recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik .Som er ændret, så tinitus forsvinder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusik .Som er ændret, så tinitus forsvinder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
juan08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Emne: Musik .Som er ændret, så tinitus forsvinder
    Sendt: 06-April-2011 kl. 16:53
Hej

Overskrift fortæller jeg leder efter musik som er ændret på en måde så min tinitus ikke bliver aktiveret

Har hørt om nyt inden for tinitus og det er mulig at ændre musik så det nye musik afhjælper personer med Tinitur ( Tror dog ikke på mirakler så min tinitus forsvinder ikke ;-(  )

Kender nogen hvor denne musik findes ?

MVH JAN
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 03:14
har du et link til overstående? tinnitus kommer jo typisk af at fimrehårerne inde i ørerne er knækket, omend der er en lang række sygdomme der også kan forårsage det, ller tinnitus kan være et sympton på noget helt andet.
 
Så vidt jeg har forstået, så er tinnitus til stede eller ej, det kan ikke aktiveres af eks. bestemte frekvenser. De få jeg kender der har det har i hvert fald aldrig oplevet at tinnitus var aktiveret eller ej, men at det er binært, enten har man tinnutis, eller også har man ikke. dog lærer hjernen med tiden at leve med tinnitus, og på den måde kan man være heldig at det går i sig selv igen efter noget tid. Tinnitus er desværre ret individuelt, både årsag, behandling og for de heldige, helbredelse.
 
Jeg tror det du tænker på er lydmaskering, altså hvor man bruger musik til at maskerer den susen som man ofte oplever ved tinnitus. det kræver ingen bestemt musik, men vil snyde din hjerne til ikke at fokuserer på den susen der er fra din tinnitus, men på musikken.
 
Hvis du oplever at din tinnitus bliver "aktiveret", så har du måske ikke traditionel tinnitus (den som er forårsaget af for meget støj), men en sygdomsrelateret tinnitus, underskud af røde blodlegmer, mellemørebetændelse, ubehageligheder overført fra skovflåter mv. i så tilfælde skal du søge speciallæge.
Crown - there is no substitute.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 11:21

Det var sgu noget af et svar, kan recordere også bruges som netdoktor nu?LOL

Jeg har selv svag tinitus, det er dog kun når der er helt stille jeg hører det.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 11:34
Kim@ En rigtig god gennemgang af Tinnitus. Sygdommen er temmeligt uudforsket, trods det faktum at det rammer flere og flere. I sin værste fase, er det fuldstændigt invaliderende for den ramte. Normalt regner man med at Tinnitus forårsages af en overbelastning af hørelsen, men andre ting spiller skam også ind som du er inde på. Og jeg kan tilføje at ens psykiske tilstand også har en indvirkning på om forløbet blir' slemt eller ej.
 
Og til dem der hører høj musik i ørebøfferne. Tænk jer om! Der findes ingen behandling mod høreskader!Wink
Til top
dr.jesper Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 23:27
En rigtig god gennemgang af Tinnitus.......
Ikke helt. Er ved at blive ørelæge og kan da supplere lidt. Der er ikke noget musik som kan få tinitus til at forsvinde, men musik, lyde, baggrundsstøj kan tage opmærksomheden fra tinnitus. Man kan i de fleste tilfælde ikke placere årsagen til tinnitus et bestemt sted.

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 23:41
ja personligt blev jeg ramt af det som 14 årige hvor en idiot smed et signal kanonslag tæt på mig. men jeg må indrømme andre ting som nævnt kan gøre det..

min har været lille til marginal lille indtil påsken, hvor jeg blev ramt af en slem mellemøre betændelse, og nu er det som et konstant tågehorn, bare med en high pitch hvinen, som ikke kan overdøves af hverken høj musik, eller diverse suse toner..

Så hvis der er nogle der har link til denne type musik så er jeg GO.. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2011 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af dr.jesper dr.jesper skrev:

En rigtig god gennemgang af Tinnitus.......
Ikke helt. Er ved at blive ørelæge og kan da supplere lidt. Der er ikke noget musik som kan få tinitus til at forsvinde, men musik, lyde, baggrundsstøj kan tage opmærksomheden fra tinnitus. Man kan i de fleste tilfælde ikke placere årsagen til tinnitus et bestemt sted.

Korrekt! Har selv haft lidelsen i 20 år. Opstod spontant efter rygestop, men er blevet grundlagt i de unge år af larm fra maskiner på arbejdspladsen, og så lytning af for høj musik. Har forsøgt næsten alt: En lille øreprop med lydmaskning, høreapparater, forskellig medicinering, naturmedicin. Men det eneste der hjælper er at ha' noget musik eller TV'et kørende konstant. Aldrig total stilhed. Undgå stress og jag.
 
For dem der ikke aner hvor invaliderende Tinnitus kan være, vil jeg sammenligne med tab af syn eller hørelse, tab af førlighed eller hjerneskade. Så sygdommen rangerer altså højt i forhold til bevarelse af livskvalitet og psykisk velfærd.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2011 kl. 13:03
Man kan få høreapparater, som afspiller lyde der dæmper tinnitus. Det er ret effektivt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu