|
Synology ds411j købt men er den langsom!? |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |
Mr. Anderson
Guld medlem Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Januar-2011 kl. 18:31 |
Ja jeg er kommet lidt i tvivl her.
Jeg har besluttet at jeg ikke vil gå op i de større modeller hvor jeg tænkte synology ds411+, men det er simplethed for mange penge!
Jeg skal primært bruge nassen til at streame blu-ray film i både udpakket og iso format. altså rå film imellem 20-40gb.
50-60mbit som er maks bearbejdning med bd som er i rå tal 10mb/sek, de smider jo snildt 25mb/sek ud som jeg ser det. Skal jeg bruge mere så? og nogen erfaringer med dem?
Jeg vil købe en HDI Dune smart D1 afspiller.
Jeg ville gerne bruge funktionen NZB download direkte til nassen som synology understøtter. Gør Qnap ikke også det? kan ikke se det ud fra hjemmesiden men kunne jo godt være.
Bund og grund kender jeg ikke for meget til nas og ikke performance forskellen imellem dem to. Håber nogen kan belyse sagen lidt.
Tak på forhånd.
Redigeret af Mr. Anderson - 22-Januar-2011 kl. 09:41 |
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Funktioner
Tak(0)
|
udfra en vurdering alene på brugervenlighed i systemet, hælder jeg mere på synology end Qnap (jeg har begge mærker)
og en ds411j vil fint kunne streame blu ray, bare du har en ethernetledning mellem NAS og afspiller, trådløst er der en risiko for at den hakker afhængig af lokale forhold
|
|
Mvh
René |
|
Mr. Anderson
Guld medlem Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så fik jeg købt mig en Synology DS411j. Sku nem at arbejde med, var hurtig op at køre men jøsses den tog land tid om at klargøre sig til et samlet drev (Raid 5) som hed partitskonsistent.
Nu jeg har fået den op at køre skulle jeg jo flytte godt 1,5TB data fra min pc til NAS'en og hold da kæft det tager lang tid... den køre kun med 10,5MB/sek. gennemsnit!!??
Jeg har en Cisco E2000 Gigabit router kablet til alt.
Er det hastigheden eller har jeg glemt at sidde den korrekt op?
|
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
Theilo
Guld medlem Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du gigabit netkort i din pc? Theilo
|
|
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er ked af, at nogen har anbefalet dig en j model. Den er ekstrem langtsom. Hvis du stadig har mulighed for at returnere og opgradere til en + omdel, så ville jeg gøre det.
Svaret er ja til dit spg. 10.5 - 15 MB/SEK er hvad du med held kan forvente i performance. Og det er slet ikke nok til at streame HD
De gamle Synology modeller er absolut ikke performere. De nye + modeller er rigtigt gode. |
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
Theilo
Guld medlem Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er rigtigt at j versionen fra synology er langsommere men ikke så langsom, kig her:
Jeg har en ds109j som har de hastigheder som hummelmose angiver og i følge skema skulle du ligge ca 3 gange så højt i performance.
Til Hummelmose: min ds109j streamer uden problemer HD filer også dem i størrelsen 35GB+
Theilo
|
|
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Humlen er at selvom der er gigabit netkort i, så kan CPU ikke følge med, og give den gigabit performance.
Og selvom man slår jumbo frames til, og har udstyr der kan sende/modtage det, så er performance bare ikke godt nok. |
|
|
|
Theilo
Funktioner
Tak(0)
|
Nej ikke hvis man vil udnytte gigabitnetværket fuldt ud, der vil jeg give dig ret. Jeg har også gigabit i min, men har ikke en chance for at udnytte det med min cpu i ds109j.
Theilo
|
|
2ben
Guld medlem Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mr. Anderson - hvilke diske har du købt til din NAS ?
Mvh. Torben
|
|
Mr. Anderson
Funktioner
Tak(0)
|
Efter flere anbefaldninger skulle den være rigelig hurtig i download til at levere Blu-ray fillm til media enhed. Men lidt langsom i upload fra pc til nas. Dog havde jeg ikke regnet med cirka 1/4 del af hastigheden den er opgivet til i upload!
Jeg har et gigabit netkort i pc'en. Det sjove er dog at jeg køre langsommere på gigabit end 100mbit netværk. Jeg opnår de 10,5mb/sek. igennem sonos enhed og videre til pc. Hvis jeg tilslutter pc direkte til router så falder hastigheden til 9mb/sek. What!? Jeg køre med Samsungs nye 2TB diske som køre Sata2 med 54-5900 RPM og har 32MB cache. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4300975
Redigeret af Mr. Anderson - 22-Januar-2011 kl. 11:10 |
|
|
|
hummelmose
Funktioner
Tak(0)
|
Netperformance hænger TÆT sammen med netudstyr.
Hvis du ikke har gode switches og routere, så er det ligemeget med alt det andet. Og derfor kan man godt opleve at performance kører bedre én vej end en anden. Men det ændrer ikke ved at j modellen er en langtsom NAS, og fra bruger til bruger vil jeg anbefale dig at returnere den, hvis det er muligt og bytte den til en plus model. Du bliver ALDRIG glad for dens performance. |
|
|
|
Mr. Anderson
Funktioner
Tak(0)
|
Kan godt være du har ret "hummelmose" det er bare mange penge til forskel uden at få mere plads Jo kan godt retunere den, har kun haft den i 2 dage.
Ang. router er det en af de bedste consumer routere på marked i dag. Køre med Asus gamer bundkort som har dual gigabit netkort hvor jeg har deaktiveret det ene da man jo ikke kan køre med to. Kan PS3'eren nedsætte hastigheden på netværket?
|
|
|
|
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |