD og der var nu INGEN hakken under afspilningen.
 
Så Denver boksen har nu bestået til UG. Tongue
 
Til top
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 22:31
På min dcb-109-hd. Når jeg afspiller nogle mpeg,mpg,eller avi fra usb harddisk er lyd og billede asynkronShocked
Nogle filer kan finde på at 'hakke' ved afspilning.

Filerne har ikke de problemer på pc.


Ps. Har installeret opdateringen fra 15.1.2011.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 19>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu