recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test af  Panasonic VT 30
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTest af Panasonic VT 30

 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

jeg siger køb med det samme, man får glæde af det længere tid inden der kommer en ny model
 
- Det er jeg i princippet enig med dig i.
 
Man KAN dog også spørge sig selv om VT 30 er 50% bedre end VT 20, som kan (kunne?) købes til kr. 10.000.
 
Jeg synes ikke at udviklingen indenfor TV er så "revolutionerende" fra årgang til årgang, at den retfærdiggør typisk 50% merpris i forh. til foregående års modeller, som sælges til nedsat pris umiddelbart før ny årgang lanceres - syntes at man får langt mere "value for money" på den måde.
ISÆR panasonic ser man ofte med nogle meget kraftige prisfald. ( - man KAN godt få den fornemmelse at DK Panasonic sætter nogle meget høje startpriser på deres TV med vilje )
 
MVH
Hvorfor sammenligne prisen på et tv, når det står til udfasning. Et 50VT20, under de første intromåneder, stod til 19.999.
Samme butikskæde ( HiFi Klubben ), har 50VT30 til 18.999 pt. Mig bekendt er det ikke 50% dyrere, men nærmere 5% billigere.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
MortenJA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-April-2011
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

jeg siger køb med det samme, man får glæde af det længere tid inden der kommer en ny model
 
- Det er jeg i princippet enig med dig i.
 
Man KAN dog også spørge sig selv om VT 30 er 50% bedre end VT 20, som kan (kunne?) købes til kr. 10.000.
 
Jeg synes ikke at udviklingen indenfor TV er så "revolutionerende" fra årgang til årgang, at den retfærdiggør typisk 50% merpris i forh. til foregående års modeller, som sælges til nedsat pris umiddelbart før ny årgang lanceres - syntes at man får langt mere "value for money" på den måde.
ISÆR panasonic ser man ofte med nogle meget kraftige prisfald. ( - man KAN godt få den fornemmelse at DK Panasonic sætter nogle meget høje startpriser på deres TV med vilje )
 
MVH
Hvorfor sammenligne prisen på et tv, når det står til udfasning. Et 50VT20, under de første intromåneder, stod til 19.999.
Samme butikskæde ( HiFi Klubben ), har 50VT30 til 18.999 pt. Mig bekendt er det ikke 50% dyrere, men nærmere 5% billigere.

Det vil sige at 11.000 kr. for et 50VT20 ikke kan sammenlignes med 18.999 kr. for et 50VT30? Det lyder satme meget mærkeligt. Det er fuldstændig ligemeget om det er på vej ud af markedet. Faktum er at det koster omkring 11.000 kr., hvilket er betydeligt mindre end 50VT30.
Til top
taj59 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af taj59 taj59 skrev:

Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

Hother var løvrigt selv hos Sommer As, det var jeg købte det :-)
-
jeg var jo også selv hos Sommer, og bestilte mit der, jeg så som sagt både 50VT30 og 65VT30
men først nu har jeg lagt mærke til at på 42VT30 og 50VT30 så sidder der kun en USB port i siden af panelet USB3 som man skal bruge til en USB harddisk, og USB 1 og 2 sidder så på bag på panelet,dette er ikke så smart hvis man vil sætte den trådløse LAN-adapter tilQuestion
undre mig om den kan være derQuestion hvis man har et tyndt vægbeslag, men derimod mener jeg at på den 65VT30 som jeg selv har bestilt,så mener jeg at alle 3 USB tilslutninger sider i siden af panelet, på 65VT30Wink
 
billede af 50VT30
 
og 65VT30 jeg kan se to stk USB porte men hvor er så den tredjeQuestion
 
Er det trådløse lan ikke indbygget, mener jeg at have læst, derfor ikke brug for en wifi dongle.
jo men det skal stadigvæk tilsluttes via en USB Port 1 eller 2
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 17:19
bort set fra pengene
så er det sket rigtig meget mellem en vt20 og en vt30
udover billedet
de sidste år har forskellen hvert lille
synes bestemt en vt30 er et stort skridt frem
personligt vil jeg da aldrig købe en vt20 nu
hvis man ikke har råd, vent et år

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af MortenJA MortenJA skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

jeg siger køb med det samme, man får glæde af det længere tid inden der kommer en ny model
 
- Det er jeg i princippet enig med dig i.
 
Man KAN dog også spørge sig selv om VT 30 er 50% bedre end VT 20, som kan (kunne?) købes til kr. 10.000.
 
Jeg synes ikke at udviklingen indenfor TV er så "revolutionerende" fra årgang til årgang, at den retfærdiggør typisk 50% merpris i forh. til foregående års modeller, som sælges til nedsat pris umiddelbart før ny årgang lanceres - syntes at man får langt mere "value for money" på den måde.
ISÆR panasonic ser man ofte med nogle meget kraftige prisfald. ( - man KAN godt få den fornemmelse at DK Panasonic sætter nogle meget høje startpriser på deres TV med vilje )
 
MVH
Hvorfor sammenligne prisen på et tv, når det står til udfasning. Et 50VT20, under de første intromåneder, stod til 19.999.
Samme butikskæde ( HiFi Klubben ), har 50VT30 til 18.999 pt. Mig bekendt er det ikke 50% dyrere, men nærmere 5% billigere.

Det vil sige at 11.000 kr. for et 50VT20 ikke kan sammenlignes med 18.999 kr. for et 50VT30? Det lyder satme meget mærkeligt. Det er fuldstændig ligemeget om det er på vej ud af markedet. Faktum er at det koster omkring 11.000 kr., hvilket er betydeligt mindre end 50VT30.
Vi må tage udgangspunkt i nypriserne for begge tv modeller, her er 50VT30 billigere end 50VT20. Uanset produkttype, fås alt billigere når sidste salgsdato er nået.
Her må hver enkelt forbruger, gøre op med sig selv, om de evt. forbedringer på et nyt tv er nyprisen værd.
Mindre retention, mindre fosforslør, andet design, forbedret 3d del, opdateret tv tunere, redesignet remote, mulighed for autokalibrering ( ved tilkøb af udstyr ) og sikkert en masse andre ting, samt et ikke udgået tv.
Om det kan gøres op i %, tvivler jeg på, men et er dog sikkert, startprisen for VT30 er lavere end VT20, uanset hvad du ellers må komme med af udfasningspriser for VT20.
Hvis der skal sammenlignes, må det være et bedre køb, når VT30 når sidste salgsdato.


Redigeret af JeTex - 28-April-2011 kl. 17:30
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 540
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 17:43
dskutionen går jo ikke på vt20 nypris for et år siden mod vt30 idag, den går på om det IDAG er merprisen værd i forhold til hvad et vt20 koster IDAG.... hvis man skal købe et tv IDAG er det jo ligemeget hvad det kostede for et år siden
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

dskutionen går jo ikke på vt20 nypris for et år siden mod vt30 idag, den går på om det IDAG er merprisen værd i forhold til hvad et vt20 koster IDAG.... hvis man skal købe et tv IDAG er det jo ligemeget hvad det kostede for et år siden
De 2 tv modeller, er på mange punkter så forskellige, at prisen ikke kan sammenlignes ( kun ved begges nypris, og her vinder VT30 mere end suverent ).
Uanset ny - eller gammel pris, vil et VT30 være mere værd, både i dag og om et år. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 540
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 18:03
hvis der sidder en person med en bunke penge kan den person da sammenligne de nuværende priser og om han vil betale den nuværende difference for at få det nye og bedre vt30 hvad er det man ikke kan sammenligne??
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

hvis der sidder en person med en bunke penge kan den person da sammenligne de nuværende priser og om han vil betale den nuværende difference for at få det nye og bedre vt30 hvad er det man ikke kan sammenligne??
Hvis du læser tidligere indlæg, vil du se et kort oprids af forskellene på de 2 tv. Er der forskel på en Fabia og Octavia, det er jo begge en Skoda.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 540
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 18:56
Jetex, jeg har altså ikke helt forstået hvad det egentlig er du prøver at argumentere for?? du siger at man skal sammenligne nypriser ?? jeg prøver at forklare at der var en der satte spørgsmålstegn ved om et 50vt30 er merprisen værd på ca7000kr ( hvis man kan få vt20 til 12k det ved jeg ik om man kan) jeg må indrymme jeg ikke helt forstår hvad din pointe er??? og du siger at jeg kan se forskellene opridset i tidligere indlæg, hvis du læser tråden kan du se St jeg selv flere gange har opridset fordelene frem for vt20..
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 540
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 19:49
Vi har helt glemt de LANGT bedre briller der også er med til vt30 er også en fordel frem for vt20
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

Jetex, jeg har altså ikke helt forstået hvad det egentlig er du prøver at argumentere for?? du siger at man skal sammenligne nypriser ?? jeg prøver at forklare at der var en der satte spørgsmålstegn ved om et 50vt30 er merprisen værd på ca7000kr ( hvis man kan få vt20 til 12k det ved jeg ik om man kan) jeg må indrymme jeg ikke helt forstår hvad din pointe er??? og du siger at jeg kan se forskellene opridset i tidligere indlæg, hvis du læser tråden kan du se St jeg selv flere gange har opridset fordelene frem for vt20..
Der konstateres i indlæg, at et VT30 er 50% dyrere end VT20 d.d. Og ønsker, at drage den konklusion, at VT30 ikke er 50% bedre end den uddateret VT20. Dertil lægges der i indlæg, at Panasonic holder kunstigt høje priser. Hertil skrev jeg, at VT30 rent faktisk starter til lavere pris end VT20, på trods af en hel del forbedringer 
Ydermere kan forbedringer ikke diskuteres / sættes op i %, i forhold til pris på nyt og gammelt. Der er så mange ting / forbedringer ved VT30, at man fristes til, at mene de 2 modeller ikke kan sammenlignes.
Hvis man kan leve med en uddateret model ( i forhold til VT30 ), så køber man den model, som i dag er prissat rigtigt i forhold til den nye model / afløser.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu