recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Nintendo konsol - nye rygter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy Nintendo konsol - nye rygter

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Nintendo konsol - nye rygter
    Sendt: 25-April-2011 kl. 13:15
Yes, så har Nintendo selv bekræftet den nye konsol.

Project Cafe

Today in Japan, Nintendo confirmed the upcoming release of the Wii's successor. The still-unnamed console will be revealed at this year's E3 gaming expo in Los Angeles in June.

The new console will go on sale in 2012, said Nintendo in an official statement.

Sales of this new system have not been included in the financial forecasts announced today for the fiscal term ending March 2012, which suggests that the new console might not be out before the April 2012 calendar year.

Kotaku broke the news that Sony and Microsoft are apparently waiting until 2014 for their new machines, making Nintendo first out of the gate in the next console generation.

This console, believed to be code-named "Project Cafe", is rumored to be a powerful machine, boasting bigger and badder specifications than either the Xbox 360 or PlayStation 3.

The Wii successor is also suspected of using a novel controller interface which marries a traditional d-pad-and-buttons scheme with a large touch-screen input. Kotaku also reported that while the new console will feature a new controller, it will also support Wii Remote-style controllers.

The console will debut this June at the E3 gaming expo in Los Angeles, complete with playable demo versions of the machine. Nintendo's announcement today confirms what Kotaku originally reported. According to Nintendo, there will also be more details shared at that time.

http://kotaku.com/#!5795241/nintendo-confirms-wii-successor

Indtil videre florerer følgende rygter rundt på nettet, så ta' dem med et gran salt:

  • Mere kraftig end Xbox 360 og PS3.
  • 1080P output.
  • 3D.
  • Controlleren vil have en indbygget HD touchskærm og samme knappe-setup som gamecuben.
  • GTA V bliver release titel - jeg mener at det rygte er blevet begravet igen ?!
  • Battlefield 3 vil også være release titel.
  • Retro har får development kit til konsollen og arbejder på en fortsættelse til et spil, måske enten et nyt Starfox eller Eternal Darkness 2.
  • En pris på $350-$400.
  • Den kommer ikke til at hedde Wii 2 eller noget med Wii.
  • Bagudkompatibel med Wii. 
  • Systemet vil ikke benytte sig af "friend codes".
Desuden lød det første rygte også således:

This is it folks- Nintendo are jumping head on into HD, and kickstarting the eighth generation of gaming. The successor to the Wii is set to be revealed this E3, multiple sources have claimed, and it will be 'done right,' claim these sources, 'not a gimmick like the Wii.' Set to launch in 2012, the system will feature full backwards compatibility with the Wii, although it is unknown if it will carry the Wii branding.

The catch is that when Nintendo was contacted for information by Game Informer, they did not say the usual we do not respond to speculation and rumors.... instead, they said 'stay tuned for E3.' This is it, folks. This is as big as it gets. Nintendo is all set to unveil their latest system- what will it be like? Sound off, people!


project cafe controller


Hvis prisen er fornuftig herhjemme og Nintendo den her gang kommer med i puljen om de store multiplatform spil er der en rimelig sandsynlighed for at jeg er game.

Jeg har altid godt kunne lide Nintedo spillene (mario, metroid osv.) og hvis det bliver blandet med Battlefield, Batman og andre store titler, som både Xbox 360, PS3 og PC nyder godt af, bliver det helt sikkert godt.

Eneste tanke jeg har, er hvis controlleren virkelig understøtter en HD touchskærm bliver den vold dyr. En dualshock 3 controller til PS3 koster jo allerede 500kr herhjemme og det synes jeg i forvejen er alt for dyrt.

Udover det, synes jeg egentlig at det er fedt nok. Man vil jo sagtens kunne udnytte sådan en skærm, så ens HUD på selve tv'et bliver mere "clean" - altså der er mindre fyldting, som f.eks. minimap, ammunition osv.

Hvad siger i?




Redigeret af SteffenD89 - 26-April-2011 kl. 21:19
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 13:32
Interessant som Nintendo går helt deres egne veje i konsol løbet en de to andre. :) Men det har de jo også haft god succes med den her generation!

Om det bliver noget jeg skal have.. Jeg tror jeg gemmer den beslutning til de har vist det hele frem :) Der skal lidt mere til end bare en Wii med ordentlig grafik før jeg gider bruge den slags penge på den.


Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 13:47
Jeg tror ikke at du skal se den som en Wii 2, men mere en opgraderet HD konsol, hvor man kan købe 3D og motion controllers ved siden af.

Jeg håber at Nintendo får fingrene ud af røven og får lavet et ordenligt onlinesystem, med venner, achievements osv.. Grunden er, at konsollen, i mine øjn, virker til at henvende sig til de "hardcore" spillere og her bliver man altså nødt til at kunne lokke med et ordenligt onlinesystem, som folk er vant til med PS3 og Xbox 360.

Men E3 kommer i Juni, så vi må vente og se.Cool


Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 16:21
En spirituel efterfølger til N64'eren kunne jo være meget interessant ;)

Under alle omstændigheder så bliver det rigtig spændende at se hvad de viser frem. :) 
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 16:39
Spændende, tror dog ikke at controller med skærm er et hit.
Prisen vil formentlig blive høj og nytteværdien formentlig begrænset (den kan selvfølgelig være smart at kunne vælge indstillinger/våben eller lignende) men hvis man skal kigge på to skærme tror jeg ikke det virker optimalt. 
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 21:12


Her er de seneste omkring den nye Nintendo - husk endelig at det ikke er bekræftet og sagtens kan være falsk information.

More leaks about Project Cafe:

- Nintendo are planning a full reveal of the console, controller and 1st/2nd party games at E3.

- The console is confirmed to be backwards compatible with all Wii/Gamecube titles, and all your VC games will be transferred over once you link your credit card to the system.

- Many 3rd party developers have development kits who are supposedly hard at work to have something to show (and play) at E3.

- 3rd Parties were involved with the development of the console, with requests for what specifications they'd like to see. As of now (which could change) the system runs of a custom built IBM triple-core CPU and has 2gb RAM. The graphics chip is a custom built Radeon R700 chip.

- There is an internal SSD. Size is unknown at this point.

- It will run natively at 1080p.

- The new controller slightly resembles a Gamecube controller with a large LCD screen in the middle of it. The controller is light for its size and looks like a tablet with Gamecube-like prongs to the side. It has dual analogue sticks, face buttons, d-pad and shoulder buttons. No triggers were on the device.

- The screen on the controller is indeed a 6" LCD high resolution (reported 640 x 960 pixels) display. However, Nintendo said in order to keep battery life manageable, the controller doesn't have any hardware to produce graphics itself. The image is simply a video stream directly from the console.

- The controller uses rechargeable lithium ion batteries. Size of the battery is unknown.

- The Wiimote can be used and a new model of Wiimote will be released with the console. This new controller will have overhauled internals allowing for much more precise movement tracking than even the Wiimote Plus had.

- The Project Cafe system development kit is not representative of the final console design. The console is smaller and resembles the Japanese/European SNES models.

- Nintendo have told developers that their online system will be 'the best online experience' that's available on consoles. The whole idea of the machine is to be connected to the internet 24/7. It's being targeted as an online/social console. Friend codes are gone, but no word on whether the online service will be subscription based.

- The Pokemon RPG is the title Nintendo will be showing off their online experience with.

- As reported by other sources, Nintendo is targeting this console to the hardcore gamers once again.

- Nintendo is planning on some sophisticated inter-game communication between the 3DS and the console. Nintendo didn't explain what they're planning on.

To be shown at E3:

Nintendo:
- Pikmin 3 (playable, launch title)
- Pokemon RPG (video, launch or near launch title)
- Super Mario Bros title (playable)
- Star Fox (playable)
- Smash Bros 4 (playable)
- Mario Kart (video)
- Zelda (tech demo)
- Metroid (tech demo)
- New IP (video)

Rockstar Games:
- Red Dead Redemption 2 (video)
- Grand Theft Auto "New Title" (video)

Ubisoft:
- Rayman Legends (playable)
- Red Steel 3 (playable)
- New IP (video)

SquareEnix:
- Final Fantasy XV

Capcom:
- Resident Evil (video)
- Megaman (video)
- Monster Hunter (video)

EA:
- NBA '13 (video)
- NFL '13 (video)
- NHL '13 (video)

Activision:
- Modern Warfare 3 (video)

Konami:
- Metal Gear title (video)
- Winning Eleven (video)

Namco:
- Tekken Tag Tournament 2 (playable)
- Soul Calibur 5 (video)
- Pacman Rebirth (video)


Jeg kan ikke se hvordan der kan være råd til en SSD HDD hvis prisen skal ligge på 3-400 dollars. Medmindre, at det kun er til OS eller sådan noget pjat..

Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 02:00
Er sandsynligvis ikke nogen særligt stor SSD hvis de inkluderer sådan noget.

Der er sq nogle interessante titler derimellem hvis det passer! De to Rockstar IP'er i særdeleshed.. Og nu er jeg jo stor fan af Pokemon Gameboy spillene, så sådan et full blown Pokemon RPG er også lidt interessant i mine øjne.. Selvom det nok er en af de titler jeg sådan gemmer lidt væk når vennerne er på besøg.. LOL

E3 kan ikke komme hurtigt nok!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu