recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bowie´s Home Theater (Stor Opdatering Startet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bowie´s Home Theater (Stor Opdatering Startet)

 Besvar Besvar Side  123 17>
Forfatter
Besked
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bowie´s Home Theater (Stor Opdatering Startet)
    Sendt: 03-Marts-2011 kl. 12:18

Ja, så blev bio´en endelig færdig !!
 
Udstyr:
 
Projekter: Sony VPL-HW55ES
Lærred: Screen Excellence Enlightor 4K 124"
Forstærker: Marantz SR 8002
Effektforstærkere: 1 stk the t.amp TA2400 MK-X (sub) - 3 stk the t.amp TA1050 MK-X (front)
Højtalere: JBL PRO - 3 stk 3677 (front), 2 stk 8320 (back), 1 stk 4645C (sub) - 5.1 system
EQ: MiniDSP (bestilt)
Buttkicker: LFE Buttkicker
Bluray: Panasonic DMP310
Konsol: PS3
Medieafspiller: Mede8er med400x2 mini
Laserdisc: Pioneer CLD-2950
Yousee HD-boks

Lidt billeder af projektet....






 
Så er jeg langt om længe kommet lidt videre med bio´en. Jeg har nu fået isoleret 3 vægge. I næste uge kommer der 15 mm fibergips op + Rockfon plader på bagvæg.
 
Her er jeg ved at lave udluftning til vinduerne, da de jo bliver dækket til.
 
Samme væg færdig isoleret (100 mm)
 
Bagvæg færdig isoleret (200 mm)
 
 
 
Opdate 1/9
Første frontvæg lavet i 100 mm Rockwool beklædt med Rockfon plader. Bemærk røret i hjørnet af loftet. Det er udluftning, så den varme luft fra forstærker osv ikke kommer ud i bio´en (der skal laves en fortsatsvæg 70 cm længere fremme).
Første frontvæg færdig
Bagvæg med indbygget bluray-reoler med 15 mm fibergips omkring. I midten skal der også Rockfon plader op.
Sidevæg også i 15 mm fibergips.
 
Alt gips skal beklædes med sort filt.


OPDATE 16/11

Så er der kommet Rockfonplader og højtalerstof op på midten af bagvæggen


Jeg har nu fået lavet fortsatsvæggen


Er ved at få sat højtalerstof op, og har også fået lavet låger i begge sider


Så kom lærredet også op (120"). Bemærk, at Ecophonloftet ikke er kommet op endnu. Når det er oppe, vil der være lige meget plads over og under lærredet. Jeg har bevidst vælgt, at have sub ude i siden (er godt klar over, at optimal placering er i midten), da jeg ikke synes om at ha´ lærredet for højt. Køber evt en sub mere, hvis det er nødvendigt. Har også købt en sub EQ.

OPDATE 4/12
 
Så er frontvæggen helt færdig. Er godt tilfreds med resultatet.
 
 
Nu mangler jeg bare at få Ecophon-loftet, lister, projektor og lidt billeder op.....
 
 SÅ SKAL DER SKU SES FILM !! Jeg vil være helt færdig til jul....
 
FÆRDIG BIO....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Redigeret af BowieCool - 30-December-2014 kl. 19:19
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Så er fundamentet til den nye bio støbt og hermed det første billed til jer Wink
 
Den nye bio er fra det stykke træ i midten og ned af. Det er del,t fordi jeg får sænket fundamentet 15 cm, så jeg kan lave et flydende gulv i den nye bio
 
Hold da op - det kan jo blive den mest fornemme af alle vore bio´erTongueTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 12:39
jeg er pænt misundelig....spændene
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blu-ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 12:43
Bliver spændende at følge Smile hvor stort bliver rummet ?
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 13:08
Läkkert at have mulighed for at bygge en bio op HELT fra bunden!!!
 
Ved du hvilket udstyr du vil have ind når du får gulv, vägge, loft og de andre småting lavet? LOL
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Så er fundamentet til den nye bio støbt og hermed det første billed til jer Wink
 
Den nye bio er fra det stykke træ i midten og ned af. Det er del,t fordi jeg får sænket fundamentet 15 cm, så jeg kan lave et flydende gulv i den nye bio
Hvad! Hvor bliver boligen? Det ser ud som om bio'en fylder 1/3 Confused
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad! Hvor bliver boligen? Det ser ud som om bio'en fylder 1/3 Confused
 
Präcist som den burde göre LOL


Redigeret af Christian H - 03-Marts-2011 kl. 13:19
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 15:22
Hvor er det vildt. Du skal da med i MTV Cribs :-)
Det er rigtigt spændende at de hvordan dette projekt udvikler sig.
Hvad er et flydende gulv?? Er det i virkeligheden en pool med læred du skal lave LOL
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 15:31
Et gulv der flyder! Jeg kan regne ud at du ikke har børn LOL
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

Er det i virkeligheden en pool med læred du skal lave LOL
 
Jamen her er der lidt inspiration i så fald Wink
 
Swimming pool cinema
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

Er det i virkeligheden en pool med læred du skal lave LOL
 
Jamen her er der lidt inspiration i så fald Wink
Det må så være det der kaldes 4D Tongue
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 16:29
Selve huset bliver 200 m2 (ydermål), og af dem går der ca 30 m2 til bio´en. Bio´ens indvendige mål bliver 5,55 m x 4,42 m.
 
Et flydende gulv, er et gulv, som ikke har kontakt med væggene. Det forbedre bassen i rummet markant (Carsten fra CSO har anbefalet mig at lave det på den måde). Og når man nu har muligheden, kan man jo ligeså godt lave det på den måde....
 
Og jo Kampus, jeg har 2 små børn på 1år og 2,5 år Big smile


Redigeret af BowieCool - 03-Marts-2011 kl. 16:34
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu