recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hardware til 2 x DVB-T + Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHardware til 2 x DVB-T + Boxer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
troels79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Februar-2011
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Hardware til 2 x DVB-T + Boxer
    Sendt: 21-Februar-2011 kl. 10:13
Jeg søger efter hardware der har 2 tunere til DVB-T og som kan håndtere at decode et Boxer signal. Det skal helst være intern, men ekstern kan gå an hvis det er eneste mulighed.

Jeg troede egentligt at jeg havde fundet en løsning med dette her:
WinTV-NOVA-TD-500-HD: http://www.hauppauge.se/site/products/data_novat500hd.html
WinTV-CI: http://www.hauppauge.se/site/products/data_ci.html
Men efter at jeg kontaktede Hauppauge og spurgte ind til det, fik jeg at vide at kortet kun kan håndtere at decode 1 kanal og kan således ikke brugere begge tunere ved et kodet signal. øv!

Jeg overvejer om det er muligt at smide 2 indstikskort i med hver sit decoder kort, men jeg ved ikke om Windows Mediacenter 7 kan håndtere det. Og det er jo også en dyrere løsning.

Er det nogen der kender til eller har en løsning der kan det jeg mangler?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 11:42
Jeg står i samme situation og skal flere tunere til boxer med ci-Interface CAM.

Terratech har en dual tuner, 2400 dti, den anvender jeg pt.
Den kan forsynes med hauppauge win Ci interface (men med terratec software).
Så kan "nøjes" med at købe sådan 2 win Ci...
(det skal siges erfaring er i forhold dvbviewer, men vil sandsynligvis også virke til DVBlogic, som forøverigt har indledt samarbejde med terratec).

Hvis jeg skulle pege på anden mulighed, kunne det være digital devices, de har en dobbelt tuner med et fælles ci-interface/cam modul.
Det skulle kunne udføre multi decryt, men om det virker Boxer har jeg ikke prøvet..

Redigeret af avh - 21-Februar-2011 kl. 11:47
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 12:16
Boxer skulle jo også barsle med en usb "dongle" med dekrypteringen af kanalerne, indbygget - måske det var 2 af dem, man skulle satse på : http://www.boxertv.dk/kundeservice/teknik-og-udstyr/ordbog/q-a/TV-dongle/

Redigeret af confused - 21-Februar-2011 kl. 12:31
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Jeg står i samme situation og skal flere tunere til boxer med ci-Interface CAM.

Terratech har en dual tuner, 2400 dti, den anvender jeg pt.
Den kan forsynes med hauppauge win Ci interface (men med terratec software).
Så kan "nøjes" med at købe sådan 2 win Ci...
(det skal siges erfaring er i forhold dvbviewer, men vil sandsynligvis også virke til DVBlogic, som forøverigt har indledt samarbejde med terratec).

Hvis jeg skulle pege på anden mulighed, kunne det være digital devices, de har en dobbelt tuner med et fælles ci-interface/cam modul.
Det skulle kunne udføre multi decryt, men om det virker Boxer har jeg ikke prøvet..

Tak for kommentaren. Ikke videre opløftende og ret dyrt. Måske man bare skulle stille sig tilfreds med 1 tuner.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Boxer skulle jo også barsle med en usb "dongle" med dekrypteringen af kanalerne, indbygget - måske det var 2 af dem, man skulle satse på : http://www.boxertv.dk/kundeservice/teknik-og-udstyr/ordbog/q-a/TV-dongle/

Det ser da overordentligt interessant ud. Gad vide om det er med mpeg 4... no ikke. Og det er også CPU'en der kommer til at gøre alt arbejdet, men det ser da interessant ud alligevel!
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af troels79 troels79 skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Det ser da overordentligt interessant ud. Gad vide om det er med mpeg 4... no ikke. Og det er også CPU'en der kommer til at gøre alt arbejdet, men det ser da interessant ud alligevel!

Hvor vidt det kan klare mpeg 4, beror 100% på softwaren, der skal håndtere det, og jeg tror ikke du skal være nervøs for at cpu'en kommer på overarbejde.

Eneste MEN, er vel om 2 af disse dongler kan fungere sammen, men det må Boxer jo kunne svare på :-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu