Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Arboe
Junior bruger
Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
|
Emne: Mærkeligt tv format på 3+ HD Sendt: 25-Januar-2011 kl. 23:18 |
Hej,
Jeg oplever, at mit tv viser mit et mærkeligt format på viasat 3+ HD, som jeg håber nogen kan forklare mig hvad skyldes..
Ved reklamer ingen problemer: skærmen viser normalt billede 16:9 som fylder hele skærmen ud.
Ved tv-serier (fx. How i met your mother, Two and a half men..) er formatet 4:3 (ik ved reklamerne)
Nu ser jeg Dødbringende Våben og her er formatet 16:9, men det fylder slet ikke hele skærmen ud (igen, ved reklamer er der ingen problemer)
Har taget et billede af det flotte tv, med det irriterende billede. Se for neden:
Jeg tænker, at det må være signalet fra yousee der gør det eller viasat, men vil lige høre om der er nogen her der kan bekræfte det og ved om der er noget at gøre ved det - fx. at klage?
Tv'et er Samsung LED ue46c8705 og får mit signal fra yousee kabeltv.
|
Samsung UE46C8705
Samsung HR-738
Playstation 3, 80GB
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8680
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 23:23 |
Problemet er at det du ser er 4:3 letterbox.
3+ har tilsyneladende en 4:3 udgave af filmen, og det giver bjælker hele vejen rundt.
|
 |
mictand
Super bruger
Oprettet: 08-August-2008
Point: 436
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 00:05 |
Årsagen er at Viasat gang på gang på gang på gang vælger at sende film i absurd latterlig kvalitet og format.
Jeg er fuldstændig uforstående overfor hvordan de kan blive ved med at tillade sig det.
Vi skriver altså 2011.
|
 |
Neobi/q
Super bruger
Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Point: 355
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 07:45 |
Det er fordi filmen er fra lidt før en 2011 ;) Og så vil der desværre være nogle enkelte som ikke kan vises ordentligt på HD kanaler.
|
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
|
 |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 08:14 |
Hvis du synes det er slemt så skulle du prøve at se en 2.35:1 film på den måde  Det sorte område fylder mere end filmen.
|
 |
klander
Guld medlem
Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 08:22 |
mictand skrev:
Årsagen er at Viasat gang på gang på gang på gang vælger at sende film i absurd latterlig kvalitet og format.
Jeg er fuldstændig uforstående overfor hvordan de kan blive ved med at tillade sig det. Vi skriver altså 2011. |
Ja men så længe folk er HELT VILDE med at betale for TV3 og Via Sat gør de som det passer dem 
Folk er villige til at betale flere tusinde kr om året bare for at se Robinson og fangerne på Fortet. 
Redigeret af klander - 26-Januar-2011 kl. 08:26
|
Med Venlig Hilsen
Kurt
|
 |
mhv_omjk
Bruger
Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Point: 159
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 08:52 |
klander skrev:
mictand skrev:
Jeg er fuldstændig uforstående overfor hvordan de kan blive ved med at tillade sig det. Vi skriver altså 2011. |
Ja men så længe folk er HELT VILDE med at betale for TV3 og Via Sat gør de som det passer dem 
Folk er villige til at betale flere tusinde kr om året bare for at se Robinson og fangerne på Fortet.  |
- Altså jeg læser dette indlæg som en konklusion på : Total Dårlig Communikation + Viaskvat = Du er røget på bagdelen med et brag! 
|
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
 |
Neobi/q
Super bruger
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 09:11 |
Tja kan ikke lige se hvorfor viasat er så forskellige fra så mange andre. de er umiddelbart noget af det billigste alternativ hvis man ikke har kabel. Og så længe folk tuder over at det er dyrt og kræver det billigere år efter år. Så er det da heller ikke nemt at gøre det bedre.
I kan sku ikke forlange begge dele ;)
|
|
 |
mhv_omjk
Bruger
Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Point: 159
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 10:11 |
- altså det vil jeg så tillade mig at mene at de er, dels fordi de som skrevet overfor af Klander tager overpris for at nogle absolut skal se Fangerne på Fortet, Paradise Hotel (GYYS, åh ve og skræk) og Robinson, men samtidig afbrydes af 10 min reklamer hvert 20 minut.
Dog så har Viaskvat udviklet Én god ting og det er Viasat on demand, for der køber man kun det man vil se lige nu og her og uden reklamepauser.
|
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
 |
Neobi/q
Super bruger
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 10:15 |
Øh jamen så nævn en anden kanal som ikke er sådan? CD tjener vel penge på dem så vil se de unge mødre og hvad de ellers sender tv? det er vel del folk vælger udfra?
|
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8680
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 10:19 |
Neobi/q skrev:
Tja kan ikke lige se hvorfor viasat er så forskellige fra så mange andre. de er umiddelbart noget af det billigste alternativ hvis man ikke har kabel. Og så længe folk tuder over at det er dyrt og kræver det billigere år efter år. Så er det da heller ikke nemt at gøre det bedre.I kan sku ikke forlange begge dele ;)
|
Blander du nu ikke udbyderen Viasat ind i diskussionen om en tv kanal (der dog også er ejet af Viasat)?
|
 |
klander
Guld medlem
Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 10:27 |
Neobi/q skrev:
Øh jamen så nævn en anden kanal som ikke er sådan? CD tjener vel penge på dem så vil se de unge mødre og hvad de ellers sender tv? det er vel del folk vælger udfra? |
Ja du har ret men for det første handlede første indlæg om billedekvalitet noget som ViaSat = TV3 ikke kender noget til, og der er CD jo lige modsat 
Men så længe folk vil have dårlig kvalitet for de det også, tag nu TV3HD har jo ikke sendt noget HD siden fodbold enten er det i 4:3 eller noget opskaleret lort. Selv mit analoge tv er bedre end TV3HD 
Redigeret af klander - 26-Januar-2011 kl. 10:29
|
Med Venlig Hilsen
Kurt
|
 |