recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt hjemmelavet AV-møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt hjemmelavet AV-møbel

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af DonBirger DonBirger skrev:


Jeg har valgt at lave et hul i bund og top - midt i- med hulbor,altså sådan at der kun bliver savet så meget af at det passer med en buet metalkabel bakke. En halvmåne. Og inde i skabet bliver der boret huller på samme måde til hvert rum, så der kan komme kabler ind, rundt til det hele og ud i toppen til fjernsyn.


Husk at få lavet en række huller øverst og nederst i bagpladen, så der kan komme luft ind forbi anlægget.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Okay, meget rart at vide. Så har jeg en ide om, hvor mange meter jeg skal bestille. Tak for informationen. Har du limet dit fast, eller skudt det fast med hæftepistol?
Det er skudt fast. Det er dog noget af en prøvelse hvis det er i mdf plade, da klamerne ikke blev skudt helt i. Men så er det jo godt at man har en hammer til at få dem helt iLOL
 
Tror det er vanskeligere med lim, da stoffet bliver strakt ud, og ikke kan holdes på plads af limen før den er tør. Så det vil sige at du skal vente for hver kant du limer fastOuch
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Okay, meget rart at vide. Så har jeg en ide om, hvor mange meter jeg skal bestille. Tak for informationen. Har du limet dit fast, eller skudt det fast med hæftepistol?
Det er skudt fast. Det er dog noget af en prøvelse hvis det er i mdf plade, da klamerne ikke blev skudt helt i. Men så er det jo godt at man har en hammer til at få dem helt iLOL
 
Tror det er vanskeligere med lim, da stoffet bliver strakt ud, og ikke kan holdes på plads af limen før den er tør. Så det vil sige at du skal vente for hver kant du limer fastOuch
Jeg har overvejet at sætte en kant på indersiden af lågen, så stoffet bliver holdt sammen af træ på begge sider - det vil nok gøre det nemmere montere stoffet Smile
Til top
Alland82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 13:52
Jeg kender godt det med de små pilfingre i sagerne.. Du skal dog nok også overveje at lyst stof hurtigt bliver snavset, hvis små beskidte fingre befamler det.. Måske en god IR extender var bedre?!

//Allan
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670
--------------
Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Okay, meget rart at vide. Så har jeg en ide om, hvor mange meter jeg skal bestille. Tak for informationen. Har du limet dit fast, eller skudt det fast med hæftepistol?
Det er skudt fast. Det er dog noget af en prøvelse hvis det er i mdf plade, da klamerne ikke blev skudt helt i. Men så er det jo godt at man har en hammer til at få dem helt iLOL
 
Tror det er vanskeligere med lim, da stoffet bliver strakt ud, og ikke kan holdes på plads af limen før den er tør. Så det vil sige at du skal vente for hver kant du limer fastOuch
Jeg har overvejet at sætte en kant på indersiden af lågen, så stoffet bliver holdt sammen af træ på begge sider - det vil nok gøre det nemmere montere stoffet Smile
Du skal stadigvæk kunne fastholde stoffet udstrakt under monteringen. Og her er der kun klammer der dur'. Så kan du bagefter montere træ henover klammerne, eller en bred tape Wink
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 20:49
Det er vigtigt at huske at bruge grunder når du skal male mdf. Hvis du bruger pensel, så kan det være en god ide at fortynde maling lidt med vand, så det flyder mere ud og giver en mere jævn overflade uden penselstrøg.
 
 
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Alland82 Alland82 skrev:

Jeg kender godt det med de små pilfingre i sagerne.. Du skal dog nok også overveje at lyst stof hurtigt bliver snavset, hvis små beskidte fingre befamler det.. Måske en god IR extender var bedre?!

//Allan
Det bliver sort stof - lyst stof ved jeg på forhånd er no-go Smile
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Det er vigtigt at huske at bruge grunder når du skal male mdf. Hvis du bruger pensel, så kan det være en god ide at fortynde maling lidt med vand, så det flyder mere ud og giver en mere jævn overflade uden penselstrøg.
 
 
Tak for tippet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu