recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anthem reciever og processor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anthem reciever og processor

 Besvar Besvar Side  <1 3940414243>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 22:20
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 22:51
p.las
Nu har jeg jo snart 2 subs MK 350er.
Kan se at man ikke skal sætte AVM50v til 2 subs hvis man bruger ARC.
Hvis det er rigtigt forstået, hvad gør man så, køber en SMS fra Velodyne ??
SVP03
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 07:18
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

p.las
Nu har jeg jo snart 2 subs MK 350er.

Kan se at man ikke skal sætte AVM50v til 2 subs hvis man bruger ARC.

Hvis det er rigtigt forstået, hvad gør man så, køber en SMS fra Velodyne ??


....eller en SVS EQ boks. Eller tilslut begge subs til AVM . justere fasen . trim hver enkel sub til at outputte ca 71-72 db ( det bliver tilsammen ca 75 db - ARC justere det bagefter) det er ikke sikkert at det er nødvendigr med boksen.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

p.las
Nu har jeg jo snart 2 subs MK 350er.

Kan se at man ikke skal sætte AVM50v til 2 subs hvis man bruger ARC.

Hvis det er rigtigt forstået, hvad gør man så, køber en SMS fra Velodyne ??


....eller en SVS EQ boks. Eller tilslut begge subs til AVM . justere fasen . trim hver enkel sub til at outputte ca 71-72 db ( det bliver tilsammen ca 75 db - ARC justere det bagefter) det er ikke sikkert at det er nødvendigr med boksen.
Vil du så tilslutte til sub1+2 eller kun sub 1 og så videre fra pass trough fra den ene sub til den anden sub.
Regner med at køre med XLR stik.
Vil du så køre en quick kalibrering på hver sub for at se hvordan det ser ud inden man kører med begge tilsluttet.
SVP03
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

p.las

Nu har jeg jo snart 2 subs MK 350er.


Kan se at man ikke skal sætte AVM50v til 2 subs hvis man bruger ARC.


Hvis det er rigtigt forstået, hvad gør man så, køber en SMS fra Velodyne ??


....eller en SVS EQ boks. Eller tilslut begge subs til AVM . justere fasen . trim hver enkel sub til at outputte ca 71-72 db ( det bliver tilsammen ca 75 db - ARC justere det bagefter) det er ikke sikkert at det er nødvendigr med boksen.

Vil du så tilslutte til sub1+2 eller kun sub 1 og så videre fra pass trough fra den ene sub til den anden sub.
Regner med at køre med XLR stik.

Vil du så køre en quick kalibrering på hver sub for at se hvordan det ser ud inden man kører med begge tilsluttet.




hvis du vil kører balanceret, vil jeg kører 1-2 ind i processoren. efter du har trimmet subberne til 71 db hver , vil jeg enkelvis sætte fasen. der er noget inde i ARC der hedder Quick meassure, hvor du kan måle frekvensresponsen in real time. så kan du også se hvordan de performer som een enhed bagefter.
jeg bruger svs boksen . Men det er nok mere fordi jeg havde den i forvejen.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 16:33
Ok, vender sikkert tilbage når det bliver tiden til den endelige justering.
SVP03
Til top
Martin Pedersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-August-2008
Sted: 7160, Denmark
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 08:19
Hvad er status på Anthem MRX 300, 500, 700? Har de fået rettet fejlne og virker det hele bare eller skal købe noget andet i stedet? Kigger nemlig lidt på en Anthem receiver.
Til top
Brumme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brumme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 08:38
HejMartin

Har ikke nogen problemer med min MRX 500. Har opdateret hver gang der er kommet en ny(ca en ny update hver anden måned). Hvis der er noget specielt du vil spørge om, så fyr løs.

Her kan du se de seneste firmware updates:

CHANGE LIST

v50.19 main update:

1.  Sudden loss or corruption of audio issue resolved.
2.  Subwoofer level in manual level calibration menu fixed.
3.  A certain US satellite receiver can have an issue when playing 3D while connected through an AVR (any brand).  Although the satellite publicly acknowledged that it is their issue, we made a change for MRX which may help regardless.
4.  Handshake issue with Mac Mini DVI source - fixed.
5.  Fixed issue where surround-side and surround-back levels were swapped contrary to corresponding values displayed in setup menu.


v50.12 main update:

1.  Added HDMI CEC - see manual dated 2011-08-08 or later on back cover.
2.  For serial commands, inter-character timeout has been increased to 2 seconds.  Note that if command is sent while MRX is in standby, it is considered MCU wake-up and next command must be sent within 20s.
3.  (MRX 700 120V only) With TT? serial command, AM station data was not being sent - fixed.
4.  Fixes for various operational problems reported by users.

MRX 500/700 v50.04 main update (MRX 300 v50.01):

1.  3D capability according to HDMI v1.4a specification.
2.  More serial commands - see .xls file in download.


Allan
Samsung UE46F8005
Oppo BD 83
Anthem MRX 500
Densen B200
Rega Saturn
Squeezebox Touch
Rega RP 8
WD TV Live Hub
Audio Magic ST1 Mk II
Audiovector C Sub
Audiovector C Super Center
Audiovector M1 Super
Til top
Martin Pedersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-August-2008
Sted: 7160, Denmark
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 09:07

Oprindeligt skrevet af Brumme Brumme skrev:

HejMartin

Har ikke nogen problemer med min MRX 500. Har opdateret hver gang der er kommet en ny(ca en ny update hver anden måned). Hvis der er noget specielt du vil spørge om, så fyr løs.

Her kan du se de seneste firmware updates:

CHANGE LIST

v50.19 main update:

1.  Sudden loss or corruption of audio issue resolved.
2.  Subwoofer level in manual level calibration menu fixed.
3.  A certain US satellite receiver can have an issue when playing 3D while connected through an AVR (any brand).  Although the satellite publicly acknowledged that it is their issue, we made a change for MRX which may help regardless.
4.  Handshake issue with Mac Mini DVI source - fixed.
5.  Fixed issue where surround-side and surround-back levels were swapped contrary to corresponding values displayed in setup menu.


v50.12 main update:

1.  Added HDMI CEC - see manual dated 2011-08-08 or later on back cover.
2.  For serial commands, inter-character timeout has been increased to 2 seconds.  Note that if command is sent while MRX is in standby, it is considered MCU wake-up and next command must be sent within 20s.
3.  (MRX 700 120V only) With TT? serial command, AM station data was not being sent - fixed.
4.  Fixes for various operational problems reported by users.

MRX 500/700 v50.04 main update (MRX 300 v50.01):

1.  3D capability according to HDMI v1.4a specification.
2.  More serial commands - see .xls file in download.


Allan

Har læst hele tråden igennem, så tænker på problemerne med DTS HD hvor den sænker fronthøjtalerne 3db f.eks. og det med at den kunne lave passthrough output i 24fps, eller den med "at MRX-modellerne ikke har processorkræft nok til at lave PLIIx samtidig med DTS 5.1 materiale"? Var det en and?

Virker HDMI CEC?
Til top
Brumme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brumme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 11:33
Hej Martin

Vil tro at gennem deres firmwareupdates, at de fleste problemer er løst. Hvis ikke, kan man skrive direkte til Anthem og de kikker på sagen.

Her mit bud på dine spørgsmål:

DTS-HD: Jeg kan ikke høre nogen forskel på lydniveauet når jeg skifter mellem DTS-HD og LPCM 2.0 stereo.

Passthrough: Min sender alt igennem som jeg vælger fra min Oppo, både Region A-B og 1-2.

MRX processorkraft: Har ikke prøvet at køre begge, da det ikke har været nødvendigt. Her vil jeg nok spørge i et forum ala http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1289533

HDMI CEC: Denne funktion kan slås til og fra- Har ikke brugt det.

Er meget glad for min. Du må gerne komme og få en "lytter" hvis du har lyst.

Allan
Samsung UE46F8005
Oppo BD 83
Anthem MRX 500
Densen B200
Rega Saturn
Squeezebox Touch
Rega RP 8
WD TV Live Hub
Audio Magic ST1 Mk II
Audiovector C Sub
Audiovector C Super Center
Audiovector M1 Super
Til top
Martin Pedersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-August-2008
Sted: 7160, Denmark
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 11:45
Hvor bor du?
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 12:06
Jeg er utrolig glad for min. Den fungere bare og lyden er detaljeret. Det eneste problem jeg har oplevet og har faktisk ikke testet det efter den seneste software. Det var at når jeg så en film og skiftede mellem at have sub på og ikke have på. Så var det lige som at trække en tæppe over højttalerne samt lyd Niveauet også når jeg slog subwooferen til.Otto og jeg fandt ud af at det lagde i den opdatering den havde den gang som var skyld idet. Fordi vi tog en helt ny receiver med en endnu ældre opdatering og det var der ikke noget. Så opdaterede vi den seneste opdatering og så skete det igen. Og havde helt glemt problemet : ) hehe. Må jeg lige teste.
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3940414243>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu