recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MKV afspilning hakker periodisk? LØST
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMKV afspilning hakker periodisk? LØST

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Emne: MKV afspilning hakker periodisk? LØST
    Sendt: 20-Februar-2011 kl. 12:46
Dette problem driver mig til vanvid - Lyd og billede hakker ind i mellem (meget ofte), når jeg afspiller MKV film over mit netværk fra min HP MediaSmart Server (installeret med Windows 7).
 
MKV filer er 1080p lavet direkte fra blu-ray med MakeMKV.
 
Jeg har prøvet to forskellige MediaSmart Servere hardwaremæssigt. En Datavault 510 og en EX490 opgraderet til 4 GB RAM og e6800 CPU.
 
Jeg har prøvet 5 forskellige PCere til afspilning. Lige fra Atom maskiner til Core i7 maskiner med 8 GB RAM og GeForce 5xx kort.
 
Jeg har prøvet med WHS, Windows Server 2008 R2 og her til sidst Windows 7 installeret på MediaSmart Serveren.
 
Nogle gange er en genstart af min Gigabit HP switch nok til at få det til at spille normalt igen. Andre gange hjælpe der ikke.
 
Nogle gange er en genstart af MediaSmart serveren det der skal til. Andre gange hjælper det ikke.
Genstart af klient maskinerne kan også nogle gange hjælpe. Men sjældent.
 
Nogle gange kan en film hakke på én maskine, mens den samme fil kan afspilles fint på en anden maskine samtidig. En halv time senere kan det være omvendt.
 
Jeg bruger Windows 7 Enterprise 32 bit og 64 bit, MyMovies og Shark007 Codec Pack.
 
Problemet var der også da jeg benyttede K-Lite Codec Pack.
 
Problemet er der både i Media Center (MyMovies), Windows Media Player og Media Player Classic.
 
Netværk er kablet (IHC Net) med en HP 24 ports Gigabit switch. Har også forsøgt med en NetGear switch uden forskel.
 
Skift til et Belkin USB Gigabit netkort i serveren, fik problemet til at forsvinde i 14 dage. Pludselig kom det tilbage og kun ved at gå til det interne netkort igen fik jeg problemet midlertidigt væk.
 
Maskiner og server er kun CPU, RAM og netværksmæssigt belastet med få % under afspilning.
 
Jeg kan kopiere filerne over lokalt med 70-100 MB/sek, så der er fin hastighed på netværket.
 
Når de afspilles lokalt, er der ingen problemer.
 
Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvor problemet ligger og hvorfor det er så forskellige ting der skal til for at få det væk. Ingen logik i det der sker overhovedet.
 
Andre der har oplevet noget lignende og kunne løse det? Cry


Redigeret af Willer - 21-Februar-2011 kl. 23:05
Kristian
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 23:04
Vil lige komme med en update.
 
Tror det er lykkedes mig at løse problemet ved at følge tippet i dette skriv fra Microsoft:
 
 
Selv om det er til Vista, er det også gældende for Windows 7. Jeg har ikke kunne genskabe hakkeriet nu i to dage efter ovenstående fiks blev lavet med at sætte reg key til "FFFFFFFF".
 
Når denne Multimedia Network Throttling funktion er slået fra på alle mine maskiner, kan jeg uden problemer afspille 4 samtidige 1080p film over netværket. Kunne sikkert også klare flere end 4, men det er det jeg har testet med indtil videre.
 
Selv mine ION/Atom330 maskiner kan nu igen afspille blu-ray/MKV på 20GB over netværk med Shark007 Codec sat op til DXVA helt uden at hakke. CPU forbrug her er ca. 15-20% og 3% netværk forbrugt på gigabit.
 
Tænkte jeg lige ville give dette lille tip videre, da der er en verden til forskel på mine mediacentres performance efter implementeringen.
 
Big smile
Kristian
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Willer Willer skrev:

Vil lige komme med en update.
 
Tror det er lykkedes mig at løse problemet ved at følge tippet i dette skriv fra Microsoft:
 
 
Selv om det er til Vista, er det også gældende for Windows 7. Jeg har ikke kunne genskabe hakkeriet nu i to dage efter ovenstående fiks blev lavet med at sætte reg key til "FFFFFFFF".
 
Når denne Multimedia Network Throttling funktion er slået fra på alle mine maskiner, kan jeg uden problemer afspille 4 samtidige 1080p film over netværket. Kunne sikkert også klare flere end 4, men det er det jeg har testet med indtil videre.
 
Selv mine ION/Atom330 maskiner kan nu igen afspille blu-ray/MKV på 20GB over netværk med Shark007 Codec sat op til DXVA helt uden at hakke. CPU forbrug her er ca. 15-20% og 3% netværk forbrugt på gigabit.
 
Tænkte jeg lige ville give dette lille tip videre, da der er en verden til forskel på mine mediacentres performance efter implementeringen.
 
Big smile


Er det på dine "klienter" du laver dette nummer? Altså din homeserver lader du være?
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 21:46
Lige nu kører min MediaSmart server med Windows 7 og ikke WHS. Men jeg lavede det også på Windows 7 serveren.
 
Det er min bedste overbevisning af hvis man har ovenstående Reg Key (som standard er sat til "10"), så kan man med fordel prøve at sætte den til "FFFFFFFF" hvis man oplever streaming problemer.
 
Kristian
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 08:31
Tak for tippet.

Hakkeriet forsvandt også fuldstændigt her.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu