recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DIY projekt: Transportabel Jukebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDIY projekt: Transportabel Jukebox

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 21:43
Fedt projekt og samtidig ser det ud til at være godt lavet!

Alternativ til software kunne være Silverjuke, dog ved jeg ikke hvordan det fungerer på touchscreen.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 22:24
Mange tak Smile.
Silverjuke kender jeg og har også brugt det flittigt tidligere. Problemet er at det (imo) ikke er voldsomt kønt og at interface ikke er så godt til touch-skærm. Tilgengæld er der nogle rigtigt gode "jukebox-features" som høj kontrol med autoplay, som på nogle punkter er mere avanceret end Jukebox Jockey.
Men jeg har prioriteret at interfacet vejer tungere end de andre ting, især når jeg også med lidt snilde kan få jukebox jockey til at opføre sig 95% som jeg gerne vil.


Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 20:49
En (meget) lille update her til aften.
Fik monteret fødder i bunden (så nu står den lidt bedre fast).


Og jeg fik også monteret strømskinne i bunden samt eksternt ekstra stik i pladen i midten. Tanken var at det ville være smart at have et ekstra stik, så man kunne koble aktive højtalere eller en forstærker direkte i jukeboksen, så man ikke skulle have to ledninger over til vægudtaget.




Til top
0menat Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 19-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2011 kl. 01:17
hvis du vil ud i noget 12 volt tilslutning, så har jeg sådan en liggende fra min gamle car pc
http://www.cartft.com/catalog/il/574
den ku du måske købe billigt ;) (så nemlig at du overvejede picoPSU)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2011 kl. 22:07
Tak for tilbuddet, men det bliver ikke aktuelt. Jeg har indkøbt PicoPSU'en, så den er klaret nu Smile
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2011 kl. 22:52
Update 5: Testfitting af skærm og gulvtæppe (??)

Så skete der lige lidt igen i dag. Jeg fik testet skærmbeslag og holdere (til når den er rejst) og det hele ser ud til at både virke og passe som jeg havde forventet.

Her først et billede af skærmen som den ser ud når den ligger i kassen:


Den rager vist godt 2-4 cm op over kanten, så der er rigeligt med plads i låget til at den kan være der.
Her et billede af beslagene som de ser ud nede i kassen:


Nederst på billedet sidder de to beslag hvor skærmen sidder fast og kan dreje i. Det er bare almindelige vinkelbeslag som jeg har savet af så de passer og der er plads til skærmen kan dreje uden at den støder på. I midten er beslagene der holder skærmen oprejst, som vipper op og står næsten lige op (billede af det lige om lidt. Øverst er der to støttefødder som støtter skærmen når den ligger ned. Det er 2 fødder beregnet til flightcases som er sat oven på hinanden. Jeg havde dem i overskud da jeg hade købt dem i en forkert størrelse, så det passede ganske fint.

Næste billede er af skærmen som den ser ud når den er rejst op - altså når den er i brug:

Den får en vinkel der umiddelbart passer både til hvis man står lige overfor den (hvis kassen er placeret højt) eller hvis man kigger lidt ned på den (hvis kassen står lavt).

Her fra den anden side hvor man kan se beslagene:


Den står rigtigt stabil når den er rejst op. Hvad jeg ikke lige havde forventet er at skærmen kun kommer til at hvilke på vippebeslagene som står næsten lodret. Med den vinkel som skærmen får, så kommer tyngedpunktet til at ligge i toppen af skærmen, hvilket betyder at den vipper bagover. Dermed så kommer de faste vinkelbeslag (som skærmen sidder fast i) ikke til at holde skærmen oppe, men derimod holder de skærmen nede - den trækker simpelthen op i dem. Det lægger også et rimeligt pænt pres lodret på vippebeslagene, hvilket nok betyder at jeg skal have et par støtteklodser under dem, men det må jeg lige holde øje med og undersøge.


Til sidst så kommer lige en ny ide. Indersiden af kassen er jo lige pt bare "træfarvet" og det ser ikke voldsomt kønt ud. På en tur gennem Silvan, fik jeg så den ide at beklæde den synlige bund og kanter med gulvtæppe. Lyder åndsvagt, I know. Det er et meget tyndt, sort gulvtæppe, som faktisk giver en rigtigt god effekt. Jeg har taget et billede af en testopmåling som skulle give et lille billede af effekten:

Planen er også at beklæde den låge der skal dække hullet i midten med tæppet.


Det var alt hvad jeg havde til jer denne gang LOL


Redigeret af jonaskp - 04-Maj-2011 kl. 22:54
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2011 kl. 23:17
to ting jeg nok ville overveje hvis jeg var dig, for det første, få lavet videre på dit "hæve/sænke" system af skærmen, så at når du f.eks. hæver skærmen, at det der skal "låse" skærmen fast i opresjt position fulgte med op sammen med skærmen (bare for at lave det hele mere behageligt) og sidst et låse system, som når skærmen ligger nede, bliver låst fast og så HOLDT nede, tænker os mere på transport, ikke skærmen ligger og vipper frem og tilbage de få cm der må være fra skærmen ligger ned, og til toppen af kassen (der er jo nogen frie cm fra liggende position og til indersiden af låget på kassen) og laver du ikke en lås til skærmen, vil den ligge og banke op i indersiden under transport :)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2011 kl. 23:54
Muffeh: Tak for forslagene. Jeg har selv gået med de samme tanker. Det med at holde skærmen nede har jeg tænkt 2 muligheder: Enten at lave noget i låget så skærmen kommer "i spænd" og holdes fast på den måde eller en form for strop eller lås så skærmen holdes fast. Umiddelbart så er min nuværende tanke nok bare at lave en form for strop eller lignenden som kan spændes hen over skærmen under transport.

Det med beslagene til at holde skærmen og et "automatisk" system er også noget jeg har drømt om at få til at fungere. Jeg tror bare ikke det bliver til noget, ihvertfald ikke i denne omgang. Umiddelbart har jeg ikke lige fået den gyldne ide til hvordan det skulle fungere og samtidigt passe med resten af systemet.
Men det kan tænkes at når jeg har fået det hele samlet, så giver det et bedre overblik over mulighederne og så kan jeg evt. tilrette senere.

Det er overvejelser som disse som er med til at gøre projektet både spændende, men også til tider frustrerende (når der ikke lige umiddelbart kan findes en optimal løsning).
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Muffeh: Tak for forslagene. Jeg har selv gået med de samme tanker. Det med at holde skærmen nede har jeg tænkt 2 muligheder: Enten at lave noget i låget så skærmen kommer "i spænd" og holdes fast på den måde eller en form for strop eller lås så skærmen holdes fast. Umiddelbart så er min nuværende tanke nok bare at lave en form for strop eller lignenden som kan spændes hen over skærmen under transport.

Det med beslagene til at holde skærmen og et "automatisk" system er også noget jeg har drømt om at få til at fungere. Jeg tror bare ikke det bliver til noget, ihvertfald ikke i denne omgang. Umiddelbart har jeg ikke lige fået den gyldne ide til hvordan det skulle fungere og samtidigt passe med resten af systemet.
Men det kan tænkes at når jeg har fået det hele samlet, så giver det et bedre overblik over mulighederne og så kan jeg evt. tilrette senere.

Det er overvejelser som disse som er med til at gøre projektet både spændende, men også til tider frustrerende (når der ikke lige umiddelbart kan findes en optimal løsning).
Jeg villle bare beklæde låget med en passende tykkelse æggebakkeskum. En strop kan man glemme, men skummet i låget er der bare og er umuligt at glemme.
 
En ting der derimod bekymrer mig er hvad der sker hvis nogen kommer til at trække skærmen helt op til lodret. Falder vippebeslagene så ned i deres vandrette position og skærmen ligeså når man slipper den?


Redigeret af Muele - 05-Maj-2011 kl. 10:09
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 12:04
Tak for ideerne. Skum var også min egen første tanke, men kunne ikke lige på stående fod finde noget. Æggebakkeskum siger du det hedder? Hvor får man fat i sådan noget, alm. byggemarkeder?
Det er rigtigt med stroppen som kan glemmes, hvilket ville være skideærgeligt.
 
Med hensyn til beslagene så falder de ikke ned. I den "lodrette" position læner de faktisk en smule ind imod skærmen. Det er nok til, at vipper man skærmen længere op, så følger beslagene blot med.
Der er dog et andet problem og det er hvis skærmen vippes helt frem, så er der pt. ikke noget der holder på den. Så kommer plastikrammen til at hvile direkte på beslaget, og det kan den ikke holde til i længden. Jeg skal have lavet en form for stopklods, så skærmen max kan vippes lodret og ikke længere.
Men det har ikke første prioritet. Det er ikke en jukebox som jeg skal leje eller låne ud i voldsom grad,  så jeg vil - ihvertfald i starten - altid selv være til stede og kunne afhjælpe evt. issues.
Samtidigt er det at begynde at vippe skærmen ikke noget som jeg vil forestille mig der vil foregå, men det er klart en ting jeg alligevel afhjælpe på et tidspunkt - for man ved aldrig helt når folk får lidt alkohol i blodet jo...
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 12:29
Ja jeg ville sku os sige at uanset hvad du ellers gør med skærmen, så er æggebakkeskum i toppen af kassen nok en god ide, os mere for at gøre det "stød venligt" så at beklæde de udsatte steder med skum, er nok en rigtig god ide, uanset hvad der bliver brugt af andre løsninger ved siden af Smile

- Tænker man på div. DJ Flightcases er de jo os betrukket med skum inden i Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
KenneK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 15:33
inde på http://danskdiscoteknik.dk/shop.php?hkatId=59&skatId=153&TopKat=Yes har de noget lyddæmpene skum du kunne bruge?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu