recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC X9 - tidligere X7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC X9 - tidligere X7

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af torpedo torpedo skrev:

Nå, jeg må tilbage og nyde min gamle HD350'er Embarrassed

Din "gamle" HD350'er er efter min ydmyge mening, rigtig godt kram og med de nye priser, et af de bedste køb. Den er billigere herhjemme nu end f.eks. Tyskland, hvis jeg ikke husker galt. 

Jeg kommer fra HD1'eren, så jeg oplever lidt af et kvantespring med X7'eren, ikke mindst "out of the box" farverne.
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 09:49
Det gik lidt hurtigere :) Den er kommet og skal hente den idag.
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 6 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

Det gik lidt hurtigere :) Den er kommet og skal hente den idag.
Føj for satan. Du skal ikke tro jeg ikke er misundelig.
Gir du en demo en dag? Big smile
Jeg ender nok ud med at købe en HD350, højst en X3!

Redigeret af Lexicon forever - 14-Februar-2011 kl. 14:21
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Gir du en demo en dag? Big smile

Jeg ender nok ud med at købe en HD350, højst en X3!

Det kan godt være Smile

X3'eren har også fået forrygende gode brugeranmeldelser. Jeg var blæst væk af X7'eren, så nu er jeg spændt på, hvad X9'eren kan præsentere. 

Der går rygter om, at X3'eren og X7'eren har samme paneler som topmodellen sidste år og at X7'eren har en ekstra blænde, som helt lukket giver den, den ekstra kontrast. Og så rygtet om, at X9'eren måske har et nyt panel. Jeg ved det ikke. Ser frem til anmeldelse hos Projectorreviews snart.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 20:26
Jeg skal saftsuseming ha' en X3
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gerdes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2011 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg skal saftsuseming ha' en X3

Den er da heller ikke helt dum Big smile.
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2011 kl. 01:25
Fik sat X9'eren op i forgårs og brugte vel 1 time på at sætte den op. Det første jeg tjekkede var konvergens og jeg må lige dobbelttjekke med Disneys WOW blu-ray kalibreringsdisk en af dagene, for jeg har meget svært ved at finde fejl, ikke engang ½ pixel. X7'eren havde en smule, hvilket er helt normalt, men denne ser fuldstændig perfekt ud.

Min reference disk er mht. video kvalitet for tiden Sound of Music. Det er et billede, som er vildt imponerende. Nu har jeg set den på HD1'eren og X7'eren og der var mærkbar kvalitetsforbedring. Hvad jeg ikke forventede var, at forskellen fra X7'eren til X9'eren var synligt med det blotte øje. 

Jeg skal ikke underkende det faktum, at jeg kan have været heldig at indstille X9'erens fokus og skarphed bedre. Men jeg har brugt langt længere tid på X7'erens opsætning og jeg kan blot konstatere, at jeg aldrig har set noget lignende og jeg ser frem til, at få nogle andre, som har erfaring med video kvalitet til at komme forbi og vurdere. 

Jeg havde forventet kvalitet, men X9'eren overgår mine forventninger. Jeg har kun set to film fra  start til slut, Bram Stokers Dracula og Ronin. Sidstnævnte ser væsentlig bedre ud nu, end på HD1'eren,. Der er sekvenser, bl.a. nede "under broen" ved våben udvekslingen, som jeg tidligere ville have kaldt ren reference. Men når man så ser Sound of Music scener, så må man lige justere referencen. Og Bram Stokers Dracula kan jeg ihvertfald ved selvsyn konstatere IKKE, er en fejl remaster fra Coppolas Zoetroepe firma. 

Jeg har ikke set 3D endnu, for briller er i restordre, men jeg har svært ved at forestille mig, hvad jeg dog skulle kunne forvente mig bedre end den 2D kvalitet, som den hersens projektor er i stand til at levere.

I guder ....
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2011 kl. 01:51
[QUOTE=Bruce]Fik sat X9'eren op i forgårs og brugte vel 1 time på at sætte den op. Det første jeg tjekkede var konvergens og jeg må lige dobbelttjekke med Disneys WOW blu-ray kalibreringsdisk en af dagene, for jeg har meget svært ved at finde fejl, ikke engang ½ pixel. X7'eren havde en smule, hvilket er helt normalt, men denne ser fuldstændig perfekt ud.

Min reference disk er mht. video kvalitet for tiden Sound of Music. Det er et billede, som er vildt imponerende. Nu har jeg set den på HD1'eren og X7'eren og der var mærkbar kvalitetsforbedring. Hvad jeg ikke forventede var, at forskellen fra X7'eren til X9'eren var synligt med det blotte øje. 

Jeg skal ikke underkende det faktum, at jeg kan have været heldig at indstille X9'erens fokus og skarphed bedre. Men jeg har brugt langt længere tid på X7'erens opsætning og jeg kan blot konstatere, at jeg aldrig har set noget lignende og jeg ser frem til, at få nogle andre, som har erfaring med video kvalitet til at komme forbi og vurdere. 

Jeg havde forventet kvalitet, men X9'eren overgår mine forventninger. Jeg har kun set to film fra  start til slut, Bram Stokers Dracula og Ronin. Sidstnævnte ser væsentlig bedre ud nu, end på HD1'eren,. Der er sekvenser, bl.a. nede "under broen" ved våben udvekslingen, som jeg tidligere ville have kaldt ren reference. Men når man så ser Sound of Music scener, så må man lige justere referencen. Og Bram Stokers Dracula kan jeg ihvertfald ved selvsyn konstatere IKKE, er en fejl remaster fra Coppolas Zoetroepe firma. 

Jeg har ikke set 3D endnu, for briller er i restordre, men jeg har svært ved at forestille mig, hvad jeg dog skulle kunne forvente mig bedre end den 2D kvalitet, som den hersens projektor er i stand til at levere.

I guder ....



Første anmeldelse af den "lille X3'er" er på banen:

http://www.avforums.com/review/JVC-X3-DLA-X3B-DILA-3D-Projector-Review.html

Og Art fra Projectorreviews er igang med at teste X9'eren og skriver i en foreløbig kommentar:

"I was stunned by the sharpness. We’re not talking pixels here, but optical sharpness. I reported that the RS35 I had last year, had excellent optics,but this RS60 (X9) almost cried out “clarity”. 

That may be the luck of the draw, but I don’t think I’ve seen anything here, optically as sharp. It’s like you realize that any flaws you see are now easier – clearer to see, as well, because the optics are so clean. (I’ve always been into photography.) I wouldn’t now be surprised if there aren’t RS35′s that look as great as this RS60, now that I see what CAN be accomplished.



Redigeret af Bruce - 17-Februar-2011 kl. 01:52
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2011 kl. 22:02
bruce er det stadig sådan at x7 og x9 har samme dele men de er bare håndplukket til x9 og mere gennemtestet så der er de bedste dele i den.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2011 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

bruce er det stadig sådan at x7 og x9 har samme dele men de er bare håndplukket til x9 og mere gennemtestet så der er de bedste dele i den.

Jeg følger med på AVSForum og der er spekulationer om, at X9'eren har et nyt panel og X3 og X7 har det samme, fra forgængeren 950. Men der er ikke nogle konklusioner herom. Men ellers ja, så er de håndplukket til X9'eren. Jeg kan ihvertfald bekræfte en synlig forskel fra X7 til X9, hvilket jeg havde håbet på, men faktisk ikke troet efter at have set X7'eren i aktion.

Jeg har dog stadig til gode at finde frem til Screen Adjustment, hvor man kan angive sit lærred specifikt. Jeg kan ikke finde det på remoten og heller ikke i manualen Confused
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2011 kl. 19:24
okay bruce, ved nemlig fra cavea at hd950 og og hd990 var samme enhed bare håndplukket og gennemtestet så i teorien kunne man være heldig at få en hd950 med samme billed som en hd990. :)
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2011 kl. 22:38
Ja det er rigtigt Smile 

Recordere ville absolut være velkomne til at komme på besøg et par timer og teste, hvis de kan huske X3'eren og bruge det til noget :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu