recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Meget pixelering på boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMeget pixelering på boxer

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 21:14
Kan se at omtalte antenne DA 6000 har indbygget forstærker på +20 dB. Kunne det ikke tænkes at signalet herved let kan overstyres hvilket også kan give pixeleringer ?
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 12:23
Viborg
 
Den der antenne strider imod alt hvad jeg forstår, hvis man vil modtage noget som helst! Dog vil jeg medgive at samme Maxim DA 6000 hos nogen virker Ok endda fremragende; da vil den hos en del andre aldrig komme til at virke.
Udtrykket hos nogen kan udtrykkes i %, men dette kræver ligesom noget talmateriale. Mon forbrugerbladet Tænk har været "Omkring samme antenne"? eller antenne type.


Redigeret af moho - 07-Februar-2011 kl. 12:27
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 21:20
Radionmanden: Det var egentlig rart at vide.. Tager ned til min lokale el pusher, og får købt noget ordenlig kabel og stik. Har lge fået anskaffet mig et gps kompas til mobilen, så kan jeg da prøve med det..
Modtagerens region: Syd
Bedste sender: Varde (Syd), kompasretning 4 grader (afstand 25.3 km)
Alternativ sender: Åbenrå (Syd), kompasretning 139 grader (afstand 58.5 km)
 
nesager: De frekvenser. Er det noget jeg kan bruge til noget?
 
Får lavet en ekstra høj holder til min antenne imorgen. Hvis det stadig ikke gir bonus, med nyt kabel, korrekt pejling, osv.. må jeg vel finder alternativer.. Så mangler jeg bare lidt foreslag, hvis det kommer sig dertil..
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 21:33
 
 " De frekvenser. Er det noget jeg kan bruge til noget? "

Du kan se hvilken om senderen sender enten vandret eller med lodret polaritet.

Mvh.


Redigeret af nesager - 07-Februar-2011 kl. 21:34
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 21:38

Ok. Men det er jeg stadig ikke helt med på hvad betyder? Håber du lige kan bære over med mig. Er det noget med hvordan antennen skal sidde??

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 22:42
" Er det noget med hvordan antennen skal sidde?? "

Lige præsis,ved dog ikke om det har nogen betydning for den antenne du bruger.

Mvh.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 08:09
 
 Varde har H Pol og det samme har Åbenrå. Så derfor skal antennen ligge ned.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Viborg Viborg skrev:

Ok. Men det er jeg stadig ikke helt med på hvad betyder? Håber du lige kan bære over med mig. Er det noget med hvordan antennen skal sidde??

Hvorledes antenne skal sidde i forhold til V eller H, Vertikal eller Horisontal.
Når fabrikanten ikke har tydeliggjort dette mere end det nu er sket, dette siger mig mere om hvor ringe noget er, det fortæller intet positivt. Hvilke andre skjulte mangler vil der da ikke dukke frem? 
Jeg har set et billede af en Bombefly fra Anden verdenskrig med to antenner skråt ud fra hver side, og vertikal polariseret (VHF antenne kanal 8 eller 200MHz..
 
Og lige hvor kan man læse om, at årsagen til den vandrette polarisering skyldes mindre følsomhed for elekstriske støj impulser, end når det er vertikal polarisering.


Redigeret af moho - 08-Februar-2011 kl. 11:35
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 23:43
Radiomanden: Nu spørger jeg sikkert meget dumt. Men i og med at jeg nu skal have antennen mont. vandret, gir det mig lidt spørgsmål. Før stod den lodret (og går ud fra antennen modtager signal bedst på forsiden af den??) Hvordan mont jeg den bedst vandret så? Skal den ligges helt vandret med toppen af antennen mod varde senderen, og frontet op ad? Kunne også ligge den ned til siden med fronten mod nord/varde...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 10:23
 
 Beslaget der medfølger er beregnet til at den kan monteres på begge måder. Enten skruet fast på et sternbræt, eller mastmonteret.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 13:55
- Viborg du skal vende dit antennepanel oprejst i stående stilling, det vil jeg gå ud fra er i Horisontal polaritet, skal den derimod modtage Vertikalt skal den ligge ned retangulært (ret mig endelig andre hvis jeg tager fejl)
 
- Og da du står og skal bruge en Horisontal modtagelse skal du vende dit panel i stående stilling ret mod den sender du ønsker (giver det for kraftig modtagelse så kan du vende dit panel 45 grader, så formindsker du modtagelsen med 10 dB alternativt find et trimpotmeter inde i panelet hvor forstærkningen kan justeres)
 
MoHo den du har set med de 45 graders antenner kunne tyde på at de har sat en antenne til at modtage noget der minder om Cirkulært (altså med -10 dB forringelse af både Horisontal og Vertikal modtagelse)


Redigeret af mhv_omjk - 09-Februar-2011 kl. 14:05
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 14:53
Ifølge Digi-TV: http://digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/frekvenser.asp skal antennen i Viborg være vandret og dermed HORISONtalt, altså - og ikke |
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu