recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bowie´s Home Theater (Stor Opdatering Startet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bowie´s Home Theater (Stor Opdatering Startet)

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 17>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 20:02
Ja det er da noget af en udskiftning. Det er aldrig let at finde de rigtige højtalere, og har man gjort det, er der ind i mellem alligevel som noget som man er utilfreds med.

Men jeg forstår godt din udskiftning. Ikke fordi jeg kender dine nye JBL. Men det er godt nok en fantastisk dyr erkendelse. Jeg håber at du bliver tilfreds.

Det er en noget anderledes subLOL


Redigeret af Hother - 25-September-2013 kl. 20:05
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 20:07
Sådan Bo! Sgu en lækker bandit du har fået der :-) Glæder mig til at høre hvad du siger til det!
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 20:09
Ikke overraskende synes jeg at det er en meget klog udskiftning:) glæder mig til at høre hvad du siger.
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 20:34
Jeg er lidt interesseret i de AT-lærreder.......
 
Hvad har du købt?
 
Mvh. Michael.
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 20:50
Hej Michael

Jeg har bestilt et Sheerweave AT lærred. Jeg er selv meget spændt på at se det og glæder mig meget til at få højtalere om bag lærredet. Lærredet er bestilt hos SF-Raum.de
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 07:45
Dem skal du nok blive glade for. Har kun hørt dem hos JonasH og det var en rigtig god oplevelse.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 08:39
Satme lækkert og misundelsesværdigt! 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 08:46
Hej
 
Angående den JBL sub. Ved du (eller andre) hvordan boksen er tunet fra fabrikken? Jeg har set en test af en JBL pro sub med en 4645C driver. Der stod at boksen var tunet til 27Hz.. ? Om jeg begriber hvordan man får bio-bas ud af sådan en. Måske betyder de aller laveste frekvenser (<25Hz) mindre end man lige forestiller sig?
 
Jeg spørger fordi jeg er meget overvejer at prøve at bygge noget selv og er noget i vildrede om hvor langt ned det er nødvendigt at gå. Ud fra mine egne test (med høretelefoner) kan jeg praktisk taget ikke høre forskel på et lydspor der er filtreret med et brickwall filter ved 17Hz, 20Hz eller et der slet ikke er filtreret. Ved 25Hz filtrering kunne jeg ved A/B sammenligning med det ufiltrerede lydspor god fornemme at der manglede lidt, - Men kun en lille smule. Høretelefoner er self. ikke det samme som en rigtig sub, men jeg lavede testen for at finde ud af hvad jeg rent faktisk kan høre eller ikke høre.


Redigeret af dpny - 26-September-2013 kl. 08:49
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Hej
 
Angående den JBL sub. Ved du (eller andre) hvordan boksen er tunet fra fabrikken? Jeg har set en test af en JBL pro sub med en 4645C driver. Der stod at boksen var tunet til 27Hz.. ? Om jeg begriber hvordan man får bio-bas ud af sådan en. Måske betyder de aller laveste frekvenser (<25Hz) mindre end man lige forestiller sig?
 
Jeg spørger fordi jeg er meget overvejer at prøve at bygge noget selv og er noget i vildrede om hvor langt ned det er nødvendigt at gå. Ud fra mine egne test (med høretelefoner) kan jeg praktisk taget ikke høre forskel på et lydspor der er filtreret med et brickwall filter ved 17Hz, 20Hz eller et der slet ikke er filtreret. Høretelefoner er self. ikke det samme som en rigtig sub, men jeg lavede testen for at finde ud af hvad jeg rent faktisk kan høre eller ikke høre.
Den er tunet til 25hz. (Den test du har set er lavet med et 25hz high-pass filter, så den er ikke helt retvisende ift. hvordan responsen på subben i virkeligheden er).

Men der er ingen tvivl om, at JBL ikke har lavet den til dybbas. De har prioriteret +25hz og sikret at den har den nødvendige speed og det nødvendige headroom i det område.

Når det så er sagt, så er 2242H enheden som sidder i subben et bæst uden lige og kan tåle rigtigt mange tæsk. Derfor anviser JBL faktisk selv, at man giver den noget EQ i bunden så den har lineær respons til 22hz. Sætter man den i et rum af vores størrelser vinder man samtidigt room gain i det dybe og den har ingen problemer med at gengive det 20hz materiale der er i filmen. 
Jeg kører med fire af de omtalte subs og har aldrig fået af vide at der savnes dybbas.

Men sammenligner du den med SVS f.eks, så vil JBL tabe i det helt dybe. Alle andre punkter vil JBL'en være overlegen.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 09:09
Ja der er rigtigt at den blev testet med et rimeligt stejlt high pass filter ved 25Hz. Ud fra hvad jeg har kunne simulere i software og hvad jeg har læst mig til skal der være et high pass filter for et beskytte enheden under tuning frekvensen. Det behøver måske ikke være så langt oppe?
 
Hvis du booster i bunden lægger du så boostet under tuning frekvensen? Det synes at være no-go hvis man forsøger sig med det i simulerings software da man lyn hurtigt rammer enhedens max udsving (xmax).
 
Måske du kunne fortælle hvilke filtre du bruger? Jeg kunne godt tænke mig at simulere det.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Ja der er rigtigt at den blev testet med et rimeligt stejlt high pass filter ved 25Hz. Ud fra hvad jeg har kunne simulere i software og hvad jeg har læst mig til skal der være et high pass filter for et beskytte enheden under tuning frekvensen. Det behøver måske ikke være så langt oppe?
 
Hvis du booster i bunden lægger du så boostet under tuning frekvensen? Det synes at være no-go hvis man forsøger sig med det i simulerings software da man lyn hurtigt rammer enhedens max udsving (xmax).
 
Måske du kunne fortælle hvilke filtre du bruger? Jeg kunne godt tænke mig at simulere det.
Jeg har HPF på 20hz. Kender en anden der ikke benytter det så ved ikke om det overhovedet er nødvendigt. Jeg kan bare godt lide at være sikker på jeg ikke står med fire smadrede enheder fordi jeg kommer til at sætte en 10hz tone på eller lignende.

De filtre jeg sætter, beregnes ud fra at subben skal ramme den target jeg vil have i mit rum, så har ikke nogle faste. Jeg har dem ikke lige her, men så vidt jeg husker er der dæmpet 13db omkring 20-30hz.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 09:34
Ja det er lige det med LFE sporet der pludselig indeholder helt vild meget energi langt under 20Hz. Mit hovedtelefon eksperiment startede med at jeg lav pas filtrerede et filmspor så der kun var lyden -under- 17Hz tilbage. Jeg kunne slet ikke høre noget før hovedtelefonerne lige pludselig begyndte af forvrænge helt uhæmmet og helt vild højt... En subwooferenhed med 1000w bag ved havde nok ikke overlevet, så et filter er nok en god ting. Så lige prisen på enhederne. Dem gider man ikke ødelægge :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu