recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC X9 - tidligere X7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC X9 - tidligere X7

 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 15:02
Jøsses. Det bliver en dyr fornøjelse..
 
5,6 fl er godt nok ikke meget, men hvor stort er dit lærred? Det er jo ikke helt uden betydning om det er 90" eller 120".
 
Jeg er godt nok spændt på om min egen Epson kan holde gejsten oppe lidt længere. Det er urimeligt at JVC lover 3000 timer på lampen hvis de generelt allerede har mistet pusten efter 700 timer. Har du evt nogen arfaring med om det er en generel problemstilling, eller om det mest er JVC relateret at lampen slides så hurtigt?
 
MVH
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 15:18

Jeg er ikke enig i at JVC generelt mister meget lys hurtigt. Der har været eksempler på det, men det har der også fra andre producenter. Anbefalingen om at skifte lampe for hver 500 timer lyder som en mavesur calibrator der dømmer ud fra lidt for få eksemplarer, og stiller lidt for høje forventninger. JVC'erne har aldrig været "lyskanoner", hvis man vil have et meget lysstærkt billede på et stort lærred, så er det ikke nødvendigvis det bedste valg, heller ikke fra dag ét.

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 15:18
Jeg bruger en 90" ADEO ISF dug, med en afstand på ca 4m til projektor.
 
Som jeg forstod det er det et generelt problem på lampe baserede projektore, men hvad jeg kan se på de store udlanske fora har JVC været extra dårlige på den serie.
De bruger stadig samme pære i den nye modet X70, men er vist begyndt at yde en bedre garenti.
 
Jeg vil tro de slipper pænt godt fra det da de fleste ikke aldrig bliver kalibreret, og dem der gør er imens der er lys nok i pæren.
 
Jeg havde fantastiske oplevelser med min efter kalibrering,  med 9FL, men der gik ikke lang tid før det skred, og målinger bare 50 timere senere viste også en ret voldsom ændring at RGB og gamma kurverne.
 
Næste gang jeg skal have ny projector tror jeg det bliver DLP igen.. Min gamle BENQ PE8720 er klippe stabil på alle målinger. fra kold til varm, og over længere tid.
 
Som jeg oplevede JVC X7 er der megen stor temperatur drift på panelerne, så meget at hvis du har fluekneppet hele natten, og alt er nærmest perfekt, så får du dig en pæn overraskelse næste gang du tænder den.. for den er voldsom meget ude af kalibrering, og det retter sig ikke lige op på 2 timer.'
Min skulle være tændt 5 timer pluds for at komme nogenlunde på plads igen,
så det var en ommer.


Redigeret af stridsvognen - 02-Marts-2012 kl. 16:07
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg er ikke enig i at JVC generelt mister meget lys hurtigt. Der har været eksempler på det, men det har der også fra andre producenter. Anbefalingen om at skifte lampe for hver 500 timer lyder som en mavesur calibrator der dømmer ud fra lidt for få eksemplarer, og stiller lidt for høje forventninger. JVC'erne har aldrig været "lyskanoner", hvis man vil have et meget lysstærkt billede på et stort lærred, så er det ikke nødvendigvis det bedste valg, heller ikke fra dag ét.

Otto.
Kan du ramme farverne spot on på en X7? Og hvad mener du er ok lys output for en X7
Hvor meget må den tabe over hvor lang tid... Ca..
 
Og ham du kalder mavesur mand fra ISF heder Joel Silver
(we see 30% falloff after 300-500 hours as a norm )
 
Igrunden den eneste jeg endnu har fået nogle brugbare oplysninger ud af. jeg elsker Tal facts tolerancer osv.
 
Andre bruger ord som "lyskanoner", og hvad er det.? Det er rigtigt meget mere brugbart hvis der er tal på..Wink


Redigeret af stridsvognen - 03-Marts-2012 kl. 14:35
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 20:10
Er der nogen der har brugt, eller bruger JVC X7 sammen med DVDO VP50 eller VP50 pro.?
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 11:07
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/xiR14552.png
 
Referencen er fra 23-1-2012, som er markeret med stiblede linier. Og så er der målingen fra ca 100 timer senere, efter 700 timer total

Redigeret af stridsvognen - 07-Marts-2012 kl. 11:36
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 11:09
Er der andre der har kalibrerings målinger de kan poste her i tråden.?
Så man kan danne sig et indtryk af hvad der er normal drift på denne type projektor.Smile


Redigeret af stridsvognen - 07-Marts-2012 kl. 11:31
Til top
kyyhn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kyyhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 11:16
trist at det går sådan ned af bakke, den var ellers lige ved at sidde i skabetWink


Redigeret af kyyhn - 07-Marts-2012 kl. 11:33
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 17:21
Jeg synes det er lidt uklart hvad det er du vil vise med dine grafer. Så vidt jeg husker er "RGB Level" grafen i HCFR relativ, forstået på den måde at man ikke kan se det indbyrdes lysstyrke forhold mellem reference målingen og kontrol målingen. Du kan kun se i din graf om det indbyrdes forhold mellem R,G og B har rykket sig. Eller sagt på en anden måde: Hvis lysstyrken i kontrolmålingen var 50% lavere, men det indbyrdes RGB forhold stadig var det samme som ved reference målingen, ville man ikke kunne se det i den graf. Du kan heller ikke se i gammamålingen om lysstyrken er blevet væsentligt mindre. Du kan kun se om gammaforløbet har ændret sig.
Hvis du vil vise at projektoren har tabt meget i lysstyrke må du, efter min mening, rekalibrere og måle lysstyrken ved 100% hvid igen og sammenligne med 100% hvid i reference målingen.
 
Bortset fra det er det da ærgeligt at din kalibrering ikke holder bedre. Jeg har desværre ikke gemt mine kalibreringer fra min Epson så jeg kan ikke selv sammenligne.
 
MVH


Redigeret af tvkartoffel - 07-Marts-2012 kl. 17:24
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 17:30
Fuldstændig korekt, du kan ikke  læse lysstyrken ud af RGB og Gamma grafen, men du kan se hvordan de er skredet. En ny kalibrering kommer så ikke på tale med den pære, da den nu er under 5fl og sikkert endnu lavere hvis jeg kalibrere den på plads igen.
 
Men det ilustrere da meget godt at en kalibrering kan være ret værdiløs efter 100 timers drift,
 
Jeg skal nok prøve at smide komplet data op når jeg får liv i den nye pære.
 
Er spændt på at se hvordan pærens livsforløb bliver. Og hvis jeg keder mig en dag skal jeg lave et sæt målinger fra kold til varm.. over ca 5-7 timer. Med en måling for hver time.
 
Hvis du er interesseret i de komplette målinger kan du smide en pb med mail adresse, så skal jeg sende filerne.
 


Redigeret af stridsvognen - 07-Marts-2012 kl. 18:19
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 17:18
Hvis der er nogle JVC DLA X7-X9 ejere derude der er interesseret i at få målt deres maskine, så vil jeg godt være behjælpelig, og kigge forbi med noget grej.
Så længe det kan gøres ved lejlighed, eller det er i en fornuftig afstand fra midtjylland... Det største problem er Sjælland.
 
jeg ønsker bare at finde ud af hvordan convergens ser ud på forskellige enheder, samt om CMS virker ens på dem alle.
 
Skriv en PB hvis det har interesse.Smile
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 17:36
Skulle du komme forbi København, så siger du bare til Smile Jeg har en X9'er og tager gerne imod tilbuddet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu