recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anthem reciever og processor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anthem reciever og processor

 Besvar Besvar Side  <1 3738394041 43>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 15:00
Hvorfor har du også valgt at gøre det? Det virker som en meget underlig løsning i mine øjne.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Er igang med at snakke med Interceptor som er importør af Anthem i Danmark.
Jeg køre med en y-splitter ind i subwooferen, så den både bruger indput og LFE indgangene samtidig. Det mistænker han? Så det jeg skal lige have prøvet i aften. : )
Hvorfor dælen gør du det. 
Ved Y-split mister man vist 3 eller 6 db.
Desuden må du da aldrig køre en Y-split ind i 2 indgang på sub.
De er beregnet til aux ud højre/venstre hvis du ikke har lfe ud på din reciever.
Så ud med det ene stik og noget tape på.
SVP03
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Er igang med at snakke med Interceptor som er importør af Anthem i Danmark.
Jeg køre med en y-splitter ind i subwooferen, så den både bruger indput og LFE indgangene samtidig. Det mistænker han? Så det jeg skal lige have prøvet i aften. : )
Hvorfor dælen gør du det. 
Ved Y-split mister man vist 3 eller 6 db.
Desuden må du da aldrig køre en Y-split ind i 2 indgang på sub.
De er beregnet til aux ud højre/venstre hvis du ikke har lfe ud på din reciever.
Så ud med det ene stik og noget tape på.

Det er jeg blevet rådet til af Christian fra CSN-teknik. Han siger at det råder Velodyne folk til. Da hvis du kun bruger LFE indgangen, er det ikke altid at Auto tænd/sluk får signal nok ved lav volume.

Da det er første gang jeg køber en subwoofer, følger jeg selvfølgelig de råd jeg får.
Men jeg vil da hjem og prøve at køre kun LFE indgangen Smile
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 16:13
Der skulle ikke gerne ske noget ved at bruge et Y-kabel på den måde.
Hvad skulle problemet helt konkret være ???
 
Det virker dog som en nødløsning set i forhold til at Velodyne kunne have valgt et udstyre subben med en trigger i stedet. Det er ikke ligefrem den billigste man kan få. Jeg havde samme problemstilling med min XTZ sub, da jeg havde den. - Altså at der ikke var signal nok til at holde liv i subben med kun en mono forbindelse til LFE out på recieveren.
 
tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 05-September-2011 kl. 16:58
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 16:25
Jeg vil lige sige, at jeg også kører med y-kabel til min sub - og også til min daværende Anthem, og uden forskel i volumen mellem film og stereoSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Er igang med at snakke med Interceptor som er importør af Anthem i Danmark.
Jeg køre med en y-splitter ind i subwooferen, så den både bruger indput og LFE indgangene samtidig. Det mistænker han? Så det jeg skal lige have prøvet i aften. : )
Hvorfor dælen gør du det. 
Ved Y-split mister man vist 3 eller 6 db.
Desuden må du da aldrig køre en Y-split ind i 2 indgang på sub.
De er beregnet til aux ud højre/venstre hvis du ikke har lfe ud på din reciever.
Så ud med det ene stik og noget tape på.

Det er jeg blevet rådet til af Christian fra CSN-teknik. Han siger at det råder Velodyne folk til. Da hvis du kun bruger LFE indgangen, er det ikke altid at Auto tænd/sluk får signal nok ved lav volume.

Da det er første gang jeg køber en subwoofer, følger jeg selvfølgelig de råd jeg får.
Men jeg vil da hjem og prøve at køre kun LFE indgangen Smile
Køb da et trigger kabel, så er det problem løst.
Hvis du har problemer med følsomheden på auto skruer du bare ned bag på subben,
men recieveren må ikke kalibrere til mere end +6 db hvis du spørger mig. Ellers må du skrue lidt op igen.
Start med at sætte volumen bag på sub til 40% ca.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg vil lige sige, at jeg også kører med y-kabel til min sub - og også til min daværende Anthem, og uden forskel i volumen mellem film og stereoSmile
Kan ikke lige huske den tekniske forklaring på det med Y-split. Men er der ikke noget med de 3 db lavere, men det burde jo ikke have betydning i praksis.
Men som sagt, hvorfor dele et mono signal ud på 2, når som i selv skriver kan trække et trigger kabel, så en den jo kun tændt når receiver er tændt. Jeg kan forstå det hvis man ikke har trigger på sub eller receiver, men ellers er det da dårlig rådgivning.
SVP03
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Men jeg vil da hjem og prøve at køre kun LFE indgangen Smile

Det sagde hun også igår..  Embarrassed

Jeg køre uden y-splitter, og jeg har aldrig nogensinde oplevet at sub'en ikke tænder på alt andet end - ja - mute.


Redigeret af Therien - 05-September-2011 kl. 16:48
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 17:58
Jeg ved ikke rigtigt. Jeg fik en y-splitter med fra CSN-Teknik, da jeg købte min første Sub herfra. Jeg er så ikke den, som sætter mig ned og undersøger hvorvidt det er en ringe løsning med en y-splitter, når det er CSN-Teknik der kommer med kabletSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ved ikke rigtigt. Jeg fik en y-splitter med fra CSN-Teknik, da jeg købte min første Sub herfra. Jeg er så ikke den, som sætter mig ned og undersøger hvorvidt det er en ringe løsning med en y-splitter, når det er CSN-Teknik der kommer med kabletSmile

Alt respekt for Christian, men hans generelle kabel mani er ikke noget for en ingeniør som mig.
Men det nytter jo ikke at sige til en der har rigeligt af det han sælger :-)
Det var faktisk grunden til han første gang blev fravalgt som leverandør. Jeg tror ikke på alt det kabel gejl, og så må msn altså fatte at det ikke er det man skal prøve at sælge til mig.
Nu ved vi hvad du har, så i min verden burde han have solgt dig et trigger kabel i stedet for y.split.
SVP03
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 18:54
@SVP03, og mange af jer ved også hvor jeg borLOL  jo - det er som bekendt smag og behag omkring kabler - men de ting som Christian har leveret og foreslået mig, fungere bare super, så jeg er bestemt ikke utilfreds  - eller ønsker mig noget andetSmile 

Redigeret af Hother - 05-September-2011 kl. 18:56
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 19:06
Du har vist også en 230 v stikdåse af den dyre type, hvis jeg husker rigtigt.
Har du tænkt på hvordan el installationerne ser ud i resten af ejendommen
SVP03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3738394041 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu