recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC X9 - tidligere X7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC X9 - tidligere X7

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 00:48
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:


Hvis du køber en spyder 3 og downloader HCFR , og laver en kalibrerings tråd, så skal jeg nok gøre hvad jeg kan for at hjælpe.. 


Er Spyder3 TV det man skal købe for at kunne lave en kalibrering af sit tv? og hvor tæt vil man kunne komme på en "proff" kalibrering med Spyder3 TV? Og sidste spørgsmål, hvor svært er det? Jeg kunne godt se det sjove i at prøve at kalibrere min plasma skærm, har den anden dag bestilt den her:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/tv-tilbehor/dvd_dve-hd-basics-blu-ray_kalibrerings-dvd_jkpdvehdbasics.htm

til afhentning på tirsdag for at begynde og kigge lidt på kalibrering.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 01:28
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:


Hvis du køber en spyder 3 og downloader HCFR , og laver en kalibrerings tråd, så skal jeg nok gøre hvad jeg kan for at hjælpe.. 


Er Spyder3 TV det man skal købe for at kunne lave en kalibrering af sit tv? og hvor tæt vil man kunne komme på en "proff" kalibrering med Spyder3 TV? Og sidste spørgsmål, hvor svært er det? Jeg kunne godt se det sjove i at prøve at kalibrere min plasma skærm, har den anden dag bestilt den her:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/tv-tilbehor/dvd_dve-hd-basics-blu-ray_kalibrerings-dvd_jkpdvehdbasics.htm

til afhentning på tirsdag for at begynde og kigge lidt på kalibrering.
Der er mange prober på markedet og jeg har kun prøvet spyder 3 og 4.
 
DVE.HD basic er en fin skive til at få styr på brightnbess og kontrast, ellers har jeg ikke fundet meget andet behov for den.
 
Med de tolerancer der er på indstillingerne af det meste udstyr, tror jeg at de afvigelser der er i en probe som spyder 3 er helt uproblematiske.. Det der er vigtigt er at lære hvordan du skal læse dine målinger og hvad der er det bedste kompromi når det alligevel ikke kan blive perfekt.
Der går lidt tid med at finde ud af hvordan de forskellige justeringer påvirker hinanden. Så der skal lidt gåpå mod og lidt stædighed til i begyndelsen.
 
Jeg syntes selv at den software der følger med spyder 3 er elendig, og foretrækker mange gange HCFR som er gratis. Og den billigste spyder 3 er samme probe som den dyreste. forskellen er software.
 
Jeg har en spyder 4 som jeg venter på bliver mulig at anvende på den nye vertion af HCFR, som jeg har fået rodet mig ud i at teste med den probe.
 
Hvis nogen har tid og lyst skal jeg gerne afholde en demo aften her i det midtjydske.. på 2 forskellige projektore, evt folk selv medbringer en bærbar og får styr på at bruge softwaren.
 
Jeg skal nok fægte med armene og forsøge at forklare efter bedste evne i lige så lang tid nogen kan holde sig vågen.Wink
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 06:57
Jeg bor i København, men har en kæreste i Aalborg og skal blandt andet derop hele ugen op til påske, så der kunne jeg da godt være interesseret i et lille foredrag. Ellers er jeg deroppe forholdsvis tit og i alle mine ferier, så det kunne nok passes ind på et tidspunkt.

Som sagt så drejer det sig om min plasma skærm i første omgang og den bliver svær at medbringe LOL, men jeg kan jo sagtens lære noget uden at medbringe den, vil jeg gå ud fra. Mit udgangspunkt er ret lavt (aner intet om billedkalibrering), så det kan kun gå en vej...
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Jeg bor i København, men har en kæreste i Aalborg og skal blandt andet derop hele ugen op til påske, så der kunne jeg da godt være interesseret i et lille foredrag. Ellers er jeg deroppe forholdsvis tit og i alle mine ferier, så det kunne nok passes ind på et tidspunkt.

Som sagt så drejer det sig om min plasma skærm i første omgang og den bliver svær at medbringe LOL, men jeg kan jo sagtens lære noget uden at medbringe den, vil jeg gå ud fra. Mit udgangspunkt er ret lavt (aner intet om billedkalibrering), så det kan kun gå en vej...
Så er vi allerede på vej mod lysere tider..Big smile
 
Hvis det kunne planlægges så der var 2 mand mere der havde tid og lyst ville det være super.
Venter lige og ser om der er nogle herinde, ellers vil jeg lige stikke en finger i jorden et andet sted også.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 16:06
Jeg troede egentlig at udviklingen af HCFR var helt stoppet. Har du et bud på hvilke metere der i fremtiden vil blive understøttet og hvornår det evt bliver til noget?
 
MVH
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Jeg troede egentlig at udviklingen af HCFR var helt stoppet. Har du et bud på hvilke metere der i fremtiden vil blive understøttet og hvornår det evt bliver til noget?
 
MVH
 
 
Du kan følge med herinde..
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 16:36
OK. Havde ikke set at der var kommet en Fork. Godt at se at der er kommet support for de nyere X-Rite metere.
 
MVH

Redigeret af tvkartoffel - 26-Marts-2012 kl. 16:37
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Fik du ny pære under garenti, eller var det også bare ærgeligt at din ikke holdt længere.?
  
Min CMS fungere anderledes efter jeg fik ny pære i, men jeg vil stadig mene at det er en total tåbelig projektor at kalibrere. Og kan ikke se hvordan nogle kan klare det på en enkelt dag.
 
Min drøm er at der var lidt flere der selv legede med kalibrering, så det var lidt nemmere at danne sig et indtryk af hvad der duer eller ikke duer.
 
Har ikke nogle steder set en fornuftig udført anmeldelse af prokektore herhjemme, med focus på kold varm drift af rgb gamma og hvordan pæren ændre sig over lidt længere tid.. ala 500timer.
 
Og de prof. Kalibratoere der er har åbenbart fået stukket en klud i munden.

Jeg fik heldigvis en ny pære Smile

Men jeg er da også ked af at høre, at det er så svært at kalibrere den og den åbenbart er så ustadig, for ellers ville det da være lige til højrebenet at få sådan en dyr svend kalibreret. 
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 15:56
Wink
Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Fik du ny pære under garenti, eller var det også bare ærgeligt at din ikke holdt længere.?
  
Min CMS fungere anderledes efter jeg fik ny pære i, men jeg vil stadig mene at det er en total tåbelig projektor at kalibrere. Og kan ikke se hvordan nogle kan klare det på en enkelt dag.
 
Min drøm er at der var lidt flere der selv legede med kalibrering, så det var lidt nemmere at danne sig et indtryk af hvad der duer eller ikke duer.
 
Har ikke nogle steder set en fornuftig udført anmeldelse af prokektore herhjemme, med focus på kold varm drift af rgb gamma og hvordan pæren ændre sig over lidt længere tid.. ala 500timer.
 
Og de prof. Kalibratoere der er har åbenbart fået stukket en klud i munden.

Jeg fik heldigvis en ny pære Smile

Men jeg er da også ked af at høre, at det er så svært at kalibrere den og den åbenbart er så ustadig, for ellers ville det da være lige til højrebenet at få sådan en dyr svend kalibreret. 
 
Jeg har nu fået brændt 100 timer på den nye pære, og følger den løbende.. Max lysudbytte er stadig det samme, dog er det kalibrerede lysudbytte faldet en smule.. ca 1f. men iris er pt på -8 så der er nok at giva af endnu.
 
Vi kan jo alle bede... Og håbe at der falder ro over tingene når de nye pære har kørt ca 200 timer,
 
Det ville da være lækkert at kunne bruge den 200-300 timer uden at skulle kalibrere.. For de 100 timer der nu er på pæren er de 50 nok brugt på at kalibrere..Embarrassed
Selvfølgelig er det min egen skyld, kunne jo bare være tilfreds med standard indstilling som alle andre..Wink
 
I mellemtiden går jeg og overvejer at købe en gl. CRT projektor..
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 17:46
Så fik jeg købt mig en gl. CRT maskine, så tempoet på pæretimerne kommer nok til at falde drastisk på X7 fremover.
 
Du milde jesus det duer..  Har rodet med den i 15 timer nu og den har allerede overhalet X7 på mange områder.  Det blev en Vidikron Vision ONE med 1500 timer på rørene


Redigeret af stridsvognen - 05-April-2012 kl. 18:03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu