recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EGP grabber virker ikke så godt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEGP grabber virker ikke så godt

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fischerben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Emne: EGP grabber virker ikke så godt
    Sendt: 07-Februar-2011 kl. 16:28
hej

kører med MP og har lige købet et nyt DVB-C kort, det virker sådan set fint nok, men kan ikke få den til at grabbe EGP ordenligt, der er mange huller og nogle gange er der slet ikke nogen guide, eller kun for et par timer. har set en anden tråd her inde med det samme problem, men hjalp ikke mig. 

Nogen forslag hvad man kan prøve.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 18:34
Du kan prøve at forklare hvordan du forsøger at grabbe epg - er det via DVB strømmen, eller over internet ? hvem er din tv udbyder ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 19:35
Forslag der med garanti virker:

http://drepg.zzl.org/
Til top
fischerben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 00:10
Stefanb: okay tak, det vil jeg bruge som plan b 
vil godt have mp skal kunne virke :)

men jeg har yousee og bruger mp's Grabber i configuration, har bare sat kryds ved de kanaler der skulle hentes EGP for, og så har jeg sat kryds i at den skal gøre det når den er "idle",  har jeg ikke gjort?
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af fischerben fischerben skrev:

Stefanb: okay tak, det vil jeg bruge som plan b 
vil godt have mp skal kunne virke :)

men jeg har yousee og bruger mp's Grabber i configuration, har bare sat kryds ved de kanaler der skulle hentes EGP for, og så har jeg sat kryds i at den skal gøre det når den er "idle",  har jeg ikke gjort?
Jeg har engang prøvet det samme med Yousee og det kom aldrig rigtig til at fungere med dvb epg. Men derimod imod med dr epg ripper så tvinger man den til at importere epgen og det tager højst 5 min at hente epg for alle kanaler med dr epg ripper og et par minutter at importere tvguide.xml filen med xmltv plugin. Og det hele sker af sig selv.
Til top
fischerben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 16:59
prøvede at hente det der og sætte det op og fulgte guiden men

kunne ikke finde denne fil Open "channels-tv.xml" in a text editor and uncomment the channels that you need.

og denne kunne den ikke finde da jeg satte den til hvor at filen lå Set the correct path to where the tvguide.xml is stored. Ie. ..\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\xmltv\  
den ligger heller ikke i mappen


Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 17:22
Jeg grabber selv fra dr.dk, men man skal være opmærksom på at hverken data fra dr.dk eller f.eks ontv.dk er særligt godt opdaterede når det gælder ændringer fra TV2.
 
Derfor har jeg valgt at nuppe DVB EPG'en til TV2 og så xmltv data til resten af programmerne.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 08:50
Jeg oplever at ONTV har forbedret sig væsenligt gennem det sidste stykke tid
 og jeg har ingen problem med Tv2.
Nu har de også indført xml_ns code i deres xmltv feed, så sæson og episode opgivelserne bliver opgivet korrekt til at programere optagelser efter og ikke kun vises "on screen".
.....
Til top
fischerben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 09:25
kunne godt være jeg skulle prøve det der ONTV, opretter man så bare en bruger og så skriver deres code ned i MP config?
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af fischerben fischerben skrev:

kunne godt være jeg skulle prøve det der ONTV, opretter man så bare en bruger og så skriver deres code ned i MP config?
 
 
Ja.
Fra anden tråd her på recordere.
så er det bare at aktivere xmltv i TVserver. Der er et tab hvor du kan indtaste dit Ontv.dk link, og sætte den til at downloade automatisk. Dette fungerer fint.
 
 
.....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Jeg oplever at ONTV har forbedret sig væsenligt gennem det sidste stykke tid
 og jeg har ingen problem med Tv2.
Nu har de også indført xml_ns code i deres xmltv feed, så sæson og episode opgivelserne bliver opgivet korrekt til at programere optagelser efter og ikke kun vises "on screen".
 
Det er ca. 14 dage siden, at jeg droppede EPG til tv2 fra dr.dk - og her havde ontv.dk nøjagtig samme forkerte info som dr.dk, så det handler nok mere om de aftaler, diverse sites har med TV2 om en opdatering af data.
 
Faktisk har jeg været igang med et lille sammenligningsværktøj, hvor jeg bruger xmltv data fra henholdsvis DVB strømmen(kun fra DVB-T mux1 og mux2 indtil videre), ontv.dk, samt dr.dk - måske der er nogen der kunne være interesseret i en lille "alarm" ved diverse forskelle Smile
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Jeg oplever at ONTV har forbedret sig væsenligt gennem det sidste stykke tid
 og jeg har ingen problem med Tv2.
Nu har de også indført xml_ns code i deres xmltv feed, så sæson og episode opgivelserne bliver opgivet korrekt til at programere optagelser efter og ikke kun vises "on screen".
 
Det er ca. 14 dage siden, at jeg droppede EPG til tv2 fra dr.dk - og her havde ontv.dk nøjagtig samme forkerte info som dr.dk, så det handler nok mere om de aftaler, diverse sites har med TV2 om en opdatering af data.
 
Faktisk har jeg været igang med et lille sammenligningsværktøj, hvor jeg bruger xmltv data fra henholdsvis DVB strømmen(kun fra DVB-T mux1 og mux2 indtil videre), ontv.dk, samt dr.dk - måske der er nogen der kunne være interesseret i en lille "alarm" ved diverse forskelle Smile
 
Du må meget gerne oprette en tråd hvor du viser forskellene.
Hvad siger xmltv data fra ONTV, DR.DK og DVB-T - samt self. hvad TV 2 faktisk sendte.

Spørgsmål:
Dit setup opdatere det hele EPG'en hver gang eller tilføjere det bare de nye data i enden uden at opdatere de gamle data?
Jeg har hørt om setup hvor det sker.
Så hvis TV2 står til at om 9 dage til at sende f.eks. fodbold og de så 2 dage før aflyser og XMLTV data'erne bliver ændret - vil dit setup så fange det om ændre din EPG? 
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu