recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bowie´s Home Theater (Stor Opdatering Startet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bowie´s Home Theater (Stor Opdatering Startet)

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 17>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2014 kl. 20:55
Giga fed bio du har dig Bo, er stadig helt i ekstase over hvad dine JBL'er er i stand til. Går og tænker over hvilke vægge som skal væltes herhjemme, for og få plads til og lave sådan en bio ;-)
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 11:14
Bo, bor du i Jylland eller på Øen? Ville meget gerne have en demo hvis det kunne lade sig gøre?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Det ser yderst seriøst ud de JBL der. Hvor har du købt disse henne?
Og hvad fik dig til at vælge JBL istedet for MK S150 eller S300? Ikke at jeg har hørt de JBL men Christian fra CSN-teknik snakker også godt om de JBL.

Men ellers en F*** fed bio


tillader mig at svare. S150 har simpelthen ikke nok SPL. S300 har muligvis nok SPL. Men 1 stk koster det samme som 3 stk JBL plus det løse
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 11:21
+ JBL er built to entertain ;-)
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 11:26
Er der nogen grund til at anvende en dspeaker, hvis ens reciever har en ordentlig EQ indbygget?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Er der nogen grund til at anvende en dspeaker, hvis ens reciever har en ordentlig EQ indbygget?
Nope, så vil man normalt bare smide den ud af kæden :)
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 11:27
Okay :)
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Er der nogen grund til at anvende en dspeaker, hvis ens reciever har en ordentlig EQ indbygget?
Nope, så vil man normalt bare smide den ud af kæden :)

Jeg kunne godt finde på at prøve med en minidsp.. Bruger Anthems ARC, men den vælger stort set at ignorere et dip jeg har mellem 30 og 80 Hz.. Altså jeg er enig, men er det noget man overvejer, så syntes jeg man skal måle sit grej og træffe en beslutning ud fra det.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Er der nogen grund til at anvende en dspeaker, hvis ens reciever har en ordentlig EQ indbygget?
Nope, så vil man normalt bare smide den ud af kæden :)

Jeg kunne godt finde på at prøve med en minidsp.. Bruger Anthems ARC, men den vælger stort set at ignorere et dip jeg har mellem 30 og 80 Hz.. Altså jeg er enig, men er det noget man overvejer, så syntes jeg man skal måle sit grej og træffe en beslutning ud fra det.

Har samme problem i min bio, jeg overvejer også at prøve en dspeaker
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 15:42
Tror ikke DSpeaker er det optimale hvis man har et dip som man vil have hævet. Den gør intet ved Bo's dip mellem 50-120hz hvert fald, men det er så også delvist uden for dens område.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 15:50
@ Martin

Jeg vil klart anbefale dig at få det så manuelt som muligt. Det er ikke sikkert at den Antimode vil løse problemet. Det er muligt at den - som ARC har en tendens til at gøre - genkender det som en udfasning (som det sikkert også er) og går i en bue uden om. Nej, vi kan ikke fjerne en udfasning, men man kan reparere meget rundt om den, men auto EQ er ikke så klog som du og jeg, ergo undlader de at booste noget. Jeg ville kigge på en minidsp og en mikrofon..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 16:09
Hey, jeg er lige kommet på ferie med familien, så har ikke lige så meget tid til at svare :-) Skriver lidt senere....
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu