recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Triax t-hd 409 va
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med Triax t-hd 409 va

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lasse2211 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse2211 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Triax t-hd 409 va
    Sendt: 01-April-2011 kl. 15:35
Hej.

Jeg har netop fået installeret Boxer TV i huset og udstyret blev bestilt via Boxer's hjemmeside. Jeg havde bestilt en Sagem modtager med harddisk, men denne var udsolgt og i stedet fik jeg en Triax t-hd 409 va med tilhørende eSata disk (500 gb. Verbatim 47525)

Jeg arbejder om aftenen og optager derfor en del programmer, som jeg ser ud på de sene nattetimer, når jeg kommer hjem. Desværre oplever jeg ofte, at modtageren 'hænger' når jeg vil fast forward'e forbi reklameblokke. Især ved hastigheder på 8x eller mere går det galt. Billedet fryser og modtageren går i baglås. Nu er modtager og fjernsyn placeret et godt stykke væk fra sofaen og så er det møg-irriterende at skulle rejse sig for at gå hen og tage strømstikket til modtageren og genstarte den, når man nu lige har lagt sig til rette. Der er ikke andre muligheder end at tage strømmen bagpå Unhappy

Modtageren kan også godt finde på at genstarte umotiveret. Dette gør den dog kun i sjældne tilfælde og kun når jeg bruger søgefunktionen i EPG'en. Bedst som jeg har lagt nogle søgekriterier ind og trykker udfør, så går den i sort og genstarter. Det sker som sagt sjældent, men man bliver da lidt muggen.

Sidste "problem" er måske ikke modtagerens skyld. Når jeg programmerer en optagelse via EPG, så sker det meget tit, at optagelsen enten starter lidt for sent og/eller slutter for tidligt.
Det kan jeg jo bare ændre på, ved at lægge optagelsen ind manuelt og give den 5-10 minutter i hver ende Wink
Det er lidt mere omstændigt, men det burde jo virke når nu man trykker Record ud for en given udsendelse i EPG'en.
Måske er det ikke modtagerens skyld. Problemet kan jo også ligge i ligge guiden.

Mit spørgsmål er, om jeg har muligvis har fået en ægte mandags-maskine eller er der tale om velkendte bugs, som jeg bare skal lære at leve med og håbe på, at der kommer en software opdatering ?


Panasonic TX-P42G10E
Til top
KimLarzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juli-2011
Sted: Farsø DK
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimLarzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 14:52
Jeg har en maskine mage ved. Jeg har tilsyneladende de samme problemer som dig. Men den er så lige gået helt i selvsving. Jeg kom over problemet med at spole ved at trykke på "OK" tasten, der kan man nemlig flytte afspilningen i stedet for at spole. Det har løst det problem for mig... Skriv endelig hvis du finder svar til dine andre problemer..
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 15:24
 
 
Oprindeligt skrevet af Lasse2211 Lasse2211 skrev:


Sidste "problem" er måske ikke modtagerens skyld. Når jeg programmerer en optagelse via EPG, så sker det meget tit, at optagelsen enten starter lidt for sent og/eller slutter for tidligt.
Det kan jeg jo bare ændre på, ved at lægge optagelsen ind manuelt og give den 5-10 minutter i hver ende Wink
Det er lidt mere omstændigt, men det burde jo virke når nu man trykker Record ud for en given udsendelse i EPG'en.
Måske er det ikke modtagerens skyld. Problemet kan jo også ligge i ligge guiden.
 
EPG kører efter planlagt tid og udsendelse, og overholdes den ikke, så vil der mangle enten i begyndelse eller slutning, lige som det kan forkomme at udsendelser udgår, men stadig står i EPGen, eller at anden udsendelse er på end den der er EPG til. På mange optagere kan der ligges extra tid til i begge ender.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 15:39
Firmware, er det den sidste nye version du har ?
 
 
Måske det kan hjælpe.
 
Ellers er der et helt forum om modtageren, måske er der andre der har sammen problemer og en løsning.
 
 
NB. jeg har ikke læst forum tråden om maskinen
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 13:39
Jeg har samme modtager og samme problemer. Jeg har desuden lige installeret hjemmebio, med en Marantz 1601 reciever. Når jeg skifter væk fra Triax boxen, eller skifter til Triax boxen, fryser den og må genstartes. Løsningen er at strøm kablet konsekvent først sættes i efter forstærkeren er tændt. Måske er det er problem med Marantzen, men efterhånden tror jeg bare Triax boxen er noget skrammel. Jeg er virkelig skuffet over at der ikke kan laves noget mere stabilt software til sådan en maskine... 

Jeg har nyeste firmware, men alligevel problemer med at boxen fryser.

Hvis nogen har en løsning modtager jeg gerne inputs!

Det er lidt svært at fejlmelde boxen, da vi netop taler om ikke forudsigelige nedbrud...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 14:48
Nu vil jeg ikke være skadefro, men ovenstående kan måske vise at Triax navnet ikke er nogen garanti for kvalitet. Det jeg herved vil påpege er, at Triax jo ikke selv laver deres modtagere, men blot får deres logo påklistret et eller andet noname produkt.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 19:47
Ja åbenbart Flemming. Men hvad dælen skal man så vælge? Jeg mener boxen er jo sådan set dyr nok - og langt de fleste reviews giver gode scores pga. features og strømforbrug. Og ja boxen kan præcis det den skal og det gør den faktisk godt - men den er bare så hamrende ustabil.

Nogle foreslag til en ordentlig DVB-T box?
Til top
Deucalion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deucalion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 10:29
Jeg er ny boxer-tv kunde og har også den omtalte Triax boks med ekstern harddisk. Jeg har oplevet flere tilfælde af at boksen ikke kan afspille en optagelse, før strømmen har været taget fra, og den går også i stå, når jeg spoler - dog ikke mere end at jeg kan trykke på play for at fortsætte.
Det der irriterer mig mest er timeshift funktionen, som ikke virker når der samtidig optages på en anden kanal. Kan boksen virkelig ikke håndtere 2 optagelser på samme tid? Jeg er tidligere Tdc-tv kunde og er vandt til at boksen automatisk optager det, jeg ser. Det kan den her åbenbart heller ikke. Er der nogen der ved, om der er forskel på Boxer-tvs funktionalitet alt efter valg af boks?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Ja åbenbart Flemming. Men hvad dælen skal man så vælge? Jeg mener boxen er jo sådan set dyr nok - og langt de fleste reviews giver gode scores pga. features og strømforbrug. Og ja boxen kan præcis det den skal og det gør den faktisk godt - men den er bare så hamrende ustabil.

Nogle foreslag til en ordentlig DVB-T box?
 
Jeg har lige fået en Humax bxr HD+.
 
Indtil videre fungerer den upåklageligt og billedkvaliteten er fin, hvis man ikke bruger boksen til at opscalere.
 
Humax har også DvbT2 som gør den lidt fremtidssikker.
 
Der er en sofware bug der gør at manskinen fryser hvis man optager to programmer efter hinanden. Har fået at vide der er en ny software, der er efter test skulle komme via sendenettet. Hvornår vides ikke.
 
Returner boksen. Forlang at de skaffer en Sagem boks eller få pengene tilbage.
 
Har også en Sagem. Den fungerer glimrende. Tuneren er ikke særlig følsom, så du skal have et godt signal.
 
Så jeg peger på HUMAX eller SAGEM.
SmileSmileSmile
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 12:04
Jeg har for 3 uger siden modtaget denne Triax- boks.
Og jeg er så skuffet.
Jeg oplever følgende problemer:
 
* Den hakker i signalet. På alle kanaler hakker den og kommer med metalliske lyde med jævne mellemrum. Dette gør også at optagelser er nærmest ubrugelige da den springer rundt i optagelsen eller den fryser.
Det er umuligt at se tv eller optagelser uden at blive sindsyg af alle de udfald.
* Boksen går i baglås. Lige pludselig fryser boksen og strømmen skal tages.
* Ved Time-shift fryser boksen hvis man ikke lader den optage i ca. et halvt minut inden man starter igen.
 
Jeg har forsøgt følgende:
* I stuen er der forbindelse til en antenne på taget og i soveværelset er der en indendørs antenne.
Har prøvet boksen i begge rum.
* Har også prøvet at justere på begge antenner uden nogen forbedring/forværring.
* Har formatteret HD og gendannet fabriksindsillinger uden nogen forbedring/forværring.
 
Jeg har også en Maximum T-102 og en Maximum T-641 VA med HD og ingen af disse har nogen problemer med at modtage med disse antenner.
I mit TV er der Mpeg-2 modtager som heller ikke har problemer med signalet.
 
Kan det væer tuneren som er i stykker i Trax-boksen eller er den så fint følene at den skal indkapsles i bly?
Jeg bor ganske tæt på Hove-senderen så signalet er ikke noget problem så længe det er med en alm. antenne.
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 12:50
Der har været en del problemer med "krystallerne" i denne tuner. Du skal ha' den ombyttet!
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 10:16
Jeg har nu fået den byttet og den virkede heller ikke og den får jeg så byttet igen men denne gang får jeg deres nye boks med Dvb-t2.
Har fået super service.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu