recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SVP03s hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SVP03s hjemmebio

 Besvar Besvar Side  123 62>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SVP03s hjemmebio
    Sendt: 22-Januar-2011 kl. 12:48
Hej.

Går i gang med at bygge nyt hus nu med fuld kælder.
Så er jeg heldig at der er blevet plads til en bio,
Den er 407x705 cm. Rummet er 250 cm højt, så med loft giver det 230 cm.
Jeg skal have ny projektor og fast masket lærred.
Har min Nad M25, så mangler en processor.
Mit største problem er at jeg ikke ved hvad jeg skal vælge af højtalersystem.
Et M&K 150 er jo lige til højrebenet. Alternativt et JBL array.
Jeg kan også vælge almindelige højtalere.
Er glad for dyb fast bas, så 2 stk Velodyne DD12plus eller 2 stk svs13, begge typer med deres korrektionsenhed. Dette kunne være valget uanset højtalerløsning.

Kunne også vælge at opbygge podie under lærred med de 2 sub indbygget som selvbyg. Men kan det komme til at være lige så godt som 2 færdige subs.


Fyr løs.
Som alm. højtalere er der jo alt fra Dynaaudi, Focal, B&W m.fl.
Har tænkt på at side og baghøjtalere kunne være gulvmodeller også, eller højtalere på standere,
Så kan de flyttes rundt så det passer til antallet af gæster der lytter.
Kom også med for og imod her.
Ellers får rummet tæppe og loft ockfon MONO i flåde i midten.
Lys rundt langs kant styret over IHC.
Jeg vil løbende opdatere denne tråd med billeder m.m.
Her er hvad jeg regner med i diagram

 





 









Redigeret af SVP03 - 14-December-2012 kl. 12:13
SVP03
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 13:07
Med alle de muligheder sådan et dejligt rum giver, ville jeg tage kontakt til enten Otto eller Christian for at få ekspertisen ind over. Med så mange penge der skal investeres kan det vist godt betale sig i længden.Smile
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 13:46
Har kontakt med Otto.
CSN er ikke lige min stil, i vores sidste store nabo fælleskøb gik han mere op i at sælge os kabler, kabler og kabler. Da både min nabo og jeg selv er ingeniører, mener vi jo nok at vi ved mere om det end han gør. Utroligt at når man har en forretning kørende at man ikke lytter mere til kundernes behov.
 
Har også fat i andre med lyden.
 
Grunden til at jeg spørger herinde er at jeg vil høre jeres bud. Alle dem jeg besøger sælger jo typisk kun 2 højtalermærker, og der er ikke nogen der har sagt endnu at det bedste jeg kan få er hos konkurrenten. Smile
 
Regner i øvrigt med at lave en lydberegning på rummet.


Redigeret af SVP03 - 22-Januar-2011 kl. 14:01
SVP03
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 13:54
Ok! Ja det lyder da finurligt. Mit indtryk af Christian er så at han bruger utrolig meget tid på at få udstyret til at performe bedst muligt. Men self, manden laver selv kabler. Så han gør sikkert en del for at få dem solgt LOL
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ok! Ja det lyder da finurligt. Mit indtryk af Christian er så at han bruger utrolig meget tid på at få udstyret til at performe bedst muligt. Men self, manden laver selv kabler. Så han gør sikkert en del for at få dem solgt LOL
Ja helt igennem fornuftig, bortset fra det med kablerne.
Har nu tænkt mig og besøge ham i Tappernøje og hans bio, Svigerforældrene bor 4 km der fra.
SVP03
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 14:07
Den skulle nok være et besøg værd. Her er der ikke gået på kompromis med noget som helst. Og så opgraderer han vist også i et væk.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 14:14
Ja nu med den nye JVC projektor. Det bliver enten den eller sin2.
SVP03
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 14:20
Ja hold da ferie! Der blir' noget at leve op til hvis du vil gå linen ud Cool
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 14:25
Det skal bare være i orden.
Stolene bliver i den retning her.
SVP03
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 14:28
Det ser utroligt spændende ud, men i forhold til dit valg af subwoofer, så ville jeg bestemt overveje andre muligheder, evt. som du selv nævner noget indbygnings-sub.
Nu ved jeg ikke hvad de nævnte Velodyne koster,men 2 stk. er voldsomt, og personligt mener jeg ikke du behøver gå op i 2 af den kalibre.
Min stue er på 38 kvm. og med 260 cm til loft. Jeg har en B&W sub der ikke har svigtet mig endnu, MEN der er selvfølgelig forskel på hvad man se, og hvad man ønsker sig af sin sub.
Personligt overvejer jeg at sætte en kunstig væg op og indbygge nogle Dali Euphonia Phantom som fronter og center, og så nogle Ikon Phantom som surround/bag-højttalere.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 14:29
Jamen det blir' bare dødlækkert Clap
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 14:39
Spændende projekt må man sige!
Hvis rummet kun skal bruges til film, ville jeg klart gå efter M&K 150 hele vejen rundt. Hvis du ikke gå meget op i EQ og kun audiodelen, ville jeg kigge nærmere på Cary Cinema 11a, hvis du gør, kunne Integra/Onkyo/Denon være noget man kunne kigge på, med deres nye Audyssey XT32 og Sub EQ HT  (der skulle være fantatisk med flere subs, samme EQ som i SVS AS-EQ1)
 
Men igen, hvis Otto er inden over, som er et rigtig godt valg, går du slet ikke galt i byen. Glæder mig meget til at høre dine vurderinger - især JVC vs Sim2 mht. projektorer!
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu