recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "NAS" til min Sonos og WD HD TV Live
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"NAS" til min Sonos og WD HD TV Live

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dragelund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2009
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Emne: "NAS" til min Sonos og WD HD TV Live
    Sendt: 19-Marts-2011 kl. 08:29
Hej Alle,
Jeg overvejer at købe mig en Dlink DIR-655, og til dens USB-port tilslutte min USB harddisk, så jeg på den måde får mig et "NAS"
Spørgsmålet er om Sonos (ZP90) og WD HD TV Live kan finde og afspille medier fra USB Harddisken når den tilsluttes netværket på denne måde?
Nogen der har prøvet noget lignende?
 
PS jeg ved godt det er et sørgeligt alternativ til en ægte NAS, men det er det pengene rækker til lige nu.
 
/Per
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 09:16
Har en anden model router (WNDR 3700)  men med lignende opsætning (billed backup extern disk nr 2), og min WD TV finder den fint under network shares.

Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 10:58
Min Belkin router kan også tilsluttes en usb disk, men det er knusende langsomt. Ret generelt er der vist ikke meget fart over de der "router med usb disk"-løsninger.

Hvis jeg ikke husker helt forkert kan din wd tv live også fungere som nas, så måske kan det betale sig at have usb disken siddende der i stedet? Det giver en god overførselshastighed når wd'en skal vise film idet den har disken siddende i egen usb port, og selv om en wd tv live heller ikke er verdens hurtigste nas, så bør den kunne levere musikken hurtigt nok til din sonos.
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 17:32
Hej Dragelund
Har samme opsætning, Dlink dir 655, sonos zp90 + wd hd tv live, wd usb hardisk, det køre bare super, har også en qnap nas som jeg har alle mine film på. wd usb bliver kun brugt til musik.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu