recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T/C USB Tuner fra Bilka/Føtex
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T/C USB Tuner fra Bilka/Føtex

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Dammeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dammeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 18:21
Hej Jørn
 
Tak for dit forsøg på at hjælpe mig. Jeg tror dog i dette tilfælde at du har overset at jeg benytter Mediaportal TV server applikationen og ikke det medfølgende TotalMedia 3.5 softwareSmile
 
Jeg har i mellemtiden selv løst problemet ved at foretage en ny scanning kun på frekvens 378000 og nu dukkede DR1, TV 2, TV sport m.m. op....så alt virker nuLOL
 
Hilsen
Dammeren 
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Dammeren Dammeren skrev:

Hej Jørn
 
Tak for dit forsøg på at hjælpe mig. Jeg tror dog i dette tilfælde at du har overset at jeg benytter Mediaportal TV server applikationen og ikke det medfølgende TotalMedia 3.5 softwareSmile
 
Jeg har i mellemtiden selv løst problemet ved at foretage en ny scanning kun på frekvens 378000 og nu dukkede DR1, TV 2, TV sport m.m. op....så alt virker nuLOL
 
Hilsen
Dammeren 
Ja, det havde jeg overset. Embarrassed
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
MLS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MLS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 19:42
Måske er der læsere af denne gamle tråd, som kan hjælpe mig:
  
Jeg har smadder med MyGear-USB-tuneren og DVBLink Server hørende til TVSource fra DVBLogic.
 
Jeg har hul igennem med den medfølgende programmel (ArcSoft Totalmedia 3.5), men den vil ikke tune i DVBLink Server.
 
Værtsmaskinen kører Win 7 Pro 32 en, og der er en 2885-Windows-driver ombord fra 2010.
 
Den skal køre sammen med en TerraTec Cinergy tuner, som har kørt fint alene indtil nu, og som i den nye installation fortsat tuner fint.
 
MyGear-tuneren kører fint solo i en DVBLogic-opstilling med Win 7 Pro 64 på en anden maskine.
 
Jeg har været rundt på nettet, men der udbydes - så vidt jeg kan se - ikke en simpel driver. Alle steder skal jeg acceptere noget scanner-programmel og jeg ved ikke hvad.... Og det vil jeg ikke tillade for bare at få én helt specifik driver hjem.
 
Er der nogen forslag til, hvordan jeg kommer videre? 
 
/ML 
 
Til top
jbulow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2011
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbulow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 19:52
Hej ML
 
 
det var lige adressen til en fungerende driver.
 
virker på win7 64bit
 
med venlig hilsen
 
Jens
Til top
MLS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MLS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 20:12
Tak for budet Jens, men.....
 
 
dels fører dit link mig frem til en side med orientalske skrifttegn, og dels så er det jo et 32 bit system, som jeg har problemer med.
 
/ML
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af ML ML skrev:

dels fører dit link mig frem til en side med orientalske skrifttegn, og dels så er det jo et 32 bit system, som jeg har problemer med.
 
Tror de har ændret, det var den jeg har downloadet fra tidligere.
Ny:
Kig i bunden under EM28XX og BDA_082311_UAC, muligvis en nyere version?
 
Ellers har jeg den gamle BDA_UAC_WHQL_082010_Setup.rar
liggende, kører på Win7 32 bit med DVBViewer.
Edit: Den fylder ca. 25MB, så kan vist ikke lige sende som vedhæftet i e-mail.  :oP
 
Mvh JørgenT


Redigeret af JørgenT - 23-Februar-2012 kl. 20:33
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 23:52
Du må IKKE blande forskellige tunerkort baseret på samme chipset, Mygear, Hauppauge HVR930c, og terratec H5, samt  terratec cinegy htc' et eller andet, er alle baseret på empia usb cipsettet.
 
Hvis du kan "overtale" mærkevare kortene til at bruge en std empia driver (fra myear kortet) så kan det køre.
 
 
DU SKAL MODIFICERE INF FILEN FRA MYGER DRIVEREN TIL AT INDEHOLDE  DEVICE ID FRA DIT ANDET KORT, HAPPPAUGE HVR930 HEDDER  usb\vid_2040&pid_1605.
 
Lidt nørdet, men burde virke.
 
jeg har selv en hvr930 liggende, når jeg en dag får lidt computer tid, prøver jeg at blande den ind med  mine mygaer. bruger selv tvsource samt win7 mce.
 
 
mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
MLS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MLS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 00:26
Hej Gigabyte.
Tuneren, som har virket (- og ser ud til at virke i det nye setup), er Terratec Cinergy C PCI HD. Det var ikke helt nemt at få den til at spille til at begynde med, så jeg tvivler på, at jeg kan få dette kort til at køre med en fremmed "discount-driver".
Og du siger altså, at så er projektet dømt til at mislykkes?
 
Har du en reference, hvor jeg kan læse om den problemstilling med umulig blanding, som du påpeger her?
 
Mvh ML
 
PS: Jeg har faktisk 2 stk af PCI-kortene, men der er ikke plads på bundkortet, fordi grafikkortets køler dækker over en ledig PCI-slot.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 08:50
Jeg så ikke at det var pci korttet du havde.
Nej det er kun hvis du har 2 tuner fra forskellige producenter, der er baseret på samme chipset, at der et problemer.
Ang reference, check b.la denn tråd på en af de første sider er der en bruger der prøvede sammen med nogen hvr930c. Det ødelage hans setup.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
jbulow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2011
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbulow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af ML ML skrev:

Hej Gigabyte.
Tuneren, som har virket (- og ser ud til at virke i det nye setup), er Terratec Cinergy C PCI HD. Det var ikke helt nemt at få den til at spille til at begynde med, så jeg tvivler på, at jeg kan få dette kort til at køre med en fremmed "discount-driver".
Og du siger altså, at så er projektet dømt til at mislykkes?
 
Har du en reference, hvor jeg kan læse om den problemstilling med umulig blanding, som du påpeger her?
 
Mvh ML
 
PS: Jeg har faktisk 2 stk af PCI-kortene, men der er ikke plads på bundkortet, fordi grafikkortets køler dækker over en ledig PCI-slot.
 
Hej Ml
 
jeg kører med cinergy c pci... og mygear, det spiller hvis du bruger den nyeste driver til mygear  empia 2885. cinergi c kører med den roiginale driver.
Til top
MLS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MLS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 10:35
Tak for begge foranstående indlæg.
 
Til jbulow: Med dine erfaringer ser det ud til, at jeg kan komme i mål.
 
Lad mig lige præcisere: Jeg har altså en tuner på  PCI-kort, Cinergy og en tuner på USB-stick, MyGear.
Mit system er Win7 Pro 32 bit.
DVBLink Server ser begge tunere. Cinergy giver mig TV-kanaler. MyGear gør ikke.
Du skriver, at den nyeste 2885-driver til MyGear-tuneren kan få den til at fungere.
 
Mine spørgsmål er da:
1: Hvordan/hvorfra får jeg fat i den nyeste driver?
2: Hvis den nedhentede driver ikke er selvinstallerende, hvordan får jeg den så installeret? - altså hvilke Windows-aktioner skal jeg gennemgå?
 
Mvh
ML
Til top
jbulow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2011
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbulow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 11:59

Hej Ml

 

hvis du smider din mail her, skal jeg sende driveren til dig

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu