recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology ds411j købt men er den langsom!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology ds411j købt men er den langsom!?

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology ds411j købt men er den langsom!?
    Sendt: 18-Januar-2011 kl. 18:31
Ja jeg er kommet lidt i tvivl her.

Jeg har besluttet at jeg ikke vil gå op i de større modeller hvor jeg tænkte synology ds411+, men det er simplethed for mange penge!

Jeg skal primært bruge nassen til at streame blu-ray film i både udpakket og iso format. altså rå film imellem 20-40gb.

50-60mbit som er maks bearbejdning med bd som er i rå tal 10mb/sek, de smider jo snildt 25mb/sek ud som jeg ser det. Skal jeg bruge mere så? og nogen erfaringer med dem?

Jeg vil købe en HDI Dune smart D1 afspiller.

Jeg ville gerne bruge funktionen NZB download direkte til nassen som synology understøtter. Gør Qnap ikke også det? kan ikke se det ud fra hjemmesiden men kunne jo godt være. 

Bund og grund kender jeg ikke for meget til nas og ikke performance forskellen imellem dem to. Håber nogen kan belyse sagen lidt.

Tak på forhånd.

Redigeret af Mr. Anderson - 22-Januar-2011 kl. 09:41
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 08:49
udfra en vurdering alene på brugervenlighed i systemet, hælder jeg mere på synology end Qnap (jeg har begge mærker)
og en ds411j vil fint kunne streame blu ray, bare du har en ethernetledning mellem NAS og afspiller, trådløst er der en risiko for at den hakker afhængig af lokale forhold
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 09:40
Så fik jeg købt mig en Synology DS411j. Sku nem at arbejde med, var hurtig op at køre men jøsses den tog land tid om at klargøre sig til et samlet drev (Raid 5) som hed partitskonsistent.

Nu jeg har fået den op at køre skulle jeg jo flytte godt 1,5TB data fra min pc til NAS'en og hold da kæft det tager lang tid... den køre kun med 10,5MB/sek. gennemsnit!!??

Jeg har en Cisco E2000 Gigabit router kablet til alt.

Er det hastigheden eller har jeg glemt at sidde den korrekt op?
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 09:50

Har du gigabit netkort i din pc?

Theilo
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 09:50
Jeg er ked af, at nogen har anbefalet dig en j model. Den er ekstrem langtsom. Hvis du stadig har mulighed for at returnere og opgradere til en + omdel, så ville jeg gøre det. 

Svaret er ja til dit spg. 10.5 - 15 MB/SEK er hvad du med held kan forvente i performance. Og det er slet ikke nok til at streame HD 

De gamle Synology modeller er absolut ikke performere. De nye + modeller er rigtigt gode.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 10:07
Det er rigtigt at j versionen fra synology er langsommere men ikke så langsom, kig her:

Jeg har en ds109j som har de hastigheder som hummelmose angiver og i følge skema skulle du ligge ca 3 gange så højt i performance.

Til Hummelmose: min ds109j streamer uden problemer HD filer også dem i størrelsen 35GB+

Theilo
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 10:10
Humlen er at selvom der er gigabit netkort i, så kan CPU ikke følge med, og give den gigabit performance.

Og selvom man slår jumbo frames til, og har udstyr der kan sende/modtage det, så er performance bare ikke godt nok.

Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 10:15

Nej ikke hvis man vil udnytte gigabitnetværket fuldt ud, der vil jeg give dig ret.

Jeg har også gigabit i min, men har ikke en chance for at udnytte det med min cpu i ds109j.

Theilo
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 10:54
Mr. Anderson - hvilke diske har du købt til din NAS ?

Mvh. Torben
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 11:07
Efter flere anbefaldninger skulle den være rigelig hurtig i download til at levere Blu-ray fillm til media enhed. Men lidt langsom i upload fra pc til nas. Dog havde jeg ikke regnet med cirka 1/4 del af hastigheden den er opgivet til i upload! Cry

Jeg har et gigabit netkort i pc'en. Det sjove er dog at jeg køre langsommere på gigabit end 100mbit netværk. Jeg opnår de 10,5mb/sek. igennem sonos enhed og videre til pc. Hvis jeg tilslutter pc direkte til router så falder hastigheden til 9mb/sek. What!? Shocked

Jeg køre med Samsungs nye 2TB diske som køre Sata2 med 54-5900 RPM og har 32MB cache. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4300975

Redigeret af Mr. Anderson - 22-Januar-2011 kl. 11:10
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 11:10
Netperformance hænger TÆT sammen med netudstyr.

Hvis du ikke har gode switches og routere, så er det ligemeget med alt det andet. Og derfor kan man godt opleve at performance kører bedre én vej end en anden.

Men det ændrer ikke ved at j modellen er en langtsom NAS, og fra bruger til bruger vil jeg anbefale dig at returnere den, hvis det er muligt og bytte den til en plus model. Du bliver ALDRIG glad for dens performance. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 11:17
Kan godt være du har ret "hummelmose" det er bare mange penge til forskel uden at få mere plads Cry Jo kan godt retunere den, har kun haft den i 2 dage.

Ang. router er det en af de bedste consumer routere på marked i dag. Køre med Asus gamer bundkort som har dual gigabit netkort hvor jeg har deaktiveret det ene da man jo ikke kan køre med to.

Kan PS3'eren nedsætte hastigheden på netværket?
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu