recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-93 tråden.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo BDP-93 tråden.

 Besvar Besvar Side  <12345 25>
Forfatter
Besked
brisen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 07:35
Måske lidt off-topic... (men jeg blev ikke klogere ved at lave en søgning her i forum).
 
Hvilket program bruger I til at rippe til *.FLAC? Jeg har selv brugt Exact Audio Copy med nogle custom indstillinger jeg fandt på nettet. Men er der noget der er smartere? Eks. dbPowerAmp?
 
Nå ja, der må gerne være muligheder for noget cover-art uden at skulle scanne CD-cover, m.m. Dette tror jeg nemlig ikke EAC kan.


Redigeret af brisen - 04-Februar-2011 kl. 07:37
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 10:27
Gad vide om dette er grunden til at Oppo har skiftet fra ABT til QDEO, Marvell's Kyoto-G2 video processor ???
 
 
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 13:46
Jeg har jo spillet lidt med hos Oppo UK omkring firmware update, som skulle afhjælpe afspilningsfejl med 3D på f.eks. Pioneer SC-LX83, som jo nu efter den seneste opdatering virker fint.
 
Hvis I konstatere andre fejl under jeres brug af Oppo´en så oplys det i denne tråd, og jeg vil viderebringe disse til Oppo UKSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Zavior Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zavior Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 08:07
Alt i alt køre maskinen perfekt her ;-) 

Jeg har dog et problem med at min Sanyo projektor ikke bliver fundet (sortskærm). Finder dog billedet hvis jeg sætter en Blu-ray på eller slukker tænder afspilleren. 

Lidt træls og have ikke dette problem med min Sony maskine. 
Til top
brisen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 09:10
Hey,
 
 
Min afspiller fungerer også godt - måske næsten for godt!
 
Jeg har købt afspilleren med et kodefri kit monteret fra forhandleren, men dette kit var forsinket her i starten af februar (grundet noget nytår i Kina!). Derfor valgte jeg at få tilsendt afspilleren (og så returnere den når kittet er forhandleren i hænde). Jeg vil derfor forvente at afspilleren kun kan klare BD reg. B.
 
Men jeg har fået en BD i gave, der er købt i USA (The Pacific, reg. A), og denne kan afspilleren faktisk godt spille! Men den kan samtidig med også klare reg. B (Toy Story 3, Inception, etc.).
 
Hvordan kan det være? Og hvad skal jeg så bruge det kodefri kit til?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af brisen brisen skrev:

Hey,
 
 
Min afspiller fungerer også godt - måske næsten for godt!
 
Jeg har købt afspilleren med et kodefri kit monteret fra forhandleren, men dette kit var forsinket her i starten af februar (grundet noget nytår i Kina!). Derfor valgte jeg at få tilsendt afspilleren (og så returnere den når kittet er forhandleren i hænde). Jeg vil derfor forvente at afspilleren kun kan klare BD reg. B.
 
Men jeg har fået en BD i gave, der er købt i USA (The Pacific, reg. A), og denne kan afspilleren faktisk godt spille! Men den kan samtidig med også klare reg. B (Toy Story 3, Inception, etc.).
 
Hvordan kan det være? Og hvad skal jeg så bruge det kodefri kit til?
Det lyder som en lystig historie med den region A afspilning, gad vide om din BD reelt ikke er en region All - det kunne være forklaringen. Jeg har selv en region A "Battle of Britain", og en region B afspiller - og den nævnte BD kan ikke afspilles på min OppoSmile
 
Edit: Har lige checket, The Pacific er en region All:
 


Redigeret af Hother - 24-Februar-2011 kl. 09:18
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
brisen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 09:23
Som sagt er den udgave jeg har af The Pacific købt i USA, og på bagsiden er der også et lille fint "A" logo.
Udgaven ligner unægtelig den jeg kan finde her på Amazon.com; http://www.amazon.com/Pacific-HBO-Miniseries-Blu-ray/dp/B001VNB54A/ref=sr_1_1?s=dvd&ie=UTF8&qid=1298535625&sr=1-1 Her står den også som "A".
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af brisen brisen skrev:

Som sagt er den udgave jeg har af The Pacific købt i USA, og på bagsiden er der også et lille fint "A" logo.
Udgaven ligner unægtelig den jeg kan finde her på Amazon.com; http://www.amazon.com/Pacific-HBO-Miniseries-Blu-ray/dp/B001VNB54A/ref=sr_1_1?s=dvd&ie=UTF8&qid=1298535625&sr=1-1 Her står den også som "A".
Jeg skal ikke gøre mig klog på hvordan det "A" hænger sammen, og jeg ved ikke om The Pacific er udgivet i mere end én udgave (A+All), men umiddelbart er det jo ikke logiskSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 09:32
Selv om der står region A kan den sagtens være region ALL
Der står lidt om det her:
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
brisen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

Selv om der står region A kan den sagtens være region ALL
Der står lidt om det her:
 
Hmm....! Er der nogen der kan anbefale en reg. A BD (SKAL være "A"), som jeg ikke kan "undvære", og så på den måde få det tjekket (er til bl.a. action, sci-fi og "skæve"/humoristiske film)?
 
Jeg vil ha' en regionsfri afspiller, så spørgsmålet er om jeg har brug for kittet.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 10:35
Du har brug for kittet. Afspilleren er ikke bare regionsfri ved en tilfældighed. Som nævnt, så kan udgivelserne sagtens være region ALL, selvom der kun står A bagpå.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 00:36
Så er der en test tilgængelig fra HD Guru af Oppo BDP-93Smile
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu