recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slette alt ved salg af PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlette alt ved salg af PS3

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Emne: Slette alt ved salg af PS3
    Sendt: 29-Januar-2011 kl. 19:13
Hej med jer.
 
Da jeg skal sælge min PS3, og ikke ønsker at køber skal have de spil jeg har installeret samt, kreditkort oplysninger, er det så ikke det bedste at bruge "Format utility" og vælge "format harddisk". Det burde da slette ALT dvs., profiler mm.?
 
Næste spørgsmål:
Hvis jeg så køber en ny PS3 igen, kan jeg så bare oprette en ny konto med samme online-ID, i mit tilfælde "Bornholmeren"), altså gemmes min profil online? Håber det lyder forståeligt
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 19:31
Du kan slette alt hvad du har via Format HDD. 
Den skulle gerne fjerne alt, inkl. profiler. 

men jeg ville klart anbefale at hvis du skal have en ny ps3, så du køber den på forhånd og så laver en LAN overførelse af alt data, til den nye. og så derefter formatere den gamle. Så vil du ikke få bøvl med profiler og save games, der ikke fungerer.

ellers kan du blot logge på hvilken som helst ps3, og få adgang til alle dine oplysninger, der er forbundet til din PSN konto. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 21:00
Mange tak for hjælpen.
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 07:31
Så var den solgt. lidt over 24 timer tog det :-) Lavede en backup først på en usb disc, og formaterede derefter disken via "Format Utility"
Til de nysgerrige (Kr. 2.000 på den DBA solgt til prisen).
Købt på launch dag for snat 4 år siden.
Ny 320 gb er bestilt.
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 08:07
Så fik jeg min nye ps3 (surt at den kan købes i kvickly til Kr. 1999 på søndag, gav selv 2289), nåh skidt pyt. Da jeg så prøver at restore min backup fra min gamle fat60gb, siger den bare, at det er fra et andet ps3 system så det kan den ikke. Kun min savegames kan overføres. Så alle de spil jeg har købt i psn shop, skal hentes igen. Det er så gjort nu. Har jeg gjort noget forkert?
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
hbjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 08:37
Det er også en god ide at deaktivere din konto på systemet inden du sælger den.


Der er grænser for hvor mange PS3'ere du kan downloade dine PSN titler på (typisk 5). De bliver ikke frigivet ved at slette spillene (eller formatere). Men det gør de ved deaktivering
Til top
jesperms Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-November-2006
Sted: 8643 Ans
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 09:21
Min ps3 er lige afgået ved døden (YLOD).... De varmeste hilsner til Bornholmeren... Du har lige sparet mig 290,- Var på vej til Bilka, men så lige dette indlæg hvor du nævner Kvickly, Tak....
Mvh. Jesper.
Til top
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af hbjensen hbjensen skrev:

Det er også en god ide at deaktivere din konto på systemet inden du sælger den.


Der er grænser for hvor mange PS3'ere du kan downloade dine PSN titler på (typisk 5). De bliver ikke frigivet ved at slette spillene (eller formatere). Men det gør de ved deaktivering
Jeg har password på min konto så uanset hvad ville han ikke kunne (eller hvad) logge ind og hente spillene.
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af jesperms jesperms skrev:

Min ps3 er lige afgået ved døden (YLOD).... De varmeste hilsner til Bornholmeren... Du har lige sparet mig 290,- Var på vej til Bilka, men så lige dette indlæg hvor du nævner Kvickly, Tak....
Mvh. Jesper.
Tja det er jo lige et ekstra spil :-)
God fornøjelse
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Bornholmeren Bornholmeren skrev:

Har jeg gjort noget forkert?


Som sådan har du ikke gjort noget forkert, men alternativt kunne du, hvis du havde købt din nye inden du solgte den gamle, have klonet dit drev fra den gamle til den nye, men det kan man kun hvis man har begge maskiner....
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 14:49
Jeg mener at på den gamle PS3 fat var selve operativ systemet lagret inde i selve maskinen mens på en slim er det lagret på harddisken så hvis din gamle PS3 var en fat og du nu er gået slim så har du et grande problemos da det gamle image ikke er kombatibelt med den nye og det er formentlig derfor du får den fejl.


Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Bornholmeren Bornholmeren skrev:

Så fik jeg min nye ps3 (surt at den kan købes i kvickly til Kr. 1999 på søndag, gav selv 2289), nåh skidt pyt. Da jeg så prøver at restore min backup fra min gamle fat60gb, siger den bare, at det er fra et andet ps3 system så det kan den ikke. Kun min savegames kan overføres. Så alle de spil jeg har købt i psn shop, skal hentes igen. Det er så gjort nu. Har jeg gjort noget forkert?

Kig på mit indlæg i starten af trådenCry, squ lidt trist.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu