recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anthem reciever og processor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anthem reciever og processor

 Besvar Besvar Side  123 43>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anthem reciever og processor
    Sendt: 01-Februar-2011 kl. 22:48
For dem der ikke har opdaget det endnu, er der kommet nyt mærke til salg i Danmark.
Anthem fra Canada har en række produkter.
Det mest relevante lige nu er deres reciever serie bestående af 3 stk. 7.1 med hdmi 1.4 Det er
MRX 300
MRX 500
MRX 700
Lige nu skulle de kunne høres hos Tapeconnection i Århus og KT radio Vesterbrogade.
Et godt alternativ til Onkyo, Denon, Pioneer m. fl.
 
Desuden har de også en noget dyrere processor AVM 50v, som der er nogen herinde der allerede har fået leveret. http://www.anthemav.com/products/anthem/a-v-processor/avm-50v-2
Både denne og recieverne er blevet positivt modtaget af både forhandlere og ejere.
Specielt skal fremhæves der ARC rumkorrektion, der følger med alle 4 produkter (rettet).
Derudover har de en hel række af effekttrin. Kopi projektor der ligner JVCs. m.m.
Men spændende alternativ.
 


Redigeret af SVP03 - 01-Februar-2011 kl. 22:56
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 15:39
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 16:01
Jamen jeg ser frem til at møde dig inden længe Otto! Wink *host* MRX 500 *host*
 
Anmeldelsen gør ventetiden til en hår nød at knække..


Redigeret af Therien - 07-Februar-2011 kl. 16:28
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 23:22
 lidt om RUM EQ
 


Redigeret af sani - 11-Februar-2011 kl. 00:17
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

interesent læsning
Ja, konklusionen er hvis ikke til at ta fejl af Smile
 
Citat:
 
Conclusions

ARC is a very scary product.  If you are one of those who insists on having the best sound, and you experience ARC, especially if you can do so with your existing system, one of two things will happen:  Either you will buy a D2 with ARC, or you will stop listening to your existing system knowing just how much better it would be with ARC.

Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 00:21

i vores nybygede hus har vi mega træls akustik  ,høj til loftet/kip ,gips osv... så der kan være at ARC kune være løsning...   Wink

Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 00:39

Hmm.. Spørgsmål: Kan man bi-ampe zone2/surround til fronterne?

Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

i vores nybygede hus har vi mega træls akustik  ,høj til loftet/kip ,gips osv... så der kan være at ARC kune være løsning...   Wink



som udgangspunkt anbefaler Anthem at man kun korrigere op til 5Khz, men de skriver dog at man kan eksperimentere. men det er lidt sjov med den korrektion, lyden er den samme, bare uden de uheldige tendenser. Eks min center...den står inde i et skab, med skabe på til højre og venste som er åbent. det vil påvirke lyden i en pæn grad. selve skabet hvor centeren er i har jeg fyldt op med skum . men det er meget tydeligt at med ARC frakoplet bliver stemmerne ligesom "råbt" ud af højtaleren. med det samme man kopler ARC til forsvinder den uheldige tendens, men det er uden at lyden bliver lysere eller mørkere. jeg har efterfølgende valgt at skaffe mig et nyt møbel, hvor centeren kan stå oven på .
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 07:43
Har lige fået oplyst at Anthem ikke kommer i sølv mere, så sort er eneste mulighed.
Til gengæld får jeg så min primo uge 8.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Hmm.. Spørgsmål: Kan man bi-ampe zone2/surround til fronterne?

 
RETTELSE: Der er IKKE Bi-amp funktion på MRX 3/5/700.


Redigeret af Otto J - 01-April-2011 kl. 14:00
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:


Hmm.. Spørgsmål: Kan man bi-ampe zone2/surround til fronterne?


 

Ja.
Skal nok så lige præciseres at det så kun er 5,1.
Der er kun 7 effekttrin i dem.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:


som udgangspunkt anbefaler Anthem at man kun korrigere op til 5Khz, men de skriver dog at man kan eksperimentere. .
 
Det skal siges at dette kun gælder processorerne, i receiverne kan man kun vælge op til 5 kHz. Det er et udslag af at receivere og processorer har lidt forskellig målgruppe - i receiverne forsøger man at give en vis fleksibilitet, uden at give brugeren mulighed for at gøre for meget direkte galt. Mange brugere vil antage at "den skal da bare have fuld skrue", og indstille det til 20 kHz uden at forstå faldgruberne. Og så har de nok også generelt ment at der trods alt skal være lidt incitament til at forsvare prisforskellen...
 
Med dét forbehold at jeg er forhandler, så man selv må vurdere lødigheden af mine udsagn, så er jeg meget imponeret over ARC. Jeg har indtil nu været nærmest kategorisk modstander af rumkorrektion, især over 200 Hz - af den simple årsag at jeg ikke har hørt systemer der IKKE samtidig med at hjælpe på nogle ulemper, har indført nogle nye, mindst lige så væsentlige ulemper. Det interessante ved ARC er sådan set ikke så meget hvad den kan gøre ved lyden, det er dét den IKKE gør ved lyden. Jeg oplever ikke noget tab af dynamik eller rumfornemmelse _overhovedet_, når jeg slår ARC til. Det har jeg gjort på _alle_ rumkorrektioner jeg har hørt til dato (minus dem der kun agerer i bas-området). Det er ikke nødvendigvis en "aha-oplevelse" for alle, for essensen er at ARC kun reagerer hvis der er noget reelt at reagere på. I et godt rum piller det meget lidt ved lyden - præcist som det skal være. Det er ikke lavet til at gøre det nemt at A/B demonstrere effekten, det er lavet til at levere bedst muligt slutresultat. I et godt rum, indebærer dét at man ikke piller for meget. Nænsomt nok til at være vellydende, men aggressiv nok til at være effektiv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu