recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FaceTime fra et andet land
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFaceTime fra et andet land

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Emne: FaceTime fra et andet land
    Sendt: 03-April-2011 kl. 21:40
Hey!

Nu sidder jeg lige i Østrig, og er koblet op på hotellets Wi-Fi på min iPhone 4. Så slog det mig at jeg kunne ringe hjem til Danmark via FaceTime, men koster det penge? Det burde det vel ikke gøre?

Grunden til jeg er i tvivl er at den ville have jeg tastede +45 foran nummeret for at komme igennem, så nu er jeg vel ikke blevet ruineret? Det er vel det samme som Skype, selvom man er i et andet land, er Wi-Fi vel Wi-Fi? Smile
          
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 21:51
 
 
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:


Grunden til jeg er i tvivl er at den ville have jeg tastede +45 foran nummeret for at komme igennem,
 
Det er da klart, at der fra udlandet skal bruges landekode for at ringe hjem, når du ringer til udlandet hjemmefra, så skal der jo ligeledes bruges det pågældende lands kode.
Du kan sagtens permanent have alle dine DK numre i telefonen med +45 prefix. Så skal man ikke tænke på det når man er i udlandet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 22:00
Hvorfor er det du altid skal svare på ting som overhovedet ikke har noget med mit spørgsmål at gøre?

Det kan da godt være det er KLART der skal +45 foran, men DERFOR kom jeg i tvivl om Facetime koster penge, så kan DU svare mig på det i stedet?
          
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 22:04
 
 Aner det ikke, men de Kr. 3,60 det koster i minuttet fra Europa kan man have råd til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Aner det ikke, men de Kr. 3,60 det koster i minuttet fra Europa kan man have råd til.


Okay! Tror ikke rigtig at jeg har brug for dine svar længere, så vil ikke tage mere af din tid.. Hej hej Smile
          
Til top
senior nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Juli-2007
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 22:12
Facetime koster gratis... Da du ringer over wi-fi....Smile
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af senior nielsen senior nielsen skrev:

Facetime koster gratis... Da du ringer over wi-fi....Smile


Så ikke noget med opkaldsafgifter/forbindelses afgifter osv.? Det var da herligt Smile
          
Til top
senior nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Juli-2007
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 22:16
nope... bare ring løs..... Smile bruger det selv meget til at ringe til norge hvor jeg har venner og familie. Har ikke mærket noget på min mobil regning så.... Big smile bare kast los....
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 22:20
Kanon! men nu tænkte jeg bare lige på Wi-Fi i Østrig, udland osv. så ville ikke lige gå amok før jeg havde undersøgt det.. men jeg går da bare i krig så ;)
          
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 01:54
Tillader mig at stille et off topic-spørgsmãl, da du har fåer svar.
Jeg har netop købt en iPad 2, men har ikke brugt FaceTime endnu. Skal man bruges et telefonnummer for at ringe op, eller fingerer det som Skype?
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 08:02
Det er til et andet telefonnummer, det krævet bare, at den du ringer til også har det.
 
Fatter iøvrigt ikke hvorfor telefonen ikke vil bruge 3G forbindelsen til det. Den kunne da bare spørger om man er klar over, at det KAN koste penge hvis man ikke har flat rate.
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 08:05
Umiddelbart vil jeg tro det er nok med at du henter FaceTime App'en og logger ind med dit AppleID. Så ringer du bare løs. Sådan virker det i hver fald fra min MacBook Pro. Der kan du også vælge at folk skal kunne ringe til dig via en email adresse, så det er lidt fedt du kan vedhæfte din email i en mail f.eks. som FaceTime kontakt. Så jeg tror det er lidt ligesom Skype :)

Nu lige et andet OT: vil i råde en til at købe iPad 2 med 32 gb fremfor 16 gb? Ved selvfølgelig godt at det er en personlig sag, men hvad anbefales til den "normale" bruger?
          
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu