recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC X9 - tidligere X7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC X9 - tidligere X7

 Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2012 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

syntes det lyder lidt vildt at pærne er så "ustabile"    og kun virker så kort tid  .. jeg har en
Pioneer KURO KRF-9000FD Projector  og der har pæren pt kørt ca 3700 timer og jeg syntes stadig det er en fornøjelse at se film og tv på den  ..   regner dog med at købe ny når den runder de 4000 timer ..  
 
 
Ver det JVC der lavede de der Pioneer, eller ?
Ja, en Pioneer KRF-9000FD er egentlig blot en JVC HD100 "under disguise" Wink


ja det er det men den virker  .. har været super glad for den og er det stadig  :) 

har været fristet til at hoppe med på 3d og få fat på en 3d procekter   men hvis pøren ikke virker optimalt efter 400 til 500 timer så er det droppet og jeg vil se de 3d film jeg vil i den store biff :)
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

syntes det lyder lidt vildt at pærne er så "ustabile"    og kun virker så kort tid  .. jeg har en
Pioneer KURO KRF-9000FD Projector  og der har pæren pt kørt ca 3700 timer og jeg syntes stadig det er en fornøjelse at se film og tv på den  ..   regner dog med at købe ny når den runder de 4000 timer ..  
 
 
Ver det JVC der lavede de der Pioneer, eller ?
Ja, en Pioneer KRF-9000FD er egentlig blot en JVC HD100 "under disguise" Wink


ja det er det men den virker  .. har været super glad for den og er det stadig  :) 

har været fristet til at hoppe med på 3d og få fat på en 3d procekter   men hvis pøren ikke virker optimalt efter 400 til 500 timer så er det droppet og jeg vil se de 3d film jeg vil i den store biff :)
 
Mikkel... Har du fået din pioneer kalibreret.?, eller nogensinde målt på den.?
Kunne være lidt sjovt at se hvordan den måler efter 4000 timer.
Og ved du hvad der er af kalibrerings muligheder i den.?
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 18:37
hey  nej det nåde jeg aldrig men ja det kune være sjovt at se forskellen  for jeg vil få det gjort når jeg køber ny pære til den  :) (   hvor kan de fåes pt ? )

så hvis der er nogen der har styr på det er de velkommen til at komme og måle på den :)
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

hey  nej det nåde jeg aldrig men ja det kune være sjovt at se forskellen  for jeg vil få det gjort når jeg køber ny pære til den  :) (   hvor kan de fåes pt ? )

så hvis der er nogen der har styr på det er de velkommen til at komme og måle på den :)
 
Hvor i landet befinder du dig.?
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 21:06
roskilde :)
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

roskilde :)
 
Utroligt at der ikke er nogle af jer der har noget, der bor i Danmark..Wink
 
Og så ser det ud som om Danmark ikke er andet end en landsby når det drejer sig om kalibrering..
 
Er der virkelig slet ikke nogle andre der har kalibreret på nogle JVC projektore her i det lille land..?
 
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 21:54
Jeg ville have haft kalibreret, men de store problemer med pærerne og min egen røg inden 300 timer gjorde, at jeg ikke vurderede det til at være pengene værd. Jeg vil vurdere igen, hvis den nye generation af pærer er gode, ellers går jeg efter den standard konfiguration og de "fif" som jeg har brugt fra en kalibrator avforums.co.uk.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

Jeg ville have haft kalibreret, men de store problemer med pærerne og min egen røg inden 300 timer gjorde, at jeg ikke vurderede det til at være pengene værd. Jeg vil vurdere igen, hvis den nye generation af pærer er gode, ellers går jeg efter den standard konfiguration og de "fif" som jeg har brugt fra en kalibrator avforums.co.uk.
 
Tror da din vurdering er helt berettiget..Wink
 
En skam Otto er forsvundet fra tråden som dug for solen en sommer morgen.
 
jeg er slet ikke i tvivl om at det er en 300% bedre projektor efter en kalibrering.. Men som det ser ud her i hulen pt, så kræver det en vis portion nørdet tilgang, og vilje til selv at rode med kalibreringen.
 
Fik du ny pære under garenti, eller var det også bare ærgeligt at din ikke holdt længere.?
 
 
Min CMS fungere anderledes efter jeg fik ny pære i, men jeg vil stadig mene at det er en total tåbelig projektor at kalibrere. Og kan ikke se hvordan nogle kan klare det på en enkelt dag.
 
Min drøm er at der var lidt flere der selv legede med kalibrering, så det var lidt nemmere at danne sig et indtryk af hvad der duer eller ikke duer.
 
Har ikke nogle steder set en fornuftig udført anmeldelse af prokektore herhjemme, med focus på kold varm drift af rgb gamma og hvordan pæren ændre sig over lidt længere tid.. ala 500timer.
 
Og de prof. Kalibratoere der er har åbenbart fået stukket en klud i munden.
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

roskilde :)
 
Utroligt at der ikke er nogle af jer der har noget, der bor i Danmark..Wink

hehe ja og det kraver visum og komme og se den her i DANMARK LOL
 
Og så ser det ud som om Danmark ikke er andet end en landsby når det drejer sig om kalibrering..
 
Er der virkelig slet ikke nogle andre der har kalibreret på nogle JVC projektore her i det lille land..?
 




jeg kan huske da jeg købte den at jeg lete efter andre der hade den  og som jeg kunne lære om indstillinger af men kunne ikke finde nogen :(




Redigeret af mikkelfrost - 25-Marts-2012 kl. 22:47
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

roskilde :)
 
Utroligt at der ikke er nogle af jer der har noget, der bor i Danmark..Wink

hehe ja og det kraver visum og komme og se den her i DANMARK LOL
 
Og så ser det ud som om Danmark ikke er andet end en landsby når det drejer sig om kalibrering..
 
Er der virkelig slet ikke nogle andre der har kalibreret på nogle JVC projektore her i det lille land..?
 




jeg kan huske da jeg købte den at jeg lete efter andre der hade den  og som jeg kunne lære om indstillinger af men kunne ikke finde nogen :(


 
Det er ikke rigtigt brugbart på en projektor.. andet end måske hvilke modes den er nemmest/ bedst at kalibrere i..
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 23:09
det var nu også for at få en ide om hvad man skulle gøre og ikke gøre  :)
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

det var nu også for at få en ide om hvad man skulle gøre og ikke gøre  :)
 
Hvis du køber en spyder 3 og downloader HCFR , og laver en kalibrerings tråd, så skal jeg nok gøre hvad jeg kan for at hjælpe.. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu