recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-93 tråden.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo BDP-93 tråden.

 Besvar Besvar Side  <1 56789 25>
Forfatter
Besked
Case Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-August-2009
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Case Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2011 kl. 21:12
Ja den siger tillykke du har den nyeste firmwareClap
Denon 3808,Denon DVD-2910,OPPO 93-EU
XBOX m/Kinect
Optoma HD20,Hivilux 92" tab-tension
XTZ 99.26 Fronter,XTZ 99.26 Center,B&W 600 S3 Bag HT
B&W ASW 610 Sub
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2011 kl. 23:25
Super tråd  Clap
 
Min nye OPPO BDP 93-EU bliver leveret i morgen.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
chillihead Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chillihead Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 14:50
Hej

Hvilken e-sata harddisk kan I anbefale til Oppo'en, gerne mellem 1-2Tb.

Mvh
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 10:38
Oplever et handshake problem.
Købte i sin tid en Panny 35 da Oppo ikke kunne snøvle sig færdig og den har gjort det godt.
 
Fik min 93 i Torsdags og efter at have kæmpet mig igennem indpakningen var der liv. sådan da.
Efter at have kørt igennem easy-setup kom jeg den første film i skuffen (Startrek) og efter det vanlige load var skærmen stadig blank... No signal
Manual tid; fik mistanke til "TV system" indstillingen; stod til "PAL", ændrede den til "Multi-system"  og der var billede igen.
Nå ville lige se hvor hurtig load er så ud med skuffen og gang i stopuret.
Intet billede igen!!! wtf
I manualen så jeg at man kan trykke på "P/N" knappen i 5 sek og så vil afspiller snakke med forstærker og finde korrekt indstilling. Det virker. Den viser kort i display hvilket format den skifter til og der er billed igen. Det "sjove" er så at næste gang jeg loader "Startrek" og trykker på knappen så er det lidt tilfældigt hvilken af de 3 der bliver valgt (PAL/NTSC/Multi-system); men der kommer altid billed på igen.
 
Har også prøvet med "Zulu" og det er samme problematik. Valgte den da der bare er en simpel menu uden gejl.
 
Nogen forslag inden jeg kontakter Oppo?!
 
Min 93 kom med seneste firmware.
 
Mit setup Oppo 93 -> HDMI -> Onkyo 875 -> HDMI -> Mitsu 6000
CSN opdaterede min 875 i sin tid og jeg har ikke tidligere haft knas i mit setup.
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 12:38
Ser ud til at jeg ikke er alene. Fik tygget lidt på avsforum tråden og på siderne 300-303 taler soundlight, Fatawan og SaxCatz om knas mad Onkyo.
Men fandt lidt tips, så tror lige jeg vil prøve HDMI2 før jeg kontakter Oppo
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 18:08
Svar fra Oppo:
 
You will likely need to wait for the next firmware release. What is happening is the player is muting the HDMI output even though HDCP has been properly decoded.

The best solution at the moment is to use HDMI 1 direct to the television for video then using HDMI 2 to your receiver for audio.
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 09:36
Altsammen gode sager; jeg satser på 10. og det vil da også være rart om der kom lidt funktionalitet på internet siden ... altså i EU udgaven

Redigeret af slate - 12-Juni-2011 kl. 09:37
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 13:29
Så er beta versionen klar til EU modellen.
 
 
Release date: 14-06-2011

Category: Public Beta Release


Main Version: BDP9xEU-50-0608
Loader Version: CN0900
Sub Version: MCU93-09-0218 (BDP-93EU)
Sub Version: MCU95-08-0218 (BDP-95EU)

Note: This release is still a beta test version, not an official release. Use it only if you would like to experiment with the new features and improvements. There is a very small chance of the new features and improvements not working properly. If that happens, please report any issues to us.

This version is designed for the OPPO BDP-93EU and BDP-95EU Blu-ray Disc players. Compared to the previous official version BDP9xEU-42-0323, the major changes included in this version are:

1. Upgrade the Blu-ray loader firmware (CN0900), which can read discs more quietly, smoothly and accurately with improved error detection.
2. Add a new option for "Output Volume" in the set-up menu (Set-up -> Audio Processing -> Output Volume). You can either enable or disable volume control for the analogue audio output. When "Output Volume" is set to "Fixed", the player outputs a fixed volume level that is the same as the volume control set to 100. When “Output Volume” is set to “Variable”, the analogue output volume can be controlled by the remote "VOL +/-" buttons. By default in EU firmware the volume control on the player is disabled to avoid accidentally reducing the player's output level.
3. Add the "direct play" support for DVD-A discs. Once the disc loading is done, you can directly press the STOP followed by the PLAY buttons on the remote to start the playback. This feature is useful for customers who do not use a video monitor while playing audio discs.
4. Added ID-Tag support for APE and FLAC files. Now these formats will show Title, Artist, Album and Genre on screen when played back at the Home Menu. Embedded Album Art is also supported for FLAC files.
5. Added OGG and OGM Vorbis media support. For OGG, the channel number is limited up to 2 and the sample rate is limited up to 96KHz.
6. Improve BD-Live connectivity. For example, "MovieIQ" will now properly connect and download additional media on selected Sony Pictures Blu-ray titles.
7. Improve DLNA performance, which includes faster indexing and more reliable media playback, and added additional DLNA server support.
8. Improve HDMI compatibility with some A/V receivers and televisions.
9. Add support for Polish subtitles.
10. Add multi-languages to player user interface. German, French, Spanish, Italian, Swedish, Dutch and Chinese.
11. Improve the general disc compatibility based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

All features and improvements of the previous firmware are also included in this version.



Redigeret af kanvas - 14-Juni-2011 kl. 14:35
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 22:43
Den nye beta ser ud til at have fjernet mit handshake problemHug
 
edit: Dermed kunne jeg få testet load hastigheden i forhold til min gamle Panasonic 35.
 
Startrek fra skuffen kører ind til man når sprogvalgs menuen, gik fra 80 sek til 39 sek


Redigeret af slate - 20-Juni-2011 kl. 18:12
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Biojensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2011 kl. 10:09
Vil høre om andre har problemer med at få Oppo`en til at skifte region på blu-ray.
 
Da jeg fik afspilleren virkede det fint, men efter den blev opdateret med Beta firmwaren der kom den 14 juni er det ikke længere muligt at skifte region på blu-ray er der nogle som har samme problemConfused
 
 
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2011 kl. 10:22
Hvis det problem er generelt, så vil det rejse et meget stort problem næsten overalt, hvor afspilleren er solgt som regionsfri.
 
Prøv at sende en mail til Oppo.UK om dine observationerSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
LeBlodia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeBlodia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 22:48
Er der noget nyt vedr. dette problem ? Jeg har købt mit multiregion kit hos www.bluraychip.dk og har ikke lyst til at opdatere firmware, hvis det medfører at den så ikke længere er regionsfri.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu