recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan vækker vi stofa?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan vækker vi stofa?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 12:12
Notfast
Der er en lille hage ved det at kunne
modtage de nye kanaler for dem, som ikke
har digitale TV apparater (dette er som sagt fra et
Beboerblad maj 1996). d.v.s. de som har
modtagere, der er mere end 6-7 år gamle, de skal
dog ikke fortvivle eller fare ud og købe
nyt digitalt fjernsyn, for de kan få en
dekoder hos Stofa, som også kommer ud med den
og tilslutter den til fjernsynet, så du kan
modtage over 30 kanaler, også på dit gamle TV,
og det helt fine ve det er , at der er
GRATIS.

Det kræver blot at du henvender dig til Stofa
i Jægergårdsgade og aftaler tid med dem,
så er problemet løst, nemt og enkelt uden at
du skal investere noget i det.

Normalt er det kun betalingskanalerne der skal
dekoder til, og dem skal man stadig betale for
at se.
Den dekoder, man får gratis ved at henvende sig til
Stofa, giver adgang til alle de andre kanaler,
36 ialt.

Med venlig hilsen
Mangler at skrive jeg selv har haft en sådan dekoder, denne kostede i starten kr. 90 pr kvartal. Vistnok samme type som FilmNet dekoder men det husker jeg ikke nøjagtigt, hvornår jeg afleverede samme er glemt.
Boksen blev returneret dengang Stofa / Antenneforeningen Aarhus ændrede til sende næsten alle analoge programmer i UHF båndet, plus nogle enkelte i den høje ende af S-kanalerne, S-34 til S-44, og jeg havde fået et andet CRT som kunne modtage alle kanalerne.

Fra samme blad og nummer. altsaa maj 1996!

__________ gennemgik tilbudene fra Tele Danmark
Kabel-TV og Stofa.
Efter TeleDanmarks reklamekampagne er Stofa
kommet med et nyt tilbud på flere kanaler,
nogle med start allerede fra mandag den 22. april
(i 1996) resten i 1997. Det hele leveres uden
prisstigninger.
Dette var et tilbud vi ikke kunne sige nej til -
så tilbudet blev vedtaget.
Igen i maj 1996.

Dette er skrevet den 17. januar 2011
 
Og hvis nogen skriver og gør opmærksom på, det var ikke det rigtige digitale vi talte om dengang i 1996. Ord skal vel være dækkende ______



Redigeret af moho - 17-Januar-2011 kl. 14:41
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 12:18
Og hvis ovenstående lyder besynderligt, så er det her vel værre.
De dekodere der er tale om her, var (tror jeg) den gamle type, analoge, hvor mange tv apparater nok ikke havde S-kanalerne 21 til 44 (300-475MHz)  "Hyperkanalerne", fint ord for mellembåndskanalerne. Nok derfor den gratis udlevering, måske er der nogle detaljer som mangler.

Det som er korrekt er, at man gik over til digitalt på hvisse strækninger, MEN man omsatte til analogt og fortsatte som om ingenting var hændt.
Men at der tales om Digitalt Tv i indlægget er garanteret, ligeså sætningen om de der har apparater ældre end 6-7 år!

Mon det ville være noget for Zulfo?  Wink
Hvor har det været omtalt at man fremstillede TV i årene lige efter 1990 Wink  hvor samme havde indbygget digital tuner? Og frem for alt digital tuner som var, nemlig, på S-kanalerne? fordi DVB-C netop betød Kabel og kun og jeg gentager kun beregnede til S-kanaler.
Man begynder jo først i 2006 sende digitalt via masterne eller hvordan det nu lige er.


Redigeret af moho - 17-Januar-2011 kl. 15:08
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 12:24
Notfast
Prøve på nogen måde påvirke Antennneforeningen-Aarhus, det stoppede jeg med drømme om for mange år siden.  Embarrassed
Dette her er et mindre pænt spørgsmål, sjældent har jeg hørt hvad Stofa har at tilbyde af andre programmer, alene sendt digitalt.
Forsøge lokke nogen væk fra Stofa og over til YouSee, se dette vil være Ørkesløst, og her er et sted hvor ordet virkeligt også dækker. Ørkesløst!
Min holdning har da været igennem 10 år, at de som ønskede sig noget, af programmer, og idag af HDTV programmer måtte da arbejde for sagen, på en positiv måde, i stærk modsætning til min tilgang. Eller med andre ord, jeg forsøger efter bedste evne beskrive hvorfor tingene går langsomt. Engelsk ord Reluctantly! Trevent.
Dog gør det fremtiden virkelig interessant, fordi ting ikke i det lange løb kan bremses.
Hvorfor kommer det ligesom bag på Antenneforeningen Aarhus at mange ønsker  HD programmer Big smile


Redigeret af moho - 17-Januar-2011 kl. 14:49
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 15:05
Så moho brokker du dig over noget som Stofa gør?
Jamen Stofa gør kun hvad jeres antenne forening har bedt dem om !

Så hvordan vækker du din egen Antenne forening? - Det må være spørgsmålet.

Hvordan vækker du din Antenne forening? Jow, en start må være dialog med formanden, og ellers samle opbakning blandt dine synspunkter.
Få dine synspunkter på dagsordnen og stem om dem.

Når du (moho) nu er stået af ræset, og ikke mere deltager i det arbejde som skaber de forandringer der sker i din antenneforening - kan du så forvente at arbejdet går i stå, og tiden står stille?
Der er jo løbene sket ændringer af dvb-c standarden - ændringer som din antenne forening måske har ønsket at være med på (sikkeret efter rådgivning fra Stofa eller andre partner)?
Antenneforeningen er jo nød til at lave en service som er tidssvarende, og som fungere med de standarder med kan så leveret ydelserne i - til den bedste kvalitet og pris.

Det lyder ikke til at din antenne forening er statisk - og du har opgivet at forsøge at have indflydelse af nogen slags (ud over at skælde ud på Stofa på en offenlig forum, Stofa er jo så ikke engang din antenne forening).
Det virker desværre lidt gammel sur på mig.... Wink
 
Mangler du i virkeligheden ikke bare en zaptor boks? Den kan også bruges med scart Smile
 
 
.....
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 15:10

Hvordan vækker Vi Stofa, er vel det samme som

Hvordan vækker Vi Antenneforeningen Aarhus  Embarrassed
 
Skal jeg virkeligt formode at siden vores antenne anlæg blev udbygget til 900MHz, behøves der også udbygning for fordele digitale signaler? Her tænker jeg ud over almindelig vedligeholdelse! Og ej at forglemme de mange år man har sendt digitalt under 450MHz og over samme frekvens 450 til 900MHz hovedsageligt analogt.
Hvad gør området 47 - 450MHz særligt ømfindtligt digitalt mæssigt? Vil det også sige at samme område er følsomt overfor om man anvender MPEG2 eller MPEG4? Må jeg argumentere således.


Redigeret af moho - 17-Januar-2011 kl. 15:23
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Hvordan vækker Vi Stofa, er vel det samme som

Hvordan vækker Vi Antenneforeningen Aarhus  Embarrassed
 
Nej, hverken helt eller halvt.
 
Skal jeg virkeligt formode at siden vores antenne anlæg blev udbygget til 900MHz, behøves der også udbygning for fordele digitale signaler? Her tænker jeg ud over almindelig vedligeholdelse! Og ej at forglemme de mange år man har sendt digitalt under 450MHz og over samme frekvens 450 til 900MHz hovedsageligt analogt.
Hvad gør området 47 - 450MHz særligt ømfindtligt digitalt mæssigt? Vil det også sige at samme område er følsomt overfor om man anvender MPEG2 eller MPEG4? Må jeg argumentere således.
Se svar med rød
Jeg kender ikke den tekniske stand af jeres anlæg.
 
Dit nye spørgsmål syntes jeg at du skulle rette direkte til jeres formand.
For det er et spørgsmål, som han burde kunne skaffe svaret på.


Redigeret af Notfast - 17-Januar-2011 kl. 17:18
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu