recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer bas forsvundet!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSubwoofer bas forsvundet!?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zwonkie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Januar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer bas forsvundet!?
    Sendt: 18-Februar-2011 kl. 23:31
Hej alle,

Jeg hjalp en af mine venner idag med at købe en blueray afspiller (cambridge 651BD) og en ny surround sound receiver (onkyo 608).  Det skal lige siges at han har et harman/kardon 5.1 surround set, kan ikke huske nummeret, men eisa vundet.

Først satte vi hans gamle yamaha surround receiver til den nye blueray afspiller for at høre forskellen på hans gamle dvd afspiller og den nye afspiller. Alt kørte fint.
Dernæst ville vi se hvad onkyoen gjorte ved musiken fra den nye blueray. vi satte den til og alt kørte også godt i starten, så røg vi ind i nogle setup osv. og til sidst forsvandt bassen helt. Det er her problemet startede...

Vi prøvede alt for at få den tilbage - subwoofer = on, andre frekvens bånd til den, skrue op for den fysisk og på onkyon og vi kørte en audysse opsætning, intet hjalp. eller jow, vi fik lidt bas igen.. men den var meget lav og kun i de aller dybeste toner..

Så tilsluttede vi højtaler systemet til den gamle yamaha, og bas gengivelse var stadig meget lav og ikke fuld båndredde... 

Så nu er spørgsmålet, hvad er der sket? fik vi brændt den af? den sige jo stadig noget og vi hørte på intet tidspunkt et smæld eller ligende.. 

Alle inputs er velkommende så vi kan løse dette mysterium.. 

mvh Kim
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2011 kl. 23:42
Siden den er har samme problem med en anden receiver tror jeg i har skruet på subwooferen, vel og mærke hvis den har en knap/hjul til "gain". Denne er sansynligvis skruet helt ned. 
Til top
Zwonkie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Januar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2011 kl. 06:36
den har vi tjekket, vi har skruet helt op og helt ned mange gange.. og den skal stå meget højere end den skulle stå før, for at vi overhovedet bare for en lille boom ud af den.. igen, det er som om det kun at de aller dybeste toner den vil komme med <40 hz,

den skal lige siges at bass ophænget heller ikke fejler noget..
måske kunne det være phono kablet som forbinder pre-out bas til bassen, som var gået i stykker? men så burde den vel slet ik spille? jeg får lige min ven til at tjekke det..
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2011 kl. 09:54
check delefrekvensen
Til top
Zwonkie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Januar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2011 kl. 10:00
checket, og den gamle yamaha reciever har vi ikke leget med, så den burde fungere perfekt da vi satte den tilbage efter at have prøvet onkyon
Til top
Dvan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2011 kl. 12:15
Hvis jeg lige må blande mig, så er det mit ydmyg setup vi rodede med...

Fatter stadig ikke hvad der er sket, for vi ændrede ikke på noget som helst på yamahaen, vi flyttede front kanalerne og suben over på Onkyoen og så startede helvedet!!! 
Jeg satte i dag yamahaen op fra scratch og det spiller igen på den (gudskelov) men det er sq da sært!
Nu vil jeg nyde lyden (stereo) fra cambridge´n over yamahaen noget tid for så at vurdere om jeg har lyst til at kæme med Onkyoen igen...
BTW så er det et Harman/Kardon HKTS60BQ/230 5.1 sæt jeg spiller over (der var desværre krav da jeg flyttede sammen med min udkårende)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu