recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Meget pixelering på boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMeget pixelering på boxer

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
jimdavisjr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2009
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Emne: Meget pixelering på boxer
    Sendt: 09-Februar-2011 kl. 22:54
ja men med kanalen kan du tvinge modtageren til en bestemt sende mast, Varde MUX1 er kanal 30 Videbæk er kanal 40 osv
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 19:38
 
 Alle sendere inden for samme Region sender de enkelte MUX på samme frekvens. (SFN).


Redigeret af Radiomanden - 09-Februar-2011 kl. 19:39
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jimdavisjr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2009
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 19:30
det er slet ikke sikkert at dit TV modtager den rigtige sender, derfor kan du indtaste de rigtige kanaler manuelt for hver MUX ( 1, 2 ,3 ,4 osv) jeg har selv haft problemer med at min modtager valgte en svagere sender end den jeg ville havde valgt.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 16:26
Og her for føje spot til skade. Hvorledes en sådan antenne som en slags moderne mirakel, da vil reflekterede og andre signaler fra "Forkerte vinkler", disse vil altid komme i samme fase, således de vil forstærke det ønskede signal.
Hvor blåøjet kan nogen blive.
 
Undersøgelser og andre ting foretagne på Radiokæde forbindelser, for ej glemme en forbindelse mellem Køge og København, henover Køge bugt. Men denne slags Radio eller fysiklove gælder måske ikke for de udvalgte, her funker tingene bare.  De gør det bare ikke overalt. Big smile


Redigeret af moho - 09-Februar-2011 kl. 16:28
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 15:48
Ifølge Wiki er det sådan her det hænger sammen:

Et objekt er i den vandrette eller horisontale position, når den er stillet i "venstre-højre" retningen og dermed parallelt med horisonten.

Hvilket betyder at en Yagi antennes tværpinde skal være vandret mod den pågældende sender. De lodretter polarisernger benyttes kun ved hjælpesendere 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 15:09
Nej for Vandret er Vertikalt og Lodret er Horisontalt, og det er ikke uvæsenligt om man bruger det ene eller det andet, dog er det lige meget hvis ens antenne står opført som cirkulær.
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 14:54
Overså at det var Varde senderen, men det er det samme
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 14:53
Ifølge Digi-TV: http://digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/frekvenser.asp skal antennen i Viborg være vandret og dermed HORISONtalt, altså - og ikke |
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 13:55
- Viborg du skal vende dit antennepanel oprejst i stående stilling, det vil jeg gå ud fra er i Horisontal polaritet, skal den derimod modtage Vertikalt skal den ligge ned retangulært (ret mig endelig andre hvis jeg tager fejl)
 
- Og da du står og skal bruge en Horisontal modtagelse skal du vende dit panel i stående stilling ret mod den sender du ønsker (giver det for kraftig modtagelse så kan du vende dit panel 45 grader, så formindsker du modtagelsen med 10 dB alternativt find et trimpotmeter inde i panelet hvor forstærkningen kan justeres)
 
MoHo den du har set med de 45 graders antenner kunne tyde på at de har sat en antenne til at modtage noget der minder om Cirkulært (altså med -10 dB forringelse af både Horisontal og Vertikal modtagelse)


Redigeret af mhv_omjk - 09-Februar-2011 kl. 14:05
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 10:23
 
 Beslaget der medfølger er beregnet til at den kan monteres på begge måder. Enten skruet fast på et sternbræt, eller mastmonteret.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 23:43
Radiomanden: Nu spørger jeg sikkert meget dumt. Men i og med at jeg nu skal have antennen mont. vandret, gir det mig lidt spørgsmål. Før stod den lodret (og går ud fra antennen modtager signal bedst på forsiden af den??) Hvordan mont jeg den bedst vandret så? Skal den ligges helt vandret med toppen af antennen mod varde senderen, og frontet op ad? Kunne også ligge den ned til siden med fronten mod nord/varde...
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Viborg Viborg skrev:

Ok. Men det er jeg stadig ikke helt med på hvad betyder? Håber du lige kan bære over med mig. Er det noget med hvordan antennen skal sidde??

Hvorledes antenne skal sidde i forhold til V eller H, Vertikal eller Horisontal.
Når fabrikanten ikke har tydeliggjort dette mere end det nu er sket, dette siger mig mere om hvor ringe noget er, det fortæller intet positivt. Hvilke andre skjulte mangler vil der da ikke dukke frem? 
Jeg har set et billede af en Bombefly fra Anden verdenskrig med to antenner skråt ud fra hver side, og vertikal polariseret (VHF antenne kanal 8 eller 200MHz..
 
Og lige hvor kan man læse om, at årsagen til den vandrette polarisering skyldes mindre følsomhed for elekstriske støj impulser, end når det er vertikal polarisering.


Redigeret af moho - 08-Februar-2011 kl. 11:35
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu