recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Samsung HDD bdd 8200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Samsung HDD bdd 8200

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
GustavB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GustavB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Samsung HDD bdd 8200
    Sendt: 11-April-2012 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af GustavB GustavB skrev:

Jeg har en BD D8200N/XE samt et CI+ modul fra Boxer med et Flex8 abonnement incl TV2.

Jeg kan desværre ikke se en eneste af de nye TV2 HD kanaler, f.eks TV2 Danmark HD. Jeg får at vide at det er en kodet kanal. Faktisk mener jeg, at Boxer i en 3-ugers periode sender disse nye kanaler ukodet.

Jeg har for at være på den sikre side lavet en fuldstændig nulstilling af apparatet. Jeg kan godt se de nye ZDF, TV2 Norge og TV4 Sverige.

Da BD8200N/XE skulle have dobbelt T2 tuner og mit modul er af typen CI+ er jeg lidt på bar bund, hvad årsagen kan være til at jeg ikke kan se T2-kanalerne. Ouch

Jeg bor i Roskilde

Mvh Gustav

Jeg har nu lokaliseret fejlen til mit CI+ modul, som blev leveret af Boxer. Jeg fik meddelelsen 'krypteringsfejl' på alle de nye TV2 HD kanaler. Jeg har haft lejlighed til at prøve et andet CI+ modul på mit udstyr, og det virkede perfekt. Jeg har ydermere prøvet mit CI+ modul hos en TV-forhandler med noget helt andet udstyr, og her fremkom samme fejl. 
Det skal siges til Boxer's ros, at de ombytter mit modul uden videre
Mvh Gustav
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 15:36
Jeg modtager via en BD-D8200N  med Cl+'modul og et boxerkort. Da jeg foretog søgningen i aftes, fandt den 55 kanaler. Deriblandt var både TV2danmarkHD, TV2filmHD, 6'erenHD, alle ukrypterede (formentlig kun i disse første dage med HD - jeg har ellers fravalgt TV2(incl.news), da jeg finder sendefladen sensationspræget og news-værterne gevaldigt umodne, generelt)

Jeg har et såkaldt flex8 abn. hos boxer og jeg modtager signal fra lynettesenderen på amager via en lille hjemmelavet dipolantenne. (Afstand 5-6 km.)  Foreløbigt har jeg ikke observeret pixeleringer eller andre forringelser.

Har også ladet fjernsynet med en alm. dvb-T'tuner snuse frekvenserne igennem. Det fandt kun 41 kanaler. Udover det self. ikke har kunne finde HD'kanalerne, så er Stv4'malmø, norge2 samt ZDF også forsvundet. :( Dette var nu også varslet :)

-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 15:07
Du skulle kunne modtage dem.
http://www.boxertv.dk/kundeservice/om-boxer/Presse/Pressemeddelelser/29marts2012/
Havde selv lidt problemer fra start,kunne kun se de 3 udenlandske,
Men nu har modtageren fået opdateret boxen,så nu virker det.
Skal dog siges at jeg bruger Humax HD+ boks,men det kunne jo være det var det samme med Sansung.
Mvh.
Til top
GustavB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GustavB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 14:06
Jeg har en BD D8200N/XE samt et CI+ modul fra Boxer med et Flex8 abonnement incl TV2.

Jeg kan desværre ikke se en eneste af de nye TV2 HD kanaler, f.eks TV2 Danmark HD. Jeg får at vide at det er en kodet kanal. Faktisk mener jeg, at Boxer i en 3-ugers periode sender disse nye kanaler ukodet.

Jeg har for at være på den sikre side lavet en fuldstændig nulstilling af apparatet. Jeg kan godt se de nye ZDF, TV2 Norge og TV4 Sverige.

Da BD8200N/XE skulle have dobbelt T2 tuner og mit modul er af typen CI+ er jeg lidt på bar bund, hvad årsagen kan være til at jeg ikke kan se T2-kanalerne. Ouch

Jeg bor i Roskilde

Mvh Gustav
Til top
Church Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Church Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 09:53
TongueJeg have også det problem, som var meget irriterende - men der er en løsning på det! - Når man skal se resten af en optagelse, skal man hurtigt efter der er trykket på "enter" efterfølgende trykke på den blå knap "d", så starter optageren, hvor den slap. - Ikke særlig logisk, men det virker!
Mvh Erik
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 17:00
Lige et tillæg til mit tidligere indlæg Smile kan jeg oplyse at det har kørt synkront med EPG til min PanaV20, kan se i mine optagelser at det gik galt, da vi skiftede fra vinter til sommertid.
Testede lige EPGen på Yousee igår og der er der også en forsinkelse på 10-15sek. Unhappy
Til top
Sisa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sisa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 09:29
Tak for svaret - kan BD-D8200N "huske" hvor man er kommet til, når man stopper midt i afspilningen af en optagelse og så en anden dag gerne vil se resten af optagelsen.
 
På ældre Samsung HDD kan man nemlig ikke.
 
Mvh
Sisa
Til top
Sisa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sisa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af BSCEE BSCEE skrev:

Oprindeligt skrevet af Sisa Sisa skrev:

Iflg. YouSee er der ikke nogen af Samsungs nye HDD, som certificeret.  Jeg har forhørt mig hos Samsung om BD-D8500N og BD-D8900N og de har skriftligt sagt, at de kan benyttes uden problemer, når man har Kabel TV fra YouSee.
 
Er der nogen, som har købt en af dem og som har YouSee kabel TV??
Se evt. EPG/Kanal visning issue i BD-D8200N i følgende tråd:
 
Anvender selv BD-D8200N sammen med Stofa og er noget irriteret over EPG/kanal visnings problemet ... som alle der har købt Samsung fladskærme og HDD'er tillyneladende har når de er på YouSee og Stofa ! - samt begrænsninger med at afspille div. medie formater over DLNA fra min NAS (Buffalo LinkStation). ;-(
 
... men når det er sagt fungere "kassen" okay som HDD optager, og kvaliteten af optagelser er der ihvertfald ikke noget at klage over ;-)
 
Har dog lært at "træerne heller ikke vokser ind i himlen" med denne boks - desværre !
 
Mvh.
BSCEE 
 
 
Til top
BSCEE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2011
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BSCEE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af Sisa Sisa skrev:

Iflg. YouSee er der ikke nogen af Samsungs nye HDD, som certificeret.  Jeg har forhørt mig hos Samsung om BD-D8500N og BD-D8900N og de har skriftligt sagt, at de kan benyttes uden problemer, når man har Kabel TV fra YouSee.
 
Er der nogen, som har købt en af dem og som har YouSee kabel TV??
Se evt. EPG/Kanal visning issue i BD-D8200N i følgende tråd:
 
Anvender selv BD-D8200N sammen med Stofa og er noget irriteret over EPG/kanal visnings problemet ... som alle der har købt Samsung fladskærme og HDD'er tillyneladende har når de er på YouSee og Stofa ! - samt begrænsninger med at afspille div. medie formater over DLNA fra min NAS (Buffalo LinkStation). ;-(
 
... men når det er sagt fungere "kassen" okay som HDD optager, og kvaliteten af optagelser er der ihvertfald ikke noget at klage over ;-)
 
Har dog lært at "træerne heller ikke vokser ind i himlen" med denne boks - desværre !
 
Mvh.
BSCEE 
 
 


Redigeret af BSCEE - 16-September-2011 kl. 08:38
TV: Sony 60" (KDL60NX 720 BAE)
Højttalere: B&O Penta + Dali sub.
HDD optager: Samsung BDD8200N
DVB-C: Zaptor (Stofa)
Apple: Ipad, Apple TV
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 01:47
Kan man omdøbe Titler som er optaget på den externe HDD ? Smile
p.s hvis titlen ikke passer med det optaget, kan det være fordi at klokken og titlen ikke skifter på samme tid i EPG guiden. kan tjekkes ved at dobbel klikke på ( i ). Problemet er/har været hos Stofa, er lige flyttet så ny har jeg Yousee...Har haft ringet til Stofa ved ikke lige hvordan de skulle løse dette problem Unhappy
Problemet er der når man optager på extern HDD tilsluttet Pana.V20...havde også Zaptor og der var der ingen forsinkelse imellem klokken og titlen...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 22:27
 
 Som oplyst andet sted her på forummet, så er de under godkendelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Sisa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sisa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 22:23
Jeg refererer til prædikatet "YouSee Ready"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu