recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Port forward på Tilgin HG1311
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Port forward på Tilgin HG1311

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pokersut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Bongo50000 Bongo50000 skrev:

Hvordan får du flere under Active Menu, hvis jeg prøver får jeg denne meddelse :

<DIV =error-msg>failed to close CRM transaction: EEXIST


Jeg forstår ikke spm. Hvor ser du "Active menu"?

Hvis du mener "Active rules", så kan du vælge flere regler på en gang fra "Templates"-listen ved at holde Ctrl nede og klikke på dem. Derefter klikker du på "Add"-knappen, og så ryger de over i boksen "Active rules".

Husk at udfylde IP-adressen eller vælge den LAN-klient, som reglerne skal gælde for - ellers virker de selvfølgelig ikke.

Og husk så at trykke på den grå "Save settings"-knap oppe i toppen :-D

Mvh. Mikkel
Til top
Bongo50000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Hjoerring
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bongo50000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 18:17
Det var selvfølgelig Active rules, men jeg kan kun få en medover, uanset hvor mange jeg markere
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pokersut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Bongo50000 Bongo50000 skrev:

Det var selvfølgelig Active rules, men jeg kan kun få en medover, uanset hvor mange jeg markere


Det lyder mystisk - og det lyder som en fejl i routeren.

Har du prøvet at genstarte den og se, om problemet stadig er der? Hvis det er, så skal du nok have fat i supporten og høre, om de kan hjælpe.

Hos mig virker det i hvert fald, når jeg

1) Skriver NAS'ens ip i "IP address"
2) Vælger en eller flere regler fra "Template"-boksen
3) Vælger Profiber_Internet fra "Connection"
4) Trykker "Add"
5) Trykker "Save Settings"

Mvh.

Mikkel
Til top
Bongo50000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Hjoerring
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bongo50000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 19:40
Hvad skriver du for at logge ind på din NAS udefra, jeg undeskylder mine dumme spørgsmål, men jeg er fuldstændig kørt fast i det her

Redigeret af Bongo50000 - 06-Januar-2011 kl. 19:41
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pokersut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Bongo50000 Bongo50000 skrev:

Hvad skriver du for at logge ind på din NAS udefra, jeg undeskylder mine dumme spørgsmål, men jeg er fuldstændig kørt fast i det her


Helt i orden :-)

Kig under "Connections" under "WAN setup" på "Setup"-fanebladet og find din routers eksterne IP-adresse. Den står under "Available connections".

Det er denne IP-adresse, du skal bruge, når du skal have fat i din NAS udefra.

Hertil føjer du et kolon og så den port, som den service du skal bruge på NAS'en lytter på. Administrationsdelen på min NAS lytter f.eks. på port 5050, så jeg skal skrive noget i retning af http://123.456.789.123:5050 for at komme ind på NAS'en.

Du skal dog være opmærksom på, at du *ikke* kan teste om det virker, hvis du gør det fra en maskine, der har internetforbindelse gennem Tilgin-routeren. Den kan ikke finde ud af at dirigere trafik ud på internettet og tilbage til sig selv igen og samtidig viderestille den tilbagekommende trafik til en anden port :-(

Hvis du skal teste det, skal det ske via en anden internetforbindelse. Som jeg skrev i et andet indlæg, så testede jeg mit setup ved at logge mig på min arbejdsplads' fjernskrivebord og så starte en browser derfra - den forbindelse kører via arbejdspladsens netværk.

Alternativt kan du måske bruge din mobiltelefons mobildataforbindelse (*ikke* dit trådløse netværk, der jo også kører via routeren) til at teste.

En tredje mulighed er at bruge en af de mange gratis proxy-servere, der findes på nettet, men en del af disse tillader ikke, at man forbinder til andet end standardportene, så det er ikke sikkert, det kan lykkes.

Mvh. Mikkel
Til top
wibolt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wibolt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 21:17
Jeg er godt nok forvirret, hvad hvis man bare vil åbne nogle porte til f.eks peer to peer programmer?
Mvh. Wibolt
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pokersut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af wibolt wibolt skrev:

Jeg er godt nok forvirret, hvad hvis man bare vil åbne nogle porte til f.eks peer to peer programmer?


Forstår godt din forvirring - jeg har heller aldrig set noget så rodet som Tilgin'ens interface!

Når du siger, at du vil "åbne" for nogle porte, mener du så i virkeligheden, at du vil lave en port forward, altså dirigere trafikken på bestemte porte hen til en bestemt maskine bag routeren?

Det er i hvert fald det, der er beskrevet her i tråden. Bare at åbne porte er noget, man gør i en firewall, og sådan en er der da vist ikke indbygget i Tilgin'en(?).

Anyway, der er to måder at lave port forward på: Enten opretter du en template (skabelon), som du så kan bruge til flere forskellige maskiner bag routeren, eller du kan lave "Custom forward", der kun gælder for én bestemt maskine.

Proceduren med templates har jeg beskrevet længere oppe. Hvis du vil lave en Custom forward gør du sådan:
  1. Gå ind under Advanced og vælg Port forwarding i menuen i venstre side.
  2. Scroll ned til overskriften Custom forwarding og skriv et sigende navn (f.eks. "P2P") i boksen Name under New rule
  3. Vælg din internetforbindelse under Connection (der er nok kun én)
  4. Tryk Add
  5. På næste skærmbillede sætter du hak i Enabled
  6. Source IP address og Source netmask skal være "0.0.0.0"
  7. I Dest. IP address skriver du IP-adressen for den maskine, som trafikken skal sendes hen til, altså IP-adressen på den maskine, der f.eks. kører din torrent-klient
  8. Nederst vælger du, hvilken protokol der skal forwardes, og så skriver du hvilken port eller hvilket portinterval, der skal forwardes. Er det kun én port, skriver du det samme portnummer i alle tre felter.
  9. Tryk nu Apply
  10. Vigtigt: Tryk nu på knappen "Save settings" allerøverst på siden - før du har gjort det, virker din port forward ikke (det var det, jeg glemte!)
Jeg har selv kun fået det til at virke med templates, men det burde kunne lade sig gøre med Custom forwarding også.

Mvh. Mikkel
Til top
wibolt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wibolt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 18:06
Hej Mikkel
 
Tak for svar.
Der er to ting jeg stadig er i tvivl om, hvordan finder jeg ip adressen til f.eks Emule og Vuze og hvilken protokol skal jeg vælge?
Mvh. Wibolt
Til top
wibolt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wibolt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 12:24
Hej Mikkel
 
Tak for svar.
Der er to ting jeg stadig er i tvivl om, hvordan finder jeg ip adressen til f.eks Emule og Vuze og hvilken protokol skal jeg vælge
Mvh. Wibolt
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pokersut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af wibolt wibolt skrev:

Der er to ting jeg stadig er i tvivl om, hvordan finder jeg ip adressen til f.eks Emule og Vuze og hvilken protokol skal jeg vælge


Det er ikke IP-adressen, men portnumrene for de nævnte programmer, du skal have fat i.

IP-adressen skal være adressen på den maskine, som programmet kører på - det kan du nok se under Status -> DHCP clients.

Hvilke porte de enkelte programmer bruger skal jeg ikke kunne sige, men mon ikke det kan findes via google? Jeg mener, at eMule vælger to tilfældige porte, når programmet bliver installeret - så vidt jeg ved, kan du se i programmets indstillinger, hvilke porte det er.

Når du så har fundet ud af, hvilke porte det drejer sig om, så følger du opskriften.

Mht. protokol, så kan du i eMule se, hvilken protokol, der hører til hvilket portnummer. Er du i tvivl, så vælg begge!

Mvh. Mikkel
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 07:25
IP adressen kan du se ved at åbne en cmd prompt på den maskine der kører emule/Vuze. Skriv derefter kommandoen: IPCONFIG.
/Peter
Til top
wibolt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wibolt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 16:03
Jeg takker mange gange for hjælpen, nu virker det Smile
Mvh. Wibolt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu