recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bowie´s Home Theater (Stor Opdatering Startet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bowie´s Home Theater (Stor Opdatering Startet)

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 17>
Forfatter
Besked
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 10:01
Angående det med High pass filter eller ej, så er det min fornemmelse at PRO enheder er meget bedre beskyttet mod mekanisk ødelæggelse end HIFI enheder. Dels ved at de ofte har meget lang vandring inden den slår i bund og dels ved at de har "harmonika" kantophæng der bliver stivere og stivere jo længere man kommer fra centerpositionen. Hvis man ikke spiller helt vild højt tror jeg på den måde godt man kan slippe af sted med ikke at bruge det. Jeg tror dog at jeg selv at jeg ville bruge det for en sikkerheds skyld. Hvis man hiver et lydspor ud fra en actionfilm og kigger på det i audacity så ser man at der ofte er rigtig meget energi onder 20Hz.

Redigeret af dpny - 26-September-2013 kl. 10:03
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Man bliver jo aldrig helt tilfreds !!

Så efter længere tids overvejelse, har jeg besluttet at skifte alle mine M&K højtalere, projektor og lærred i min hjemmebio ud.

Jeg savner simpelhen noget lyd i min bio, som minder mere om det, der er i de rigtige biografer. Jeg har snakket med lidt forskellige brugere af Recordere om det, og jeg er blevet anbefalet JBL PRO, som også bruges i de rigtige biografer.

Derfor har jeg nu solgt mit M&K 750 system og købt de første JBL PRO højtalere (Sub og baghøjtalere). Jeg har også bestilt et AT lærred, som jeg får i starten af næste måned.

Min projektor, er det sidste som bliver skiftet dog først til foråret 2015.

Her er et billed af min gamle og nye 18" Sub


Godt nok en monster sub :D troede at min SUB var stor :) det er den ikke i forhold til den der. hvor har du tænkt dig at placere den? Det er jo ikke altid let at placere SUB'en.
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 13:19
Ja, det er sku én ordentlig fætter på 63 kg og så er den ikke engang aktiv. Jeg skal ud og købe én separat forstærker til den !! Satser på at bestille en Behringer EP4000 til den. Ellers skal være omme bag mit lærred, hvor jeg regner med, at den skal ligge ned.
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4418
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Ja, det er sku én ordentlig fætter på 63 kg og så er den ikke engang aktiv. Jeg skal ud og købe én separat forstærker til den !! Satser på at bestille en Behringer EP4000 til den. Ellers skal være omme bag mit lærred, hvor jeg regner med, at den skal ligge ned.
Husk at købe en støjsvag blæser til EP4000'eren, da den larmer som en støvsuger ud af boksen. En papst blæser eller lignende gør den så godt som lydløs og jeg har ikke hørt om heat issues efter det er gjort. 
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 17:48
Hej!

Jeg står overfor et projekt med en hjemmebio:)
Ville høre om du ville ud med hvor meget du har givet for dit loft m/skinnesystem? Jeg har fået et tilbud fra xl byg på ca 10.000 for 50x600x1200 plader med skinnesystem sy24 i sort - Rockfon. Prisen skulle ca være den samme for ecophon ifølge sælgeren fra xl. 

Er det noget du kan nikke genkendende til angående prisklasse? Jeg har ikke været ude og spørge efter flere tilbud endnu. 

vh
Michael. 
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 20:00
Det er for 28 m2:)
Til top
Hamsjael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2010
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamsjael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 22:27
Tag et kig på den her. Den trækker uden problemer 4 af de jbl subs, så er du også fremtidssikret. Mener min endte i lige over 6k,- inkl. forsendelse.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Hamsjael Hamsjael skrev:

Tag et kig på den her. Den trækker uden problemer 4 af de jbl subs, så er du også fremtidssikret. Mener min endte i lige over 6k,- inkl. forsendelse.

Hvordan er lyden? - er der nogen forskel i lydkvalitet når forstærkeren bruges til subs eller er det ren Watt-performance man køber disse?
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 01:27
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

Hej!

Jeg står overfor et projekt med en hjemmebio:)
Ville høre om du ville ud med hvor meget du har givet for dit loft m/skinnesystem? Jeg har fået et tilbud fra xl byg på ca 10.000 for 50x600x1200 plader med skinnesystem sy24 i sort - Rockfon. Prisen skulle ca være den samme for ecophon ifølge sælgeren fra xl. 

Er det noget du kan nikke genkendende til angående prisklasse? Jeg har ikke været ude og spørge efter flere tilbud endnu. 

vh
Michael. 
Hej Michael

Den pris lyder meget fair. Mener mit har kostet omkring 8.000 kr for 18 m2
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Hamsjael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2010
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamsjael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Hamsjael Hamsjael skrev:

Tag et kig på den her. Den trækker uden problemer 4 af de jbl subs, så er du også fremtidssikret. Mener min endte i lige over 6k,- inkl. forsendelse.

Hvordan er lyden? - er der nogen forskel i lydkvalitet når forstærkeren bruges til subs eller er det ren Watt-performance man køber disse?

Har kun ganske kort haft den koblet på mine fronter og det gjorde den ganske fint. Kan ikke høre forskel på denne og min gamle Crown Macro-tech på subberne, der er blot noget mere skub i den her og jeg kan presse 2 af dem her til det yderste uden at den clipper.

Det er en kinesisk kopi hvor der eftersigende ikke skulle være den store forskel performance mæssigt, denne koster dog kun en brøkdel af prisen. Mener den originale står i 40-50000,-
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 02:13
Så har jeg bestilt én forstærker til min nye sub. Det blev en "the t.amp TA2400 MK-X" fra Thomann. Jeg tror, at man får rigtig meget forstærker til de penge, som den koster (2200 kr).


Jeg regner også med, at jeg bestiller 3 ekstra forstærkere, når jeg får de nye JBL fronter.


Redigeret af BowieCool - 04-Oktober-2013 kl. 02:13
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4418
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 08:21
Havde du ikke købt en 8-kanals Crown som skulle bruges til fronter?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu