recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber og Cisco ASA 5505
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Profiber og Cisco ASA 5505

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bumle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Profiber og Cisco ASA 5505
    Sendt: 20-Januar-2011 kl. 21:30

Er der nogen der med held har konfigureret en Cisco ASA 5505 Firrewall som gateway mellem fiber boksen og ens interne LAN. ASA 5505 har jo både DHCP, Rrouting og multicast funktion indbygget. Jeg har med held fået internet delen til køre. Endda mere stabil end diverse routere. Men opsætning af Routing, Multisast og DHCP for at få TV delen til at fungere er en del sværere.

Medmindre med har en CCNA og en CCNP uddannelse.Confused
Til top
Bumle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 21:26

OK må erkende at der ikke mange private der bruger en Cisco ASA firewall hjemme.

Jeg opfordrer hermed alle der måtte have en ASA som Firewall privat, til at starte en tråd om denne.

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 22:03
hvorfor bruger du et produkt som dette til et soho setup? Og med fare for at støde dig, hvilket ikke er min intention, når du ikke kan sætte det op.

BS
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Bumle Bumle skrev:

Er der nogen der med held har konfigureret en Cisco ASA 5505 Firrewall som gateway mellem fiber boksen og ens interne LAN. ASA 5505 har jo både DHCP, Rrouting og multicast funktion indbygget. Jeg har med held fået internet delen til køre. Endda mere stabil end diverse routere. Men opsætning af Routing, Multisast og DHCP for at få TV delen til at fungere er en del sværere.

Medmindre med har en CCNA og en CCNP uddannelse.Confused


En ASA er ikke sådan lige at sætte op, specielt hvis man ikke har prøvet dem før. Smile Boksen kan antageligt sagtens sættes op til dine behov.

Hvad er det med for noget routning du vil have sat op - hvis dit internet virker, har du i princippet fået sat (nok) routning op. Jeg antager at multicast er for at få TV til at virke gennem boksen - personligt ville jeg undgå dét og bare sætte STB'en direkte i udbyderboksen. Dit problem vil være at din ASA vil "stjæle" TV-boksens IP-adresse, og det vil give dig en del udfordringer ift. routningen af multicast. Det kan lade sig gøre, men så bliver det noget mere besværligt.

Har du fået DHCP til at virke?

/Mark


Redigeret af Markh - 22-Januar-2011 kl. 12:16
Til top
Nanosoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nanosoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 00:37
Jeg har fået det til at virke med en ASA 5505 med Profiber fra Tre-For.

hvis du er intereseret kan jeg paste en fungerende Multicast config.

btw har fundet ud af at TV stream ligger oven på den hastighed internet man har købt.

Til top
erp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 01:29
Hej Nanosoft.
Jeg vil være MEGET inteesseret i en config fra en ASA...
Jeg har bakset en del med det, og kan ikke rigtigt få det til at virke.
Til top
Nanosoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nanosoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 23:09
Jeg har sat den op via ASDM, men config ser ca sådan ud (vigtige med rød):

Result of the command: "show running-config"

: Saved
:
ASA Version 8.3(1) 
!
hostname ciscoasa
multicast-routing
names
!
interface Vlan1
 nameif inside
 security-level 100
 ip address 192.168.15.1 255.255.255.0 
 igmp limit 50
 igmp forward interface outside
 igmp query-timeout 225
!
interface Vlan2
 nameif outside
 security-level 0
 ip address dhcp setroute 
 igmp limit 50
 igmp query-timeout 225
!
Til top
erp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 02:59

Tak for inputtet Nanosoft - det bragte mig lidt videre. Nu loader den softwaren, men lige efter den starter waoo op, viser den Loading failed

Failed to load page due to server and/or network problems
please make sure the network cable is connected.
Jeg har opsat en ACL for udp trafikken - det bragte mig så langt at den kunne loade softwaren, men den vil tilsyneladende ikke connecte til streamen.
Får også lidt advarsler fra firewallen - såsom:
4 Mar 08 2011 02:46:27 [ 87.104.255.7] drop rate-1 exceeded. Current burst rate is 0 per second, max configured rate is 10; Current average rate is 8 per second, max configured rate is 5; Cumulative total count is 9787
Det burde dog ikke være af betydning i denne henseende.
Nogen gode råd ?
Til top
erp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 16:20
Fik den til at virke Nanosoft - tak for hjælpen. Mangler dog stadig at få "on-demand" til at køre, men det skal nok lykkes.

Redigeret af erp - 08-Marts-2011 kl. 16:20
Til top
Nanosoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nanosoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 23:39
lyder godt, jeg har egentlig ikke prøvet on demand delen på min boks siden jeg skiftede router, men vil gætte på at det er noget acl.

evt sæt wireshark på og se hvad den spørger efter.

jeg har oplevet før at den har haft svært ved at slippe en acl regel selvom den er væk fra config, her hjalp en "reload".
Til top
sterp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sterp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 19:09
Hejsa
 
Nogen som kan hjælpe mig ?
 
Jeg har enablet: multicast-routing og igmp forward interface outside på min asa5505
Men jeg kan stadig ikke modtage tv på boksen
 
Alle menuer ser ud til at virke og jeg kan benytte start forfra og se tv, men ikke muligt når jeg zapper fra kanal til kanal.
 
Jeg har sat IP boksen direkte i router for at udlukke switche, men det gav ingen forskel.
 
Håber at i kan hjælpe mig videre
 
Mvh
 
Søren
Til top
JIVE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JIVE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2016 kl. 10:20
HeJ

Jeg vil meget gerne have en kopi.
Send til
Iversenjan@Gmail.com

Tak
Med venlig hilsen
Jan
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu